تاریخ : پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

اخبار داغ

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳

6

رشد ۳ درصدی تولید تایر در بهار ۱۴۰۰

  • کد خبر : 704
  • 20 تیر 1400 - 15:31
رشد ۳ درصدی تولید تایر در بهار ۱۴۰۰
بررسی از کارخانجات تایرسازی حاکی از تولید بیش از ۶۳ هزار و ۸۴۸ تنی آنها در سه ماهه نخست امسال است. آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد سه درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه؛ این میزان تولید مشتمل بر پنج میلیون و ۸۹۵ هزار و ۸۹۰ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال مشاهده می‌شود.

بیشترین میزان تولید در این مدت مربوط به تایرهای سواری با ۳۶ هزار و ۸۹۲ تن (۵۷.۸ درصد از کل تولید) و پنج میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۷۲ حلقه (۸۶.۶ درصد از کل تولید) بود که از نظر وزنی رشد یک درصدی داشته، اما از نظر تیراژ بدون تغییر مانده است.

در سه نخست ماهه امسال همچنین ۶ هزار و ۸۴۸ تن انواع تایر وانتی (رشد ۲۵ درصدی) و ۱۳ هزار و ۴۷۰ تن تایر باری و اتوبوسی (رشد پنج درصدی) توسط شرکت‌های داخلی تولید شد.

همچنین در بخش تایرهای کشاورزی سبک شاهد افت ۲۶ درصدی تولید با ۸۰۲ تن بودیم، اما در بخش تایرهای کشاورزی سنگین با چهار هزار و ۷۱۴ تن تولید، یک درصد رشد اتفاق افتاد.

برپایه این گزارش، تایرسازان در مدت یاد شده یک‌هزار و ۱۲۴ تن انواع تایر راه‌سازی و صنعتی نیز تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۲۶ درصدی داشته است.

تولید سایر محصولات

برپایه آمارهای تولید کارخانجات، در بهار امسال چهار هزار و ۲۴۱ تن تایر دوچرخه و موتور (رشد ۴۵ درصدی)، ۲ هزار و ۳۵۸ تن تیوب (رشد ۱۲ درصدی) و یک‌هزار و ۳۶۱ تن فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره در کشور تولید شد.

پیشتر سخنگوی انجمن صنعت تایر پیش‌بینی‌کرد:‌ این صنعت در سال جاری همچون سال گذشته بتواند به رکوردشکنی در تولید بپردازد و این بار رشد ۲۶ درصدی را به ثبت برساند.

«مصطفی تنها»  گفت: با وجود برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای افزایش تولید، اما در نهایت همه چیز به چگونگی جذب تولیدات از سوی بازار بستگی خواهد داشت.

وی ادامه‌داد: اگر شرایط بازار تغییر کند، برنامه‌های تولید نیز دستخوش تغییر خواهد شد، مگر اینکه فرصت صادرات داده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی