تاریخ : دوشنبه, 16 مهر , 1403 4 ربيع ثاني 1446 Monday, 7 October , 2024

اخبار داغ

جزئیات دستور معاون اول رئیس جمهور برای تأمین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز یک مسیر طولانی به نکات امنیتی در استفاده از کارت‌های بانکی دقت کنید اعتماد بیش از 27 میلیون هموطن به سپهر کارت پرداخت بیش از 133 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه اقدام مهم بانک مرکزی در افزایش شفافیت اعطای 198000 وام قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران به بازنشستگان مدیرعامل بانک سپه فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت بانک مرکزی اثر مسائل سیاسی بر اقتصاد را مهار کرد کسب رتبه برتر بانک سپه در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ممنوعیت تدریجی صدور «چک رمزدار (بین بانکی)» ​راهبرد بانک صادرات ایران گره‌گشایی از اقتصاد کشور و رفاه عمومی است برگزاری “طرح پویش مهر بانک سپه” جهت حمایت از دانش آموزان مناطق محروم سفته الکترونیک در سامانه «ست» عملیاتی شد هتل ۵ ستاره رشیدیه تهران افتتاح شد مدیرعامل بانک سپه شهادت دبیر‌کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت بانک تجارت پیشتاز حمایت از جوانان با اعطای بیش از 17.7 همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری سیدحسن نصرالله الگویی جامع در حسینی بودن و حسینی ماندن را برای همه ما ترسیم کرد مدیرعامل بانک تجارت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت بانک تجارت حامی توسعه اقتصاد کشور و تولید کالای ایرانی است بانک صادرات ایران، همیار توسعه ورزش می‌شود

5

تنها 12 درصد نظام توزیع کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است

  • کد خبر : 2737
  • 30 شهریور 1400 - 14:49
تنها 12 درصد نظام توزیع کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است
امروزه تعداد فروشگاه‌های زنجیره ای به حدود 8000 شعبه رسیده و حدود 12 درصد از توزیع کشور را در اختیار دارند.

به گزارش سرویس بازار افق سرمایه، ابراهیم طلایی، بازرس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اینکه ضرورت تحول در نظام در پی تحولات اجتماعی باعث شد تا مطابق قانون نظام صنفی کشور قانون ایجاد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیش‌بینی شود، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس برنامه‌ای را تدوین کردند که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در نظام توزیع به 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در فروردین سال 95 به همت 37شرکتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتند و حمایت وزارت‌صنعت اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل شد، افزود: در همان زمان با پیگیری اعضای هیات‌رئیسه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنبال شد و هم‌اکنون بیش از 115 شرکت حقوقی و 123 برند در مساحتی بیش از  2/5 میلیون مترمربع فضای فروشگاهی در اتحادیه مشغول فعالیت هستند که باوجود موانع، رشد فراوانی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه همواره در برابر پدیده‌های جدید مقاومت‌هایی دیده می‌شود، تصریح کرد: استقبال مردم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نحوه عملکرد فروشگاه‌ها، بیانگر روند رو به رشد این فروشگاه‌ها است، به‌گونه‌ای که امروزه تعداد فروشگاه‌ها به حدود 8000 شعبه رسیده و حدود 12 درصد از توزیع کشور را در اختیار دارند.

طلایی، در خصوص اتهاماتی که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واردشده است، با اظهارتاسف گفت: به کار بردن واژه‌هایی مانند کلاهبرداری برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌عنوان یک پدیده مترقی نشان‌دهنده چیزی جز دشمنی نیست، برای نمونه یک فردی به‌ظاهر کارشناس در رسانه عمومی اعلام کند که مقیاس وزن کیلو است و توزیع کالا با بسته‌بندی 800 گرم کلاهبرداری است رفتاری کاملا نادرست است و از طرف دیگر اجازه توضیح و دفاع هم در همان رسانه داده نمی‌شود و در رد این اتهامات می‌توان ادعا کرد که واحد وزنی برای فروش کالاهای دیگر مانند زعفران و طلا هم کیلو هست، در حالی ‌که این‌طور نیست.

بازرس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تاکید بر اینکه تولیدکننده‌های مطرح با کم‌فروشی برند خود را خدشه‌دار نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی به‌صورت شفاف وزن یک کالا و قیمت آن روی بسته‌بندی درج‌شده ادعای تخلف و کم‌فروشی غیرمنطقی است و همین حق انتخاب مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پاسخ‌دهی به‌موقع به نیازهای آنها باعث شده که استقبال خوبی از مجموعه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته باشند.

طلایی با تاکید بر اینکه با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تولیدکننده‌ها با آنها قراردادهای بلندمدتی منعقد کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شعبه‌های متعدد و متفاوتی دارند هریک از تولیدکننده‌ها با در نظر گرفتن سفارش فروشگاه‌ها میزان تولید خود را تعیین می‌کنند و منجر به ‌صرفه‌جویی ناشی از مقیاس تولید می‌شود. به‌طورقطع تولید هزار واحد از یک محصول با تولید ۱۰هزار واحد از یک محصول قیمت متفاوتی خواهد داشت و تولیدکننده‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا با افزایش تولید، کاهش قیمت تمام‌شده محصول داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری تولیدکننده‌ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای منجر به افزایش گردش سرمایه برای آنها می‌شود، اظهار کرد: توسعه همکاری در این بخش باعث می‌شود که تولیدکننده‌ها دیگر نیازی به تبلیغات گسترده نداشته باشند و حتی از ناوگان حمل‌ونقلی فروشگاه‌ها برای انتقال محصولات خود به انبار فروشگاه استفاده کنند، به همین دلیل قیمت تمام‌شده کالا برای تولیدکننده‌ها کاهش می‌یابد و ازاین‌رو آنها تخفیف‌های مناسبی به فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=2737
  • نویسنده : ساراپیرانه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی