تاریخ : دوشنبه, 10 اردیبهشت , 1403 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار داغ

رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار

5

پیش بینی بورس فردا 9 آذر

  • کد خبر : 20705
  • 08 آذر 1401 - 18:19
پیش بینی بورس فردا 9 آذر
امروز شاخص رشد نزیدک به 6 هزار واحدی را پشت سر گذاشت. خان‌ بعدی که بر سر راه صعودی بودن بازار وجود دارد، مقاومت میانگین 200 روزه به همراه مقاومت کلاسیک یک میلیون و 422 هزار واحدی است که شاخص باید این موارد را یکی پس از دیگری از سر راه بردارد.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه، بورس تهران امروز بیش از 5 هزار و 800 واحد مثبت شد که این موضوع را مدیون نمادهایی مثل فملی، نوری، کگل، شبندر و اخابر است. شاخص بورس تهران با این که روند مثبتی را به خود گرفت اما در ارزش معاملاتی همچنان عقب است.

ارزش معاملات بورس در حوالی 3 هزار میلیارد تومان بود که سهم معاملات خرد نزدیک به 2 هزار و 200 میلیارد تومان بود.

در نشست خبری امروز رئیس سازمان بورس مطالبی مطرح شد از جمله این که تغییر دامنه نوسان برای فصول بعدی منوط به شرایط بازار است و همچنین تغییری در نرخ حق دولتی معادن وجود نخواهد داشت.

مجید عشقی این موضوع را هم عنوان کرد که در خصوص نرخ خوراک صنایع پیشنهاد اصلی سازمان بورس، عرضه خوراک در بورس و قیمت‌گذاری آن در بازار سرمایه است.

رئیس سازمان بورس کامودیتی محور بودن بازار سرمایه را یک عارضه می داند و معتقد است یکی از مباحثی که در این خصوص باید انجام شود حرکت به سمت پذیرش و تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان است.

اما از منظر تکنیکالی که به بازار نگاه می کنیم شاخص با خان اول درگیر شده است و با این رشد حدود 6 هزار واحدی توانسته خط روند نزولی را کمی تهدید کند اما با ارزش کم معاملات شاید این کار کمی سخت باشد.

خان‌های بعدی که بر سر راه صعودی بودن بازار وجود دارد، مقاومت میانگین 200 روزه به همراه مقاومت کلاسیک یک میلیون و 422 هزار واحدی است که شاخص باید این موارد را یکی پس از دیگری از سر راه بردارد.

در صورتی که شاخص بتواند از این مقاومت ها عبور کند می تواند به محدوده 61 درصدی فیبوناچی موج قبلی خود نگاهی داشته باشد. محدوده ای که حوالی یک میلیون و 460 هزار واحدی است.

باید برای فردا دید که شاخص می تواند در مسیر مثبت ادامه دار باشد و یا ارزش کم معاملات امروز معنی و مفهوم دیگری را منعکس می‌کند.

در خصوص شاخص هم وزن می توان این موضوع را مطرح کرد که واگرایی احتمالی در اندیکاتور RSI در مقابل مچ شدن میانگین‌های 200 روزه و 55 روزه ناتوان عمل کرد و به نوعی این موضوع و سیگنال از بین رفت.

شاخص هم وزن با رشد امروز خود توانست 2 هزار واحد بالاتر از مقاومت 410 هزار واحدی قرار بگیرد.

نقشه بازار امروز نشان از دنده عقب گروه خودرویی از صف‌های خرید بود و این گروه با رنگ قرمز کار خود را پایان داد. با توجه به اینکه روز قبل هایما از محصولات ایران خودرو در همان قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت امروز نیز تارا اتومات سبز کله غازی این شرکت روی همان قیمت پایه 379 میلیون تومانی مچ شد و تنها تعداد 28 دستگاه از این مدل خودرو مورد معامله قرار گرفت. در حالی که 50 دستگاه از این خودرو روی تابلو عرضه شد.

اما 207 اتومات سقف شیشه‌ای نقره‌ای این شرکت با 61 درصد رشد نسبت به قیمت پایه روی رقم 462 میلیون تومانی خریداری شد.

نمادهای نوری ، بوعلی ، شکام و شدوص از گروه مواد شیمایی مورد استقبال قرار گفتند و آسیاتک و اخابر از گروه مخابراتی مثبت بودند تا های‌وب هم گرویی این دو نماد در صف فروش قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=20705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی