تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اخبار داغ

ثبت‌نام آسان خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات ایران ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت نرخ حق‌الوکاله بانک سامان حداکثر 3 درصد تعیین شد همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد تسهیل در ثبت نام خودروهای برقی با حساب وکالتی موسسه اعتباری ملل آغاز انتشار اوراق «گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام)» (معاف از مالیات) در بانک پاسارگاد از تاریخ 1403/03/01 تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان روابط‌عمومی بانک صادرات ایران روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت وارد مرحله جدیدی از زیست بانک سپه شده ایم/ کسب رتبه برتر در رشد منابع از تامین مالی تا گردشگری و صنایع خلاق / سخنرانی مدیران گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان آیدکس 2024 مانور آتش‌نشانی در بانک گردشگری برگزار می‌شود دیدارهای مدیرعامل بانک تجارت با مدیران ارشد صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش پرچم ملل را سربلند نگه داریم سهامداران شرکت اقتصادی نگین گردشگری در انتظار نتایج سرمایه‌گذاری‌های تازه رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت طی فروردین ماه 1403 رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد

1

سردرگمی سرمایه‌گذاران در بازار بورس

  • کد خبر : 37989
  • 14 اسفند 1402 - 17:54
سردرگمی سرمایه‌گذاران در بازار بورس
در حالی که بورس تهران روز گذشته شگفتی‌آفرین شده و با جهش حجم و ارزش معاملات خرد روبرو بود، امروز با ریزش شاخص‌ها و خروج پول حقیقی مواجه شد و سرمایه‌گذاران را سردرگم کرد که با توجه به حرکت دوباره دلار و طلا، برخی از ناظران بازارهای مالی، مقصد خروج پول حقیقی از بازار سهام را بازارهای ارز و طلا می‌دانند.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه؛  قیمت دلار امروز دوباره در سقف تاریخی قرار گرفت و در حال پیشروی در کریدور ششم است. قیمت طلای 18 عیار، کانال سه میلیونی را فتح کرده و سکه امامی در کانال 35 میلیونی قرار گرفته است. این تحول در بازار طلا و ارز اما به مذاق بازار سهام خوش نیامد و بورس تهران را منفی کرد.

به این ترتیب، در حالی که بورس تهران روز گذشته شگفتی‌آفرین شده و با جهش حجم و ارزش معاملات خرد روبرو بود، امروز با ریزش شاخص‌ها و خروج پول حقیقی مواجه شد و سرمایه‌گذاران را سردرگم کرد. با توجه به حرکت دوباره دلار و طلا، برخی از ناظران بازارهای مالی، مقصد خروج پول حقیقی از بازار سهام را بازارهای ارز و طلا می‌دانند.

امروز 78 درصد از نمادهای بازار سهام منفی شدند و ارزش صفوف فروش با رسیدن به 407 میلیارد تومان، از ارزش صفوف خرید پیشی گرفت.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز 6 هزار و 913 واحد عقب‌نشینی کرد و با افت 0.32 درصدی در پله دو میلیون و 140 هزار و 174 واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم امروز چهار هزار و 438 واحد افت کرد و با کاهش 0.60 درصدی در سطح 735 هزار و 791 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم  صندوق‌های سهامی هم امروز کاهشی بود. به این ترتیب تا لحظه تنظیم این گزارش، حجم معاملات خرد به 11.7 میلیارد برگه سهم رسید و ارزش معاملات خرد روی رقم 6 هزار و 351 میلیارد تومان قرار گرفت.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام خرد، امروز منفی شد و به این ترتیب بازار سهام 227 میلیارد تومان پول حقیقی از دست داد. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج 78 میلیارد تومانی پول حقیقی بودند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=37989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی