تاریخ : دوشنبه, 10 اردیبهشت , 1403 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار داغ

رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار

3

پیش‌بینی بورس فردا 12 تیر 1402

  • کد خبر : 29032
  • 11 تیر 1402 - 17:33
پیش‌بینی بورس فردا 12 تیر 1402
شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از 13 هزار واحدی کار را تمام کرد و به رقم 2 میلیون و 157 هزار واحدی رسید. همچنبن ارزش معاملات در بازار روز جاری به رقم 3 هزار و 800 میلیارد تومان رسید.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه، در جریان معاملات روز جاری گروه خودرویی در نیمه‌های بازار مورد استقبال خریداران قرار گرفت به‌طوری‌که ایران‌خودرو و خساپا به صف خرید رسیدند؛ اما این رویه تا انتهای بازار ادامه‌دار نبود. به‌هرحال گروه خودرویی با ارزش بیش از 674 میلیارد تومانی صدرنشین برترین ارزش معاملاتی روز جاری به‌حساب می‌آمد و گروه فلزات اساسی و شیمیایی‌ها به ترتیب با 296 و 287 میلیارد تومان ارزش معاملاتی در رتبه‌های بعدی جاری گرفتند.

نمادهای فولاد، فملی، خودرو و نماد نوری جز تأثیرگذاران مثبت روز جاری بازار اوراق بهادار بورس تهران بودند.

خبرهای روز

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس در مورد «واردات خودروی کارکرده» را مغایر سیاست‌های کلی ندانست.

در پایان مجمع بوعلی به‌ازای هر سهم 560 تومان تقسیم شد که مقرر شد در کوتاه‌ترین زمان سود سهام‌داران از طریق سامانه سجام پرداخت شود.

مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، اطلاعیه‌ای درباره آخرین فهرست صنایع جهت راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی را برای متقاضیان تأسیس این نوع صندوق‌ها، صادر کرد. متقاضیان تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی می‌توانند در هشت صنعت شامل محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، سیمان – آهک و گچ، مواد و محصولات دارویی، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به‌جز تأمین اجتماعی، حمل‌ونقل – انبارداری و ارتباطات اقدام کنند.

آیین گشایش شعبه شورای حل اختلاف تخصصی بازار سرمایه امروز مورخ ۱۱ تیرماه با حضور مقامات عالی قضایی، دولتی و نهاد ناظر و ارکان بازار سرمایه برگزار شد.

فرابورس در اطلاعیه‌ای از برگزاری دو جلسه شفاف‌سازی برای نماد معاملاتی بانک آینده در روزهای دوشنبه‌ و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ تیرماه) خبر داد.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، با بیان اینکه سیاست دولت پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار ارز است و در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز آورده شده است، گفت که این مسئله کمک می‌کند بازار ارز بهتر و بیشتر تحت نظارت قرار بگیرد.

محصول جدید توسط شرکت پارس‌خودرو با نام DL۵ و با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس CVT با ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور به بازار معرفی شد.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

در بازار امروز شاهد کاهش فشار فروش نسبت به چند روز گذشته بودیم و بازار کمی از سمت فروش عقب نشست. از منظر تکنیکالی روز قبل در خصوص سطح حمایتی 2.13 میلیون واحدی (باکس سبزرنگ) مشخص شده روی تصوری نمودار شاخص کل بورس تهران صحبت کردیم و این انتظار می‌رفت که شاخص بخواهد در این محدوده‌ها واکنش مثبتی را نشان دهد. درصورتی‌که این محدوده به‌عنوان سطح حمایتی عمل نکند. شاخص بورس تهران ممکن است اعداد و ارقام پایین‌تر را ببیند و همچنان در رکود سنگین قرار داشته باشد.

ارزش معاملات در بازار همچنان در محدوده‌هایی نیست که بتوان گفت شاخص را به سمت اعداد و ارقام بالاتر سوق می‌دهد. اما همین واکنش هر چند آرام شاخص بورس تهران به محدوده حمایتی ذکر شده می‌تواند رخ بازار را در روزهای آینده نیز مثبت نگه دارد.

تکنیکالیست‌ها همچنان محدوده مقاومتی 2.2 میلیون را فراموش نکرده‌اند محدوده‌ای که به‌عنوان یک سطح حمایتی خیلی قوی برای شاخص بورس تهران عمل کرده بود حالا در قالب یک مقاومت سنگین بر سر شاخص بورس تهران سنگینی می‌کند و شاخص برای رسیدن به این محدوده و حتی عبور از آن نیاز به ارزش معاملاتی بالایی دارد. از سویی میانگین 55 روزه شاخص کل بورس تهران به‌عنوان یکی دیگر از مقاومت‌های ابتدایی شاخص کل بورس تهران است که در صورت تغییر رویه شاخص به سمت اعداد و ارقام و بالاتر در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

درصورتی‌که وضعیت نرخ خوراک و سوخت صنایع مشخص شود بازار به روال معمول خود باز خواهد گشت و دوباره افراد و فعالان بازار سرمایه با آسودگی هر چندکم به سراغ گزارش‌های سه‌ماهه ابتدایی سال 1402 می‌روند تا وضعیت شرکت‌ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند. تقریباً فروش سه ماهه همه شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شده است و فعالان در انتظار وضعیت سود و زیان شرکت‌ها در این بازه زمانی سال 1402 هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=29032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی