تاریخ : جمعه, 5 اردیبهشت , 1404 27 شوال 1446 Friday, 25 April , 2025

اخبار داغ

استمرار پوشش بیمه ای کودکان تا پایان سن پنج سالگی از برنامه های جدی بیمه سلامت است رفع سوء اثر چک برگشتی با تأمین مبلغ کسری موجودی امضای میثاق نامه فی مابین شرکت های بیمه آسیا، ایران و البرز، صندوق تامین خسارت های بدنی و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیست خدمت دندان پزشکی تحت پوشش بیمه های پایه است اولین نشست مدیران بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۴ برگزار شد با «پادچک» بانک پاسارگاد، تبادلات مالی بدون محدودیت را تجربه کنید آگهی دعوت به همکاری در بانک گردشگری-اردیبهشت ماه 1404 سود سپرده‌های مشتریان تعاونی منحله وحدت به حساب‌هایشان واریز گردید. توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده به بهبود شاخص های سلامت کمک می کند مدیرعامل بانک سپه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت بازدید مدیر عامل موسسه اعتباری ملل از دفتر حقوقی مشهد توسعه سرویس «استعلام چک توسط دارنده آن» در بانک پاسارگاد جهش 65 درصدی درآمد بانک تجارت با رتبه یک کارمزدها پیام تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش حمایت ویژه بانک سپه از تولید‌کنندگان و فعالان عرصه صادرات همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2025 خدمتی نو برای تسهیل در تعاملات ارزی و بین‌المللی حرکت مقتدرانه شرکت بیمه آسیا با تحولات ساختاری صورت گرفته سهولت در ثبت‌نام محصولات ایران خودرو با حساب وکالتی بانک تجارت امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو فراهم شد آغاز ثبت‌نام طرح ایران‌خودرو با امکان وکالتی‌سازی حساب از طریق شعب و متابانک موسسه اعتباری ملل

1

تعویض لنت نوار نقاله KD1-2 در 17 ساعت به عنوان رکوردی تازه در ذوب‌آهن

  • کد خبر : 50191
  • 25 بهمن 1403 - 13:38
تعویض لنت نوار نقاله KD1-2 در 17 ساعت به عنوان رکوردی تازه در ذوب‌آهن
لنت نوار نقاله KD1-2 در 17 ساعت به عنوان ركوردی تازه در ذوب‌آهن تعویض شد.

به گزارش سرویس معادن و فلزات افق سرمایه؛ نوار نقاله KD1-2 که شاهراه اصلی انتقال مواد آهن‌دار از بخش آگلومراسیون به کوره بلندهای ذوب‌آهن اصفهان است پس از 15 سال با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی تیم‌های مختلف، در مدت 17 ساعت تعویض شد و رکوردی جدید در این زمینه به ثبت رسید.

نوار نقاله KD1-2 یکی از حیاتی‌ترین نوار نقاله‌های کوره‌بلند ذوب‌آهن اصفهان است که وظیفه انتقال مواد آهن‌دار از بخش آگلومراسیون به هر سه کوره‌بلند را بر عهده دارد.

محسن عسکری معاون تجهیزات مکانیک کوره‌بلند، درباره اهمیت این نوار نقاله گفت: نوار KD1-2 پیش‌تر دوبار تعویض شده بود که آخرین مرتبه آن 15 سال پیش انجام گرفت. عملیات تعویض نوار نقاله مذکور 32 ساعت به طول انجامید و منجر به 24 ساعت توقف کامل کوره‌بلند شد. اما در برنامه تعویض اخیر، با برنامه‌ریزی دقیق همکاران در مدیریت کوره‌بلند و مدیریت نت مکانیک، موفق شدیم این زمان را به 17 ساعت کاهش داده و یک رکورد جدید ثبت کنیم.

ابوالفضل شمسایی مهندس ارشد تجهیزات مکانیک تامین مواد کوره‌بلند، با اشاره به فرسایش لنت این نوار در طول 15 سال بهره‌برداری، اظهار کرد: لنت نوار نقاله طی این مدت به مرور دچار آسیب شده بود و با درزگیری‌های موقتی ترمیم می‌شد. اما استهلاک آن بر تناژ بار ارسالی اثر گذاشته بود و نیاز به تعویض کامل داشت. عملیات تعویض شامل استقرار قرقره لنت نو به طول 660 متر و وزن 15 تن در بخش پایین نوار بود و با استفاده از وینچ، لنت فرسوده خارج و لنت جدید جایگزین شد.

محمدتقی امیریان فورمن نوار چسبان مدیریت نت مکانیک نیز درباره اهمیت این عملیات گفت: بیش از 80 کیلومتر نوار نقاله در سطح کارخانه در مدار تولید است که تمامی تعمیرات و تعویض لنت‌های آن‌ها توسط تیمی 10 نفره از همکاران با تلاش شبانه روزی و هماهنگی بالا انجام می‌شود. تعویض لنت نوار KD1-2 نیز با برنامه‌ریزی و حمایت مدیران محترم در کمترین زمان ممکن انجام شد.

حسین علیرضایی فورمن تجهیزات مکانیکی باردهی کوره‌بلند، به مشکلات پیش روی این پروژه اشاره کرد: از جمله چالش‌های این عملیات، محدودیت فضا برای استقرار قرقره لنت نو بود که با همکاری مدیریت‌های راه‌آهن و ماشین‌آلات برطرف شد. از تمام همکارانی که در این پروژه همکاری داشتند، قدردانی می‌کنم.

از سوی دیگر، یونس حسینی فورمن تامین مواد اولیه کوره‌بلند، گفت: برنامه‌ریزی دقیق برای تامین بار کوره‌بلند در مدت تعویض لنت باعث کاهش چشمگیر زمان توقف کوره‌ها شد که نسبت به تعویض قبلی صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان ایجاد کرد و فقط 8 ساعت کوره‌بلندها متوقف شدند.

در پایان، مهراب کارگران تکنولوگ تامین مواد کوره‌بلند، درباره هماهنگی‌های صورت‌گرفته افزود: تعویض لنت نوار KD1-2 به دلیل اهمیت آن، نیازمند پر بودن بونکرهای ذخیره مواد و برنامه‌ریزی دقیق مصرف بود. خوشبختانه این عملیات با تلاش همکاران بدون هیچ مشکلی انجام شد و توقف کوره‌ها به حداقل ممکن رسید.

گفتنی است این رکورد جدید نشان‌دهنده توانمندی تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان در مدیریت عملیات پیچیده و حیاتی است که نقش مستقیمی در افزایش بهره‌وری و کاهش زمان توقف خطوط تولید دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=50191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی