تاریخ : سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

اخبار داغ

برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم

8

شرایط پرداخت مالیات در بهمن 1400

  • کد خبر : 8162
  • 06 بهمن 1400 - 13:14
شرایط پرداخت مالیات در بهمن 1400
با تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه درباره سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان، همه کارمندان در سال آینده مشمول بر حقوق خواهند بود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، کمیسیون تلفیق بودجه 1401، در بررسی بخش های درآمدی تبصره 12 لایحه بودجه، تکلیف مالیات بر حقوق و دستمزد کارکنان را مشخص کرد. بر اساس بند 5 تبصره 12 لایحه بودجه 1401 که کمیسیون تلفیق به تصویب رساند، افرادی که در سال آینده حقوق و دستمزد کمتر از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کنند، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس، سقف معافیت مالیاتی دستمزد کارکنان دولتی و غیر دولتی را 5 میلیون تومان در ماه تعیین کرده بود. کمیسیون تلفیق اما این سقف را به حقوق ماهانه 5 میلیون و 600 هزار تومان افزایش داد. اگر این مصوبه تلفیق در صحن علنی نیز تصویب شود، در سال آتی همه حقوق بگیرانی که بیش از 5 میلیون و 600 هزار تومان دریافتی دارند، باید مالیات بردارند.

نکته قابل توجه این است که کمیسیون تلفیق در روزهای گذشته، کف حقوق کارکنان دولت را نیز از 4 میلیون 500 هزار تومان در لایحه دولت، به 5 میلیون و 600 هزار تومان افزایش داده بود.

به این ترتیب با توجه به اینکه سقف معافیت مالیاتی نیز 5 میلیون 600 هزار تومان در نظر گرفته شده، اگر میزان «کف حقوق کارکنان دولت» و همچنین «سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان دولتی و غیردولتی» با همین ارقام مصوب کمیسیون تلفیق، در صحن علنی هم به تصویب برسد در سال آینده همه کارمندان دولت در زمره مشمولان مالیات حقوق و دستمزد قرار می گیرند و باید مالیات بپردازند.

این وضعیت البته برای کارگران و کارکنان بخش خصوصی احتمالا اندکی متفاوت خواهد زیرا موعد تعیین کف حقوق و دستمزد کارگران، پایان سال است و تا آن زمان مشخص نیست که حداقلی بگیران کارگری تا چه میزان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. این موضوع به کف دستمزد تعیین شده برای این گروه از حقوق بگیران بستگی دارد؛ هرچند که با توجه به افزایش 24 درصدی حداقل حقوق کارکنان دولت در کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه پیشنهادی دولت، به نظر می رسد حداقل حقوق کارگران و کارکنان بخش خصوصی نیز به رقم 5 میلیون 600 هزار تومان (حداقل حقوق کارکنان دولت) نزدیک شود.

بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، مالیات حقوق کارکنانی که ماهانه بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان، نسبت به مازاد، ۱۰ درصد تعیین شده است. یعنی در این گروه درآمدی حداکثر مالیات، ماهانه 940 هزار تومان خواهد بود.

همچنین برای کارکنان با درآمد بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان، نسبت به مازاد، ۱۵ درصد مالیات درنظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، کارکنان در این گروه درآمدی، سال آینده ماهانه بین 940 هزار تومان تا حداکثر 2 میلیون و 440 هزار تومان مالیات می پردازند.

برای کارکنان دولتی و غیردولتی با حقوق ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان هم ۲۰ درصد، مالیات تعیین شده است. اگر این رقم در صحن علنی نیز به تصویب برسد، میزان مالیات برای این گروه درآمدی از 2 میلیون و 440 هزار تومان تا 4 میلیون و 440 تومان خواهد بود.

همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، کارکنان دولتی و غیردولتی که سال آینده حقوق و دستمزدشان بیشتر از ۳۵ میلیون تومان باشد، ۳۰ درصد مالیات تعیین کردند. این به معنای آن است که مالیات حقوق بگیرانی که درآمد ماهانه بیش از 35 میلیون تومان دارند، حداقل 4 میلیون و 440 تومان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=8162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی