تاریخ : جمعه, 28 اردیبهشت , 1403 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024

اخبار داغ

تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان روابط‌عمومی بانک صادرات ایران روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت وارد مرحله جدیدی از زیست بانک سپه شده ایم/ کسب رتبه برتر در رشد منابع از تامین مالی تا گردشگری و صنایع خلاق / سخنرانی مدیران گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان آیدکس 2024 مانور آتش‌نشانی در بانک گردشگری برگزار می‌شود دیدارهای مدیرعامل بانک تجارت با مدیران ارشد صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش پرچم ملل را سربلند نگه داریم سهامداران شرکت اقتصادی نگین گردشگری در انتظار نتایج سرمایه‌گذاری‌های تازه رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت طی فروردین ماه 1403 رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد سرکوب نرخ بهره بین بانکی با افزایش تزریق پول بانک مرکزی هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان برگزار شد حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه صنعت پخش ایران تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیئت مدیره شرکت اعتباری ملل ارائه طرح “پیش ‌درآمد” با هدف توانمندی‌سازی مالی

8

حمل و نقل، عمده مشکل صنایع فولادی

  • کد خبر : 20854
  • 12 آذر 1401 - 15:26
حمل و نقل، عمده مشکل صنایع فولادی
مدیرعامل اسبق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، حمل و نقل را به عنوان عمده ترین مشکل صنایع فولادی مطرح کرد.

مصطفی موذن زاده، مدیرعامل اسبق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی افق سرمایه گفت: عمده مشکل صنایع فولادی حمل و نقل است و در درجه دوم نیز، کمبود منابع انرژی و کمبود سنگ آهن است

وی در خصوص مشکل حمل و نقل اظهارداشت: با توجه به اینکه حمل و نقل مواد اولیه در جهان عمدتا به شکل خطوط ریلی صورت می گیرد و این روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در کشور ما هنوز توجه اساسی به این مقوله مهم نشده است و راه آهن توانایی کشش محصولات و زنجیره های فولادی ندارد و در واقع برای تولید هر ۵۰ تن فولاد، به ۱۵۰ تن زیرساخت برای حمل و نقل این محصول نیاز داریم که این موضوع به عمده ترین چالش صنعت فولاد تبدیل شده است.

مدیرعامل اسبق ایمیدرو خاطر نشان کرد: محصولات فولادی در بازار داخل در بورس کالا با شفافیت خرید و فروش می‌شود که، قدم بسیار مثبتی است اما در مبحث صادرات با توجه به شرایطی که در ۳ کشور اکراین، روسیه و چین موجود است و با توجه به واقعی نبودن نرخ ارز ایران، شرایط خوبی بر صادرات محصولات فولادی در بازار خارجی حکم فرما نیست

او در خصوص کمبود سنگ آهن به عنوان خوراک اصلی صنعت فولاد یادآور شد: برای حل مشکل کمبود سنگ آهن، معدن کاران باید به سمت معدن کاری مدرن پیش روند ولی در ایران به دلیل هزینه بر بودن فرآیندهای اکتشافی و همچنین تحت تاثیر بودن اکتشافات از بخش خصوصی، توانایی به به‌روزرسانی سیستم اکتشاف فراهم نیست،

مدیرعامل اسبق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در رابطه با هماهنگی بازار تولیدات داخل کشور با نیاز و شرایط موجود تصریح کرد: در شرایط موجود، با توجه به این موضوع که تولید کنندگان تمایل به کسب بیشترین ارزش افزوده برای تولیدات خود دارند، محصولاتی باید تولید شود که با محدودیت های موجود هم خوانی داشته باشد اما امروزه محصولاتی با ارزش افزوده میانی همچون شمش های فولادی تولید می‌شود، زیرا بازاریابی موثری برای تولید و صادرات سایر محصولات فولادی وجود ندارد.

موذن زاده در پایان افزود: مسئله تامین آب به عنوان یکی از اصلی ترین چالش ها و موانعی که صنعت فولاد کشور با آن دست به گریبان است.مطرح است و بر اساس مطالعات و بررسی صورت گرفته، چنانچه خط تولید فولادی در برنامه احداث قرار گیرد باید در نواحی خلیج فارس و دریای عمان باشد. و این یعنی جانمایی شرکت های فولادی باید در کنار سواحل باشد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=20854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی