تاریخ : شنبه, 29 اردیبهشت , 1403 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024

اخبار داغ

ثبت‌نام آسان خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات ایران ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت نرخ حق‌الوکاله بانک سامان حداکثر 3 درصد تعیین شد همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد تسهیل در ثبت نام خودروهای برقی با حساب وکالتی موسسه اعتباری ملل آغاز انتشار اوراق «گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام)» (معاف از مالیات) در بانک پاسارگاد از تاریخ 1403/03/01 تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان روابط‌عمومی بانک صادرات ایران روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت وارد مرحله جدیدی از زیست بانک سپه شده ایم/ کسب رتبه برتر در رشد منابع از تامین مالی تا گردشگری و صنایع خلاق / سخنرانی مدیران گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان آیدکس 2024 مانور آتش‌نشانی در بانک گردشگری برگزار می‌شود دیدارهای مدیرعامل بانک تجارت با مدیران ارشد صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش پرچم ملل را سربلند نگه داریم سهامداران شرکت اقتصادی نگین گردشگری در انتظار نتایج سرمایه‌گذاری‌های تازه رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت طی فروردین ماه 1403 رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد

6

آمادگی “تجلی” برای تولید کنسانتره پیش از موعد در معدن جانجا

  • کد خبر : 33183
  • 18 مهر 1402 - 16:00
آمادگی “تجلی” برای تولید کنسانتره پیش از موعد در معدن جانجا
شرکت پروژه محور تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور در کنسرسیوم معدن جانجا و در اختیار گرفتن سهم ۴۰ درصدی، می‌تواند پیش از زمان بندی مشخص شده از مرحله کنسانتره سازی بهره برداری کند.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه؛ شرکت پروژه محور تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور در کنسرسیوم معدن جانجا و در اختیار گرفتن سهم ۴۰  درصدی در مزایده  مرحله اول به نحوی براساس نقشه راه تدوین شده در حرکت است، می‌تواند پیش از زمان بندی مشخص شده از مرحله کنسانتره سازی بهره برداری کند. توانمندی تجلی توانسته سرعت اجرای کار را افزایش دهد.

نگاهی به بازار سال های آتی کامودیتی ها نشان می دهد، مس از اقبال بسیاری برخوردار است و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند با سوددهی بسیاری همراه باشد. این در حالی است که پرچمداری صنعت مس در دست شرکت ملی مس ایران است و بخش خصوصی در سال های اخیر تلاش کرده با حضوری بیشتری در این عرصه میزان بهره برداری از ذخایر مس را افزایش دهد.

ایران بر روی کمربند مس- طلا قرار دارد و دارای ظرفیت های بسیاری در این حوزه است که با کمی برنامه ریزی و سرمایه گذاری می تواند از فرصت پیش رو بیشتری بهره برداری را داشته باشد. در همین زمینه شرکت تجلی از زیرمجموعه های شرکت توسعه معادن وفلزات (ومعادن) برای بهره برداری از ذخایر مس جانجا در شرق وارد میدان شد.

بهره برداری از معدن جانجا با تشکیل کنسرسیوم با حضور “ومعادن، کگل، کچاد، کگهر، “وکغدیر” و شرکت تجلی در دستور کار قرار گرفت اما رهبری اصلی این پروژه در دست تجلی است و این مجموعه براساس زمان بندی صورت گرفته اقدامات لازم را پیش برد.

این معدن دارای بیش از 100 میلیون تن ذخیره قطعی است که بهره برداری از آن علاوه بر نقش آفرینی پررنگ می تواند در توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه نیز بسیار موثر باشد. بهره برداری از این معدن منجر به اشتغالزایی در شرق خواهد شد.

این پروژه در مرحله اول سه بخش معدنکاری و باطله‌برداری دارد که بخش اول 20 میلیون تن است البته تجلی در مزایده مرحله نخست برنده و 40 درصد از کار را از آن خود کرد. در بخش های 2 و 3 میزان باطله‌ برداری تا 60 الی 70 میلیون تن خواهد رسید.

سهم 40 درصدی تجلی در این بخش به معنای درآمدزایی این شرکت از حضور در بخش باطله برداری است. طبق زمان بندی مشخص شده، بهره برداری کامل از جانجا در 1406  انجام می شود اما تجلی اعلام کرده هر زمان به ماده معدنی دست پیدا کند، آماده تولید کنسانتره خواهد بود.

تجلی به سهامداران ثابت کرده سنجیده و کارشناسی شده وارد پروژه ها و سرمایه گذاری می شود و این موضوع می تواند وزنه تجلی را در بین سایر فعالان بخش خصوصی سنگین تر کند.

حال ذخایر مس شرق به همت تجلی به بهره برداری می رسد و می تواند جایگاه ایران در میزان ذخایر و تولید مس را تغییر دهد. از سویی دیگر فعالیت های این شرکت می تواند بر میزان رضایت سهامداران بیفزاید و به روند تامین سرمایه برای سایر طرح ها نیز سرعت دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=33183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی