تاریخ : دوشنبه, 10 اردیبهشت , 1403 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار داغ

رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار

0

هر آنچه که باید درباره بیمه ماشین صفر بدانید مدارک لازم + هزینه‌ها و تخفیف بیمه

  • کد خبر : 35159
  • 06 دی 1402 - 12:02
هر آنچه که باید درباره بیمه ماشین صفر بدانید مدارک لازم + هزینه‌ها و تخفیف بیمه
آیا تا به حال شنیده‌اید «پیشگیری بهتر از درمان است؟» این گفته ساده، اما پرمعنا برای بیمه‌ها نیز صدق می‌کند. خرید یک خودروی صفر کیلومتر تجربه‌ای هیجان‌انگیز است، اما در عین حال می‌تواند نگرانی‌هایی را نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه؛ برای این‌که برداشت یکسانی از مفهوم ماشین صفر داشته باشیم، باید بگوییم خودرو داخلی یا وارداتی که از زمان تاریخ تحویل شرکت و شماره‌گذاری آن کمتر از سه ماه گذشته باشد، خودرو صفر کیلومتر نامیده می‌شود. بیمه ماشین صفر شرایطی دارد که در این مقاله به‌طور دقیق آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع بیمه‌نامه برای خودرو صفر؛ بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین صفر کیلومتر

بیمه ماشین صفر و سایر خودروهای کارکرده به دو دسته اصلی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تقسیم می‌شوند. بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه مسئولیت است که در تصادفات ماشینی، خسارت وارده به ماشینی یا شخصی که مقصر نبوده است (شخص ثالث) را جبران می‌کند. بیمه‌نامه شخص ثالث پرفروش‌ترین بیمه در سطح کشور است. این بیمه خسارات حادثه را تا سقف تعیین‌شده و با شرایط مندرج‌ در قرارداد پوشش می‌دهد. اشخاص ثالث شامل تمام افراد حقیقی و حقوقی درگیر در صحنه تصادف به‌جز راننده مقصر می‌شوند.

بیمه نامه بدنه شامل دو دسته پوشش‌های اصلی و تبعی (اضافی) است که شامل جبران خسارت‌های ناشی از سرقت کلی، خسارات حین نجات و انتقال خودرو، حوادثی مانند تصادف، آتش‌سوزی و انفجار می‌شود. این نوع از بیمه برای خودروها اجباری نیست اما با‌توجه‌به ارزش خودروها به ویژه ماشین‌های صفر کیلومتر، بهتر است برای جبران خسارات مالی این بیمه را داشته باشید.

انواع بیمه‌ نامه ماشین صفر؛ بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین صفر کیلومتر

قیمت بیمه ماشین صفر کیلومتر؛ بررسی عوامل تاثیرگذار بر هزینه صدور بیمه نامه

در پاسخ به پرسش «بیمه ماشین صفر چقدره» باید بگوییم، قیمت بیمه ماشین صفر کیلومتر به چندین عامل بستگی دارد. برای بیمه شخص ثالث، عواملی نظیر نوع کاربری وسیله نقلیه، سقف تعهدات شرکت بیمه، تخفیف‌های شرکت بیمه و مدت اعتبار بیمه‌نامه در تعیین قیمت نهایی حق بیمه موثر هستند.

عوامل تعیین‌کننده قیمت بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر شامل ارزش خودرو، ارزش قطعات اضافی، کاربری، سال ساخت، خطرات اضافی مورد درخواست، نوع و سیستم خودرو و مدت بیمه‌نامه می‌شود. توجه داشته باشید که با گذشت زمان از تاریخ ساخت یا شماره‌گذاری خودرو، احتمال افزایش قیمت بیمه وجود دارد.

چه زمانی باید بیمه ماشین صفر کیلومتر را تهیه کرد؟

بیمه بدنه اختیاری است، اما به دلیل پوشش‌های گسترده‌تر، برای خودروهای گران‌قیمت و لوکس توصیه می‌شود. از آنجایی که بیمه شخص ثالث اجباری است، کلیه خودروهای صفر کیلومتر از زمان شماره‌گذاری به مدت یک سال تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

بیمه شخص ثالث؛ بیمه اجباری برای همه خودروها از زمان شماره‌گذاری

مدارک لازم برای خرید بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین صفر کیلومتر

برای خرید بیمه خودرو، مدارک لازم شامل کارت خودرو و برگ سبز و مدارک مالک می‌شوند. شرکت‌های بیمه معمولاً خودروهایی را که زیر سه ماه از زمان تحویل یا شماره‌گذاری آنها گذشته باشد، به عنوان خودرو صفر تلقی می‌کنند و برای خرید بیمه بدنه ماشین صفر، چندان سخت‌گیری نمی‌کنند​​​​. ازسوی‌دیگر هر خودرو پس از شماره‌گذای یک سال بیمه شخص ثالث دارد و باید خریدار پس از تحویل خودرو حتما بیمه شخص ثالثی را برای آن تهیه کند.

انتقال تخفیف‌های بیمه خودرو قبلی به ماشین صفر امکان پذیر است؟

انتقال تخفیف‌های بیمه شخص ثالث خودرو به ماشین صفر کیلومتر امکان‌پذیر نیست. براساس قانون جدید که از دی ماه ۱۳۹۸ توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده، تخفیفات بیمه شخص ثالث فقط زمانی قابل انتقال است که بیمه‌گذار به خودرو کارکرده دیگر خود یا به اعضای درجه یک خانواده‌اش (والدین، همسر و فرزندان) انتقال دهد. انتقال تخفیف به خریدار خودرو یا افراد خارج از این دایره امکان‌پذیر نیست.

اگر فرد در زمان فروش خودرو خود قصد خرید خودرو جدید کارکرده نداشته باشد با دریافت گواهی حفظ تخفیف‌های عدم خسارت شخص ثالث از شرکت بیمه می‌تواند این تخفیفات را تا زمان خرید خودرو جدید برای خود حفظ کند. همچنین، در صورت تعویض پلاک خودرو، تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث برای خریدار جدید حذف می‌شود. در مراحل انتقال خودرو و تخفیفات بیمه، بسیاری از افراد می‌پرسند ایا بیمه نامه برای تعویض پلاک لازم است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله حتما باید بیمه نامه شخص ثالث داشت تا بتوان از ماشین استفاده کرد.

از آنجایی‌که بیمه خودرو صفر کیلومتر اهمیت بالایی دارد و بسیاری از افراد شرایط انتقال تخفیف‌های بیمه را نمی‌دانند لازم به ذکر است برای انتقال تخفیف بیمه بدنه صفر کیلومتر باید پیش از تعویض پلاک اقدام کنید. شرکت‌های بیمه تخفیفات متنوعی را برای بیمه در نظر می‌گیرند که تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر و تخفیف عدم خسارت از مهم‌ترین موارد این تخفیف‌ها هستند.

بررسی مراحل صدور و پیگیری بیمه برای اتومبیل صفر کیلومتر

برای صدور و پیگیری بیمه برای خودروی صفر، لازم است که ابتدا شرایط و پوشش‌های مختلف شرکت‌های بیمه را مقایسه کرده و بیمه‌نامه‌ای را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد. شما می‌توانید برای خرید بیمه بدنه یا شخص ثالث، به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. پس از تعیین بیمه‌نامه مناسب، باید مدارک لازم را تهیه کرده و فرآیند ثبت نام را انجام دهید. در صورت بروز حادثه، برای دریافت خسارت، نیاز است که فوراً به شرکت بیمه مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید تا فرآیند پرداخت خسارت آغاز شود.

توجه داشته باشید فرمول محاسبه خسارت خودروهای غیر متعارف یا همان لوکس متفاوت بوده و نباید انتظار پرداخت کلیه خسارت را برای خودروهای غیرمتعارف داشت. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر خودرو شما غیر متعارف محسوب می‌شود، به‌ویژه برای بیمه بدنه سقف نهایی پوشش‌ها را انتخاب کنید.

بررسی شرایط و پوشش‌های شرکت‌های بیمه؛ صدور بیمه‌ ماشین صفر معتبر

صدور بیمه ماشین صفر کیلومتر توسط شرکت‌های بیمه معتبر

در نهایت، خرید بیمه ماشین صفر از نوع شخص ثالث و بدنه نه تنها یک انتخاب عاقلانه، بلکه یک ضرورت است. باتوجه‌به افزایش روزافزون قیمت خودروها و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها، داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب از شما در برابر خسارت‌های مالی و جانی احتمالی محافظت می‌کند. از این‌رو، انتخاب یک بیمه‌نامه مناسب با توجه به شرایط خودرو و نیازهای فردی شما، می‌تواند به معنای واقعی کلمه یک نجات‌بخش باشد. در نهایت، یادتان باشد که همواره از شرکت‌های بیمه‌گر معتبر و باسابقه خدمات بیمه‌ای خود را تهیه کنید تا در زمان بروز حادثه، حقوق و منافع شما به بهترین نحو ممکن تامین شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=35159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی