تاریخ : دوشنبه, 24 مرداد , 1401 18 محرم 1444 Monday, 15 August , 2022

اخبار داغ

پست بانک ایران شیوه نامه اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد مانع‌زدایی از تولید در دستور کار بانک صادرات ایران است بانک کارآفرین با بیمارستان پارسیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد ثمره حمایت دولت از بانک توسعه تعاون رشد تولید و اشتغال‌زایی می باشد توسعه همکاری های گسترده بانک ملی ایران با صنایع کشور پشتیبانی ۲۴ ساعته مرکز امداد مشتریان موسسه اعتباری ملل از مشتریان صنایع کوچک و متوسط نیاز به تسهیل گری در مقررات واردات ‌و صادرات دارند رویکرد نطام اموزشی کشور باید در جهت پرورش نوآوری و کارآفرینی باشد حضور قهرمان ملی پاورلیفتینگ در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان ارائه کارت هواداری باشگاه استقلال از سوی بانک شهر شش کلید جدید در «کیلید» بانک آینده معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی پست بانک ایران: ارتقا معیشت همکاران اولویت برنامه‌های معاونت توسعه سرمایه انسانی است بانک صادرات ایران برای ارتقای سهم از بازار تلاش‌های جدیدی آغاز کرده است نقش سیاست‌های حمایتی دولت از بانک توسعه تعاون فقدان قوانین و لوایح معین از فعالیت تشکل‌های مردمی ارایه سرویس استرداد وجه (Refund) به مشتریان ویژه بانک ملی ایران بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت بانک توسعه تعاون از صنایع کوچک و متوسط رفع دغدغه کشاورزان استان مرکزی با وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانک سپه در صدر جدول پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بین بانک‌های کشور قرار گرفت

5

گام‌های بلند بانک ایران‌زمین در مسیر بانکداری باز با تکمیل زیرساخت‌های دیجیتال بنکینگ

  • کد خبر : 78
  • 30 اردیبهشت 1400 - 1:11
گام‌های بلند بانک ایران‌زمین در مسیر بانکداری باز با تکمیل زیرساخت‌های دیجیتال بنکینگ
اجرای هزاران ریزپروژه طی سال‌های اخیر امروز بانک ایران‌زمین را در جایگاهی قرار داده که با اطمینان کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی خود را در اختیار مشتریانش قرار دهد و گام بزرگی در راستای پیاده‌سازی بانکداری باز بردارد.

به گزارش سرویس بانکی افق سرمایه، توجه به بانکداری باز به عنوان یکی از گرایش‌های جدید بانکداری در جهان که توجه بسیاری از بانک‌های بزرگ را به خود جلب کرده و در برخی از بانک‌های دنیا پیاده شده در کشور ما نیز رو به افزایش است؛

فعالان و کارشناسان از طیف‌های متنوعی اعم از فناوری، بانکداری و … طی چند سال اخیر مقدار زیادی از داده ها و نیازهای بازار را به این بخش انتقال داده و بر اساس این امکان، سرویس های متنوع و بدیعی را در جهت پاسخگویی به نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان خلق کرده اند.

به باور کارشناسان، بانکداری باز می‌تواند پاسخگوی نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه از طریق مشارکت بانک و سایر ذی‌نفعان برای ارتقای خدمات بانکی در گستره‌ای از نوآوری ‌باشد.

ررزطلبطار

 

در ایران نیز یکی از بانک‌هایی که در زمینه بانکداری باز اقدامات و برنامه‌های جدی و دامنه‌داری را دنبال می‌کند، بانک ایران‌زمین است. این بانک با درک الزام حرکت به سوی بانکداری باز، پیدایش و حضور کسب و کارهای دیجیتال را دلیل اصلی برای پیاده‌سازی هرچه سریعتر بانکداری باز در ایران می‌داند.

این بانک از حدود ۵ سال پیش با هدف‌گذاری یک جهش بزرگ در شیوه ارائه خدمات به مشتریان، پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرده و امروز به همت کارکنان و مدیرانش گام‌های مهمی در مسیر تبدیل شدن به یک بانک دیجیتالی و پس از آن ارائه خدمات بانکداری باز برداشته است.

در این مسیر ارائه خدمات با محوریت تجربه مشتری و تغییر نگرش نسبت به فرآیندهای تولید محصول، جاری‌سازی خلاقیت در مجموعه بانک، ارتباط مؤثر با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و … از مواردی است که امروز در بانک ایران زمین تحقق یافته است.

تبدیل شدن به بانک دیجیتالی به معنای کامل آن مستلزم اجرای ۷۱۵ ریز پروژه در بانک ایران زمین بوده که مجموعه آنها جهت پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال انجام گرفته است.

نتبجه اجرای این زیرپروژه‌ها، فراهم آمدن کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی است که از اواخر سال گذشته به صورت پایلوت در اختیار مشتریان بانک ایران زمین قرار گفته است.

از دیگر این نوآوری‌ها، راه اندازی «بلیت امنیتی»در پرداختهای اینترنتی و موبایلی بانک ایران زمین است.

این نوآوری با هدف ارتقای امنیت کاربران سامانه های همراه بانک و بانکداری الکترونیکی خود و به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از سپرده های مشتریان راه اندازی شده است؛

به این ترتیب که یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن ثبت شده مشتریان در بانک ارسال می شود و کاربران اینترنت بانک و همراه بانک باید در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» وارد کنند و صرفا در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می شود.

در کنار این موارد زیرساختی، بانک ایران زمین همواره بر سهولت استفاده از خدمات دیجیتالی خود نیز تاکید وژه داشته است. نشانه این تأکید رتبه برتر همراه بانک ایران زمین در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل است.

همراه بانک ایران زمین توانست در بخش بانک و بیمه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل با رای مردم رتبه برترین اپلیکیشن از نگاه مردمی را به خود اختصاص دهد.

یکی دیگر از راهبردهای قابل تأمل بانک ایران زمین حمایت از کسب و کارهای نوآورانه است و در همین راستا مرکز نوآوری ایران زمین همواره در تلاش است جایگاه خود را به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات برای کسب و کارهای نوآور تثبیت کند.

ارتباط با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای این حوزه جایگاه ویژه‌ای نزد بانک ایران زمین دارد. به همین منظور مرکز نوآوری ایران زمین در نیمه دوم فصل زمستان ۱۳۹۹، سومین فراخوان جذب طرح کسب و کار و محصولات نوآورانه را برای دوره های پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری در زمینه های “فین تک (فناوری مالی)، سرگرمی، سلامت، امنیت و شهر هوشمند” آغاز کرده است.

انتهای پیام/

حناالعل

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=78

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی