تاریخ : جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

7

توسعه بازارهای مالی یک هدف مشترک جهانی است

  • کد خبر : 980
  • 26 تیر 1400 - 17:16
مدیرعامل سمات در نشست (آشنایی با بازار سرمایه ایران) که به میزبانی FEAS برگزار شد، اعلام کرد: همه کشورها باید در مسیر دستیابی به هدف مشترک خود یعنی توسعه بازارهای مالی گام بردارند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، در این رویداد که به صورت آنلاین برگزار شد، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران در ابتدای این نشست، به معرفی سمات، فعالیت‌ها، مسئولیت‌ها و خدمات این شرکت به سهامداران از جمله سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خارجی در بازار سرمایه ایران پرداخت.

حسین فهیمی در ادامه این سخنرانی آنلاین با بیان این که تفکری عمیق در مورد خدمات و سازوکارهای پس از معاملات برای تسویه معاملات در بازارهای سهام و بورس های کالایی ایرانی به خصوص در حوزه بورس انرژی وجود، اظهار داشت: یکی از مهم ترین خدمات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران بررسی ریسک ها و مدیریت آنها است که به چهار روش «محدودیت خرید اعتباری، ضمانت نامه های بانکی، مدیریت وثایق  و صندوق تضمین تسویه» انجام می پذیرد.

جزییات خدمات به سرمایه گذاران خارجی در ایران

وی در خصوص خدمات مربوط به سرمایه گذاران خارجی افزود: در حال حاضر خدمات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی بازار سرمایه شامل سه گروه «خدمات حقوقی، عملیاتی و ارزش افزوده» است که به صورت حضوری و الکترونیکی در اختیار این گروه از سرمایه گذاران قرار می گیرد.

فعالیت های چندبعدی سمات

در ادامه مدیرعامل سمات تصریح کرد: «صدور کدهای سهامداری، ثبت، سپرده گذاری، نگهداری سهام، مدیریت ریسک، تسویه و پایاپای، اقدامات شرکتی (همانند توزیع سود)» و فعالیت‌هایی از این دست از جمله خدمات ارائه شده توسط شرکت سپرده گذاری ایران است که نقش مهم و بی بدیل شرکت سمات در انجام این مسئولیت‌ها، موجب شده تا این شرکت به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان و تنها سپرده گذاری در بازار سرمایه ایران شناخته شود.

هدف مشترک جهانی

فهیمی در پایان این سخنرانی آنلاین اظهار امیدواری کرد تا با اراده ای محکم و تعهد کاری همه کشورها در مسیر دستیابی به هدف مشترک خود یعنی توسعه بازارهای مالی گام بردارند.

همچنین در ابتدای این جلسه کنستاتین سارویان دبیرکل FEAS به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه بهادر بیژنی مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس از دیگر سخنرانان این جلسه بودند.

نمایندگانی از کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و سازمان بورس اوراق بهادار ایران نیز در این نشست حضور به هم رساندند.

این گردهمایی، چهارمین نشست از سری نشست های آشنایی با بازارهای سرمایه کشورهای عضو فدراسیون بورس های اوراق بهادار اروپایی – آسیایی است و پیش از این ارمنستان، قزاقستان و استرالیا بصورت مشترک و مصر به معرفی بازارهای سرمایه کشورهای خود پرداخته بودند.

هدف از برگزاری این گردهمایی، آشنایی هر چه بیشتر علاقمندان با ساختار، فعالیت ها و خدمات بازار سرمایه ایران و همچنین نحوه ورود و فعایت سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران بود.

بر اساس گزارش FEAS، میزبان این رویداد، بیش از ۱۰۰ شرکت کننده شامل نمایندگانی از بورس ها، بانک‌های سرمایه گذاری، کارگزاری ها، شرکت‌های بین المللی، مدیران صندوق ها و فعالان بازارهای کشورهای مختلف از اقصی نقاط دنیا در این نشست آنلاین یک روزه مشارکت داشتند.

پس از سخنرانی ها، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و در طی آن، شرکت کنندگان به طور فعال برای سخنرانان سوالاتی مطرح کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی