تاریخ : جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

اخبار داغ

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳

10

پشت پرده گرانی مسکن

  • کد خبر : 11862
  • 05 اردیبهشت 1401 - 12:39
پشت پرده گرانی مسکن
با مرور نرخ های اجاره در اپلیکیشن ها حکایت از قیمت هایی عجیب و ماورایی دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، برخی بر این باورند که این جهشی پیش از موعد است و نمی توان پیش بینی کرد که اجاره مسکن در همین ماه آینده چقدر می شود؟

محمد عدالت‌خواه اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن در اواخر سال گذشته به کاهش ارزش پول ملی برمی‌گردد. واقعیت این است که با توجه به تورم موجود جامعه نمی‌توان انتظار داشت همه چیز گران شود اما قیمت مسکن افزایش پیدا نکند. علت رکود بخش مسکن در سال گذشته این بود که سال‌های قبل از آن بیش از حد گران شده بود و برای مدتی این روند متوقف شد.

وی افزود: تفاوت این دوره بازار مسکن با دوره‌های قبلی این است که در زمان رکودهای قبلی، ارزش پول ملی تا این حد افت نمی‌کرد و قیمت کالاها تا این مقدار افزایش نداشت. اما زمانی که همه اجناس گران می‌شود بازار مسکن هم با مقداری تاخیر شروع به حرکت می‌کند.

این کارشناس مسکن، طولانی شدن روند مذاکرات وین را در بلاتکلیفی یک سال اخیر بازار مسکن موثر دانست و گفت: مردم فکر می‌کردند برجام به زودی امضا خواهد شد و گشایش مالی ایجاد می‌شود ولی مذاکرات به کندی پیش می‌رود. از طرفی با تورم بالا مواجهیم. بنابراین مردم به سمت دارایی‌هایی می‌روند که ارزش پول آنها را حفظ کند.

عدالت‌خواه با اشاره به عبور نقدینگی از ۴۵۰۰ هزار میلیارد تومان گفت: این حجم از ورود پول به بازار دائما ایجاد تورم می‌کند و به بی‌ارزش شدن پول ملی می‌انجامد. درآمد دولت از فروش نفت مقداری افزایش یافته اما با توجه به تورم و رشد دستمزدها هزینه‌ها بالا رفته است. این مسائل خواه ناخواه در بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

وی درباره شعار دولت سیزدهم مبنی بر ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی خاطرنشان کرد: حدود ۹ ماه از آغاز به کار دولت می‌گذرد و نتیجه خاصی درخصوص احداث یک میلیون واحد به دست نیامده است. مسئولان بعد از مدتی اعلام کردند قرار نیست سالیانه یک میلیون واحد بسازیم بلکه در چهار سال چهار میلیون واحد احداث خواهیم کرد. این نشان می‌دهد چندان بر روی موضوعات، کارشناسی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=11862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی