تاریخ : چهارشنبه, 12 مهر , 1402 20 ربيع أول 1445 Wednesday, 4 October , 2023

اخبار داغ

پرداخت بیش از 52 هزار فقره وام ازدواج توسط بانک تجارت مدیر عامل بانک توسعه تعاون: نظام بانکی نقطه قوت جمهوری اسلامی است پرداخت بیش از 16 هزار میلیارد ریال در قالب 13 هزار فقره تسهیلات توسط بانک سپه در شهریور ماه افتتاح فاز اول بیمارستان دیجیتال با استانداردهای جهانی توسط مدیرعامل بانک ملی ایران اتمام پروژه ساخت دیتاسنتر بانک گردشگری 48 ساعت فرصت برای برنده شدن در قرعه کشی بیش از 10 هزار جایزه بانک گردشگری افزایش سودآوری و جلب رضایت سهامداران باید در اولویت برنامه‌های شرکت باشد ساخت ده هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با مشارکت بانک ملی ایران در استان فارس معرفی خدمات سکوی (پلتفرم) تخصصی آسانیسم، خدمات پرستاری از سالمندان گرامی همراهی شرکت به پرداخت ملت با دانش آموزان اختلالات طیف اوتیسم در ماه مهر در دیدار استاندار فارس با مدیرعامل بانک ملی ایران مطرح شد: عملکرد بانک ملی ایران در پیشبرد طرح های توسعه ای استان وحمایت های همه جانبه از بنگاه های تولیدی واقتصادی شایسته تقدیر است در حاشیه نشست مدیرعامل بانک ملی ایران با مجمع نمایندگان استان فارس صورت گرفت: تقدیر از اقدامات بانک ملی ایران در استان فارس آمادگی بانک ملی ایران برای تامین مالی همه جانبه واحدهای تولیدی استان فارس ​پیام سرپرست بانک صادرات ایران به مناسبت «هفته وحدت» تقویت همکاری های بانک ملی ایران و سازمان بهزیستی کشور با امضای تفاهمنامه همکاری با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران: مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بانک سپه برگزار شد برگزاری دومین جلسه کمیته مضمون استراتژیک تعالی سرمایه انسانی در بانک ملی ایران تقویت حوزه بازاریابی، مهمترین ماموریت معاون جدید بانک توسعه تعاون معرفی خدمات بانک سامان در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما دانشگاه خاتم میزبان دومین همایش فصلی شورای انجمن‌های علمی ایران با موضوع نقد و ارزیابی مواد محیط‏‌زیستی لایحه برنامه هفتم توسعه افتتاح شعبه مرزداران بانک اقتصادنوین در تهران

3

تنها 12 درصد نظام توزیع کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است

  • کد خبر : 2737
  • 30 شهریور 1400 - 14:49
تنها 12 درصد نظام توزیع کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است
امروزه تعداد فروشگاه‌های زنجیره ای به حدود 8000 شعبه رسیده و حدود 12 درصد از توزیع کشور را در اختیار دارند.

به گزارش سرویس بازار افق سرمایه، ابراهیم طلایی، بازرس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اینکه ضرورت تحول در نظام در پی تحولات اجتماعی باعث شد تا مطابق قانون نظام صنفی کشور قانون ایجاد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیش‌بینی شود، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس برنامه‌ای را تدوین کردند که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در نظام توزیع به 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در فروردین سال 95 به همت 37شرکتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتند و حمایت وزارت‌صنعت اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل شد، افزود: در همان زمان با پیگیری اعضای هیات‌رئیسه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنبال شد و هم‌اکنون بیش از 115 شرکت حقوقی و 123 برند در مساحتی بیش از  2/5 میلیون مترمربع فضای فروشگاهی در اتحادیه مشغول فعالیت هستند که باوجود موانع، رشد فراوانی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه همواره در برابر پدیده‌های جدید مقاومت‌هایی دیده می‌شود، تصریح کرد: استقبال مردم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نحوه عملکرد فروشگاه‌ها، بیانگر روند رو به رشد این فروشگاه‌ها است، به‌گونه‌ای که امروزه تعداد فروشگاه‌ها به حدود 8000 شعبه رسیده و حدود 12 درصد از توزیع کشور را در اختیار دارند.

طلایی، در خصوص اتهاماتی که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واردشده است، با اظهارتاسف گفت: به کار بردن واژه‌هایی مانند کلاهبرداری برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌عنوان یک پدیده مترقی نشان‌دهنده چیزی جز دشمنی نیست، برای نمونه یک فردی به‌ظاهر کارشناس در رسانه عمومی اعلام کند که مقیاس وزن کیلو است و توزیع کالا با بسته‌بندی 800 گرم کلاهبرداری است رفتاری کاملا نادرست است و از طرف دیگر اجازه توضیح و دفاع هم در همان رسانه داده نمی‌شود و در رد این اتهامات می‌توان ادعا کرد که واحد وزنی برای فروش کالاهای دیگر مانند زعفران و طلا هم کیلو هست، در حالی ‌که این‌طور نیست.

بازرس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تاکید بر اینکه تولیدکننده‌های مطرح با کم‌فروشی برند خود را خدشه‌دار نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی به‌صورت شفاف وزن یک کالا و قیمت آن روی بسته‌بندی درج‌شده ادعای تخلف و کم‌فروشی غیرمنطقی است و همین حق انتخاب مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پاسخ‌دهی به‌موقع به نیازهای آنها باعث شده که استقبال خوبی از مجموعه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته باشند.

طلایی با تاکید بر اینکه با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تولیدکننده‌ها با آنها قراردادهای بلندمدتی منعقد کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شعبه‌های متعدد و متفاوتی دارند هریک از تولیدکننده‌ها با در نظر گرفتن سفارش فروشگاه‌ها میزان تولید خود را تعیین می‌کنند و منجر به ‌صرفه‌جویی ناشی از مقیاس تولید می‌شود. به‌طورقطع تولید هزار واحد از یک محصول با تولید ۱۰هزار واحد از یک محصول قیمت متفاوتی خواهد داشت و تولیدکننده‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا با افزایش تولید، کاهش قیمت تمام‌شده محصول داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری تولیدکننده‌ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای منجر به افزایش گردش سرمایه برای آنها می‌شود، اظهار کرد: توسعه همکاری در این بخش باعث می‌شود که تولیدکننده‌ها دیگر نیازی به تبلیغات گسترده نداشته باشند و حتی از ناوگان حمل‌ونقلی فروشگاه‌ها برای انتقال محصولات خود به انبار فروشگاه استفاده کنند، به همین دلیل قیمت تمام‌شده کالا برای تولیدکننده‌ها کاهش می‌یابد و ازاین‌رو آنها تخفیف‌های مناسبی به فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=2737
  • نویسنده : ساراپیرانه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی