تاریخ : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

8

گام‌های بلند بانک ایران‌زمین در مسیر بانکداری باز با تکمیل زیرساخت‌های دیجیتال بنکینگ

  • کد خبر : 78
  • 30 اردیبهشت 1400 - 1:11
گام‌های بلند بانک ایران‌زمین در مسیر بانکداری باز با تکمیل زیرساخت‌های دیجیتال بنکینگ
اجرای هزاران ریزپروژه طی سال‌های اخیر امروز بانک ایران‌زمین را در جایگاهی قرار داده که با اطمینان کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی خود را در اختیار مشتریانش قرار دهد و گام بزرگی در راستای پیاده‌سازی بانکداری باز بردارد.

به گزارش سرویس بانکی افق سرمایه، توجه به بانکداری باز به عنوان یکی از گرایش‌های جدید بانکداری در جهان که توجه بسیاری از بانک‌های بزرگ را به خود جلب کرده و در برخی از بانک‌های دنیا پیاده شده در کشور ما نیز رو به افزایش است؛

فعالان و کارشناسان از طیف‌های متنوعی اعم از فناوری، بانکداری و … طی چند سال اخیر مقدار زیادی از داده ها و نیازهای بازار را به این بخش انتقال داده و بر اساس این امکان، سرویس های متنوع و بدیعی را در جهت پاسخگویی به نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان خلق کرده اند.

به باور کارشناسان، بانکداری باز می‌تواند پاسخگوی نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه از طریق مشارکت بانک و سایر ذی‌نفعان برای ارتقای خدمات بانکی در گستره‌ای از نوآوری ‌باشد.

ررزطلبطار

 

در ایران نیز یکی از بانک‌هایی که در زمینه بانکداری باز اقدامات و برنامه‌های جدی و دامنه‌داری را دنبال می‌کند، بانک ایران‌زمین است. این بانک با درک الزام حرکت به سوی بانکداری باز، پیدایش و حضور کسب و کارهای دیجیتال را دلیل اصلی برای پیاده‌سازی هرچه سریعتر بانکداری باز در ایران می‌داند.

این بانک از حدود ۵ سال پیش با هدف‌گذاری یک جهش بزرگ در شیوه ارائه خدمات به مشتریان، پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرده و امروز به همت کارکنان و مدیرانش گام‌های مهمی در مسیر تبدیل شدن به یک بانک دیجیتالی و پس از آن ارائه خدمات بانکداری باز برداشته است.

در این مسیر ارائه خدمات با محوریت تجربه مشتری و تغییر نگرش نسبت به فرآیندهای تولید محصول، جاری‌سازی خلاقیت در مجموعه بانک، ارتباط مؤثر با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و … از مواردی است که امروز در بانک ایران زمین تحقق یافته است.

تبدیل شدن به بانک دیجیتالی به معنای کامل آن مستلزم اجرای ۷۱۵ ریز پروژه در بانک ایران زمین بوده که مجموعه آنها جهت پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال انجام گرفته است.

نتبجه اجرای این زیرپروژه‌ها، فراهم آمدن کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی است که از اواخر سال گذشته به صورت پایلوت در اختیار مشتریان بانک ایران زمین قرار گفته است.

از دیگر این نوآوری‌ها، راه اندازی «بلیت امنیتی»در پرداختهای اینترنتی و موبایلی بانک ایران زمین است.

این نوآوری با هدف ارتقای امنیت کاربران سامانه های همراه بانک و بانکداری الکترونیکی خود و به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از سپرده های مشتریان راه اندازی شده است؛

به این ترتیب که یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن ثبت شده مشتریان در بانک ارسال می شود و کاربران اینترنت بانک و همراه بانک باید در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» وارد کنند و صرفا در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می شود.

در کنار این موارد زیرساختی، بانک ایران زمین همواره بر سهولت استفاده از خدمات دیجیتالی خود نیز تاکید وژه داشته است. نشانه این تأکید رتبه برتر همراه بانک ایران زمین در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل است.

همراه بانک ایران زمین توانست در بخش بانک و بیمه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل با رای مردم رتبه برترین اپلیکیشن از نگاه مردمی را به خود اختصاص دهد.

یکی دیگر از راهبردهای قابل تأمل بانک ایران زمین حمایت از کسب و کارهای نوآورانه است و در همین راستا مرکز نوآوری ایران زمین همواره در تلاش است جایگاه خود را به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات برای کسب و کارهای نوآور تثبیت کند.

ارتباط با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای این حوزه جایگاه ویژه‌ای نزد بانک ایران زمین دارد. به همین منظور مرکز نوآوری ایران زمین در نیمه دوم فصل زمستان ۱۳۹۹، سومین فراخوان جذب طرح کسب و کار و محصولات نوآورانه را برای دوره های پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری در زمینه های “فین تک (فناوری مالی)، سرگرمی، سلامت، امنیت و شهر هوشمند” آغاز کرده است.

انتهای پیام/

حناالعل

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=78

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی