تاریخ : یکشنبه, 9 بهمن , 1401 8 رجب 1444 Sunday, 29 January , 2023

اخبار داغ

استقبال از روز پدر با کارت هدیه موسسه اعتباری ملل ارتقاء هلدینگ ها و واحدهای گروه مالی گردشگری در بین شرکت های برتر ایران تفاهم نامه 5 جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین برای احداث 55 هزار واحد مسکونی افتتاح شعبه بزرگمهر بانک اقتصادنوین در اصفهان کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت «قرمز» هفتمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با حمایت بانک پاسارگاد توسط انجمن مدیریت ایران و همکاری دانشگاه خاتم برگزار شد تداوم وضعیت “قرمز” هوا در پایتخت تداوم افزایش بارگذاری جمعیت در حاشیه تهران در عین “آلودگی هوا” و “کمبود آب” اطلاعیه بانک سرمایه در خصوص تعطیلی شعبه یاسوج در روزهای پنج شنبه امکان ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا از طریق بانک اقتصادنوین فراهم شد قطعی موقت سیستم شتاب بانک توسعه تعاون خدمات ویژه بانک اقتصادنوین برای انجام معاملات در بورس کالا تداوم هوای ناسالم در تهران طی امروز بانک گردشگری با 18 پله صعود در رتبه 34 و در جمع شرکت‌های “پیشرو” بانک سپه ارزش سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان را به درستی درک می کند محصولات فناورانه بانک پارسیان رونمایی شد درخشش بانک پاسارگاد در میان 500 شرکت برتر کشور اجرای طرح بخشودگی جریمه تاخیر در بانک توسعه تعاون پرداخت بیش از 2300 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری توسط بانک گردشگری نقش مثبت و موثر اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در کاهش آمار شکایات بانک سپه بستر لازم برای رشد کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان را فراهم می کند

1

بیمه نکردن خودروهای با عمر بالا توسط شرکت‌های بیمه تخلف است

  • کد خبر : 20569
  • 05 آذر 1401 - 14:26
بیمه نکردن خودروهای با عمر بالا توسط شرکت‌های بیمه تخلف است
در قانون بیمه شخص ثالث، هیچ سقف سنی برای بیمه کردن وسایل نقلیه مشخص نشده و شرکت های بیمه ای مکلف هستند که تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی که توسط پلیس راهور پلاک شده اند را تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث قرار دهند.

به گزارش سرویس بیمه افق سرمایه، فلاحی گفت:گاهی برخی از شرکت های بیمه ای برای اینکه مدیریت ریسک کنند خودرویی را که پرریسک و اسقاطی است ، بیمه نکنند اما این خلاف قانون است و اگر نهاد ناظر این موضوع را بررسی کند دچار مشکل خواهند شد.

وی، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای مکلف به صدور بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه دارای پلاک هستند، افزود: شرکت ها می توانند از وسایل نقلیه ای که بیش از ۱۵ سال از سال ساخت آنها گذشته، به ازای هر سال مازاد بر ۱۵ سال، سالی ۲ درصد آن هم تا سقف حداکثر ۲۰ درصد اضافه نرخ بگیرند.

مدیر بیمه های خودرو شرکت بیمه آرمان، تصریح کرد: اگر خودرویی ۶۰ سال هم کار کرده باشد بازهم همان ۲۰ درصد اضافه نرخ را بابت فرسودگی پرداخت می کند و تخفیفات سنوات عدم خسارت هم می تواند بگیرد.

فلاحی، خاطرنشان کرد که شرکت های بیمه بازرگانی تابع قوانین و مقررات خاص خود بوده و مکلف هستند که هروسیله نقلیه ای را که از سمت پلیس راهور پلاک می شود، بیمه کنند زیرا قانون می گوید تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی باید دارای پوشش بیمه ای باشند.
وی، با اشاره به نرخ نامه ای که اخیرا برای وسایل نقلیه ریلی مشخص شده، گفت: درجلسه اخیرسندیکای بیمه گران ایران مشخص شده که تاکنون هیچ شرکت بیمه ای به این موضوع ورود نکرده و درحال حاضر درخواستی برای صدور بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی برای شرکت های بیمه ای نیامده اما همه شرکت ها این بیمه نامه را نیز در سیستم های خود تعریف کرده اند.

فلاحی، با بیان اینکه درحال حاضر موتور سیکلت های سه چرخ و ساید کارها هم بیمه نیستند، ادامه داد: وسایل نقلیه ای که از سمت پلیس راهور به عنوان وسلیه نقلیه استاندارد معرفی نشود بیمه هم نمی شوند.

وی، اظهارکرد: در بیمه نامه شخص ثالث، صنعت بیمه نمی تواند انتخاب کند که کدام وسیله نقلیه را بیمه کند یا نکند اما در بیمه بدنه اتومبیل می تواندبرای خودرو ها محدودیت سنی بگذارد.

مدیر بیمه های خودرو شرکت بیمه آرمان، افزود: در بیمه بدنه اتومبیل می شود فرانشیز مازاد گذاشت زیرا صدور این بیمه نامه و تعیین نرخ در اختیار مدیریت شرکت است و در آیین نامه ۵۳ و ۷۱ در این زمینه سکوت شده که به آیین نامه ۹۴ و حاکمیت هر شرکتی مربوط است.

فلاحی، گفت: صنعت بیمه در خصوص اینکه خودروهای اسقاطی چه تاثیری در میزان وقوع و تشدید خسارت دارند آسیب شناسی عمیقی انجام نداده است.

وی، ادامه داد: ممکن است یک خودرو به لحاظ ماهیت کارت، ازجمله مواردی باشد که قابلیت اسقاط شدن دارد ولی مالک خودرو با هزینه و تعویض وسایل مصرفی خودرو در وضعیت خوبی است، درنتیجه منجر به افزایش خسارت در صنعت بیمه نخواهد شد.

مدیر بیمه های خودرو شرکت بیمه آرمان، اذعان داشت که ممکن است تاریخ ساخت یک خودرو کمتر از ۱۵ سال باشد اما در حد یک خودروی اسقاطی باشد و این آسیب شناسی ها و ارزیابی ریسک انجام نشده که بدانیم این خودرو ها چه تاثیری در میزان خسارت دارند.

به گفته فلاحی، بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه می توانند به این موضوع ورود کنند و آسیب شناسی انجام دهند و مقالات و گزارش هایی تهیه شود که برای بیمه مرکزی هم یک نقشه راه باشد تا بتواند با استناد به این مقالات در نرخ ها تجدید نظر کند.

وی، تاکید کرد که هر وسیله نقلیه زمینی موتوری باید بیمه شخص ثالث شود و اگر شرکت های بیمه خصوصی آن را بیمه نکنند، شرکت بیمه ایران که دولتی است مکلف است که آن را بیمه کند و در هرصورت این ریسک از صنعت بیمه خارج نمی شود و در همان چرخه باقی می ماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=20569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی