تاریخ : سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

اخبار داغ

انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود تسهیلات میلیاردی بانک تجارت در خدمت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران بانک پارسیان طلایه‌دار حمایت از نهادهای حمایتی پرداخت بیش از ۸۰۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در بهمن ماه مروری بر افتخارات داخلی و بین‌المللی بانک پاسارگاد در سال 1402 افزایش پذیرندگان طرح کالانو بانک تجارت

2

تفاهم نامه 5 جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین برای احداث 55 هزار واحد مسکونی

  • کد خبر : 23405
  • 08 بهمن 1401 - 18:53
تفاهم نامه 5 جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین برای احداث 55 هزار واحد مسکونی
تفاهم‌نامه احداث 55 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهمی 5 جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین به امضا رسید.

به گزارش سرویس بانک افق سرمایه، در امضای این تفاهم نامه،عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و بهاروند مدیرعامل بانک کارآفرین حضور داشتند.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای متقاضیان مسکن با امکانات و تسهیلات وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک کارآفرین و بانک پارسیان احداث شود. در این تفاهم‌نامه مقرر است تا اراضی مازاد توسط قوه قضاییه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد تا وزارت راه و شهرسازی با ارایه اراضی موردنیاز این طرح در مناطقی که زمین دارد برای کمک به احداث مسکن گام بردارد. بانک‌های پارسیان و کارآفرین نیز در ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی و تایید شده از سوی وزارت راه و شهرسازی همراهی خواهند کرد.

عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سه شنبه ۴ بهمن در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: مقرر شده است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی ۳ سال در این تفاهم ۵ جانبه احداث شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح نیز تمامی شروط طرح نهضت ملی مسکن از جمله قرمز نبودن فرم ج لحاظ خواهد شد، افزود: در اجرای این طرح وزارت راه و شهرسازی، ستاد اجرایی و همچنین قوه قضاییه، بانک پارسیان و بانک کار آفرین با تمامی امکانات خود برای اجرا اهتمام خواهند داشت که امیدوایم واحدهای تعیین شده در موعد مقرر تکمیل و تحویل متقاضیان شود.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: در تفاهمات اولیه قرار بود تا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همکاری با وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد را بسازد که پیش‌تر ۳۵ هزار واحد آغاز شد و در حال حاضر نیز در تفاهم جدید با وزارت راه و شهرسازی و همچنین قوه قضاییه، بانک کارآفرین و بانک پارسیان ۵۵ هزار واحد دیگر در دستور ساخت قرار گرفته است.

نوروزی حجم سرمایه گذاری در اجرای این طرح را برای ۵۵ هزار واحد مسکونی ۵۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه اعلام کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به امضا رسید و در تلاش هستیم تا ۵۵ هزار واحد در همکاری با قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بانک‌های پارسیان و کارآفرینی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در این دوره قصد دارد تا با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی، نهادهای انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن متقاضیان فاقد مسکن، قدم بردارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: ما به عنوان دولت، وظیفه تسهیل‌گری و حمایت و برداشتن موانع از پیش‌روی مسکن دار شدن آحاد جامعه را داریم. برای این مهم حداکثر تلاش را می‌کنیم.
بذرپاش تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در مناطقی که زمین دارد در تامین اراضی و در مناطقی که زمین ندارد از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

وی گفت: از قوه قضاییه و سایر نهادها می‌خواهیم که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اراضی مازاد خود را به تولید مسکن تخصیص بدهند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: با تمامی بانک‌ها در حال امضای تفاهم‌نامه هستیم و در تلاش هستیم تا مشارکت بانک‌ها را برای تسهیلات دهی به بخش مسکن تقویت کنیم تا هم مردم صاحب خانه شوند و هم بانک ها بدون ضرر با اطمینان به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

بذرپاش گفت: در تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود تلاش خواهد شد تا نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی برای بخشی از آورده متقاضیان یاری رسان باشند.

وی تاکید کرد: تمامی اقداماتی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد با رعایت چارچوب‌های قانونی است.

این اقدام از مهم ترین اقدامات اخیر وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای کمک به خانه دار شدن هموطنان و و تسهیل گری برای خانه‌دار کردن مسکن آحاد جامعه به شمار می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی