تاریخ : جمعه, 14 اردیبهشت , 1403 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

اخبار داغ

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته

3

ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است

  • کد خبر : 13911
  • 01 تیر 1401 - 19:14
ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است
مدیرعامل بیمه تعاون در گفتگویی تأکید کرد: ترجیح ما به عنوان یک شرکت سنتی آن است که بستری برای ارائه خدمات متنوع ایجاد کنیم نه آنکه خدمات آنلاین ارائه دهیم.

به گزارش سرویس بیمه افق سرمایه؛ «اگرچه ورود فناوری به حوزه‌هایی مانند تجارت، بانکداری و حمل و نقل انجام بسیاری از امور را به کلی متحول کرده، صنعت بیمه کشور هنوز نتوانسته آنچنان که باید از پتانسیل‌های تکنولوژی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شود. سرمایه‌گذاری اندک برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در کنار فقدان فضای رقابتی مناسب ناشی از رگولاتوری سنتی باعث شده که مسیر رشد استارت‌آپ‌های این حوزه پیچیده‌تر از سایر عرصه‌ها باشد و این صنعت اساسا با تکنولوژی و خدمات فناوری‌محور غریبه باشد. امروزه در دنیا راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در زمینه تخمین ریسک، ارائه پیشنهاد‌های به صرفه و برآورد آنلاین خسارت به کار بیاید، اما به نظر می‌رسد سیاستگذاران این عرصه تمایل دارند بازیگران سنتی با روش‌های قدیمی همچنان این صنعت را حفظ کنند. نتیجه این شده که هم اکنون نهایت تحول فناورانه اکثر شرکت‌های بیمه‌ای کشور محدود به فروش آنلاین بیمه‌ است. حتی توفیق حاصل شده در این حوزه نیز چندان چشمگیر نیست؛ در حالی که آمارهای جهانی سهم فروش برخی شاخه‌های بیمه از طریق کانال‌های آنلاین را تا ۳۰ درصد برآورد می‌کنند، این رقم در کشور ما حتی به ۵ درصد نیز نمی‌رسد.»

این گزارش تأکید می کند که «در بسیاری مواقع ماهیت خاص صنعت بیمه اقتضا می‌کند که بخش قابل توجهی از فرآیند فروش و سرویس‌دهی به صورت حضوری انجام شود. با این‌حال در برخی بخش‌ها می‌توان به کمک فناوری‌های دیجیتال بستری فراهم کرد تا هم مشتری بتواند دسترسی ساده و بهینه‌ای به سبد خدمات بیمه‌ای داشته باشد و هم صرفه اقتصادی حاصل برای شرکت‌های سرویس‌دهنده افزایش یابد. اکنون صنعت جهانی بیمه در مسیری است که از فناوری‌های اطلاعاتی برای تحلیل ریسک مشتریان، برآورد و پردازش آنلاین خسارت و همچنین قیمت‌گذاری هوشمند‌(شخصی‌سازی شده متناسب با عملکرد هر مشتری) استفاده می‌شود و همین هوشمندسازی، در حال ایجاد بهینگی در فرآیندهاست. اما کسب‌وکارهای فناوری‌محور بیمه‌ای فعال در ایران معتقدند که حتی در مسیر فروش و بازاریابی آنلاین بیمه نیز با مشکلات متعددی مواجهند و همین امر امکان توسعه خدمات به سطوح بالاتر را از آنها سلب کرده است. این درحالی است که سرمایه‌گذاری مطلوب در صنایع حساس و پیچیده‌ای مثل بانکداری در دهه اخیر باعث شده کار از ارائه آنلاین خدمات بانکی فراتر رود و ارائه خدماتی مانند اعتبارسنجی آنلاین و ایجاد شاخه‌های جدیدی مانند وام‌دهی آنلاین -لندتک (LendTech) ممکن شود.»

در ادامه این گزارش، گفتگویی با مدیرعامل بیمه تعاون در این خصوص گرفته شده است که مطرح می کند «با این‌حال ترجیح شرکت‌های سنتی فعال در این صنعت احتیاط در زمینه توسعه و نوآوری و حفظ روند‌های قدیمی است. یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون (یکی از شرکت‌های سنتی بیمه) در پاسخ به این سوال که چرا کسب‌وکارهای سنتی این صنعت گرایشی به سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه زیرساخت‌های فنی ندارند به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: اساسا هر شرکتی در تقسیم بودجه موجود از استراتژی مشخصی استفاده می‌کند و ترجیح ما به عنوان یک شرکت سنتی آن است که بستری برای ارائه خدمات متنوع ایجاد کنیم نه آنکه خدمات آنلاین ارائه دهیم. به اعتقاد مظلومی، بر خلاف سرویس‌هایی مانند تاکسی آنلاین و خرید غذا که خدمت مورد نظر ظرف مدت کوتاهی ارائه و مصرف می‌شود، فروش بیمه‌نامه یک فروش بلندمدت است و جلب اعتماد خریدار در خریدهای حضوری و رو‌در‌رو بسیار ساده‌تر از حالت آنلاین است. در نتیجه ما به عنوان یک کسب‌وکار فعال در این حوزه تلاش می‌کنیم تمرکز خود را بر روندهای قدیمی حفظ کنیم و با احتیاط بیشتری به سراغ نوآوری برویم.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=13911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی