به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه، سید سعید راد در سخنانی به مناسبت 16 مهر (روز جهانی کودک) از کودکان به عنوان سرمایههای ارزشمند و عامل انگیزهبخش خانوادههای ایرانی برای تلاش و کوشش مضاعف، نام برد و تأکید کرد: شهر استاندارد و ایدهآل، شهری است که فرصت حضور اقشار مختلف جامعه و همه شهروندان را در اماکن عمومی و فضاهای شهری فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه بانوان، بخش اعظم مراجعهکنندگان به میادین میوه و تره بار را تشکیل میدهند، اظهار کرد: مناسبسازی این مراکز برای مراجعه آسان و ایمن اقشار مختلف شهروندان به آنها از طریق تسهیل در حضور مادران و کودکان همراه ایشان، ضمن افزایش نشاط در میادین میوه و تره بار، باعث تلطیف حال و هوای این فضاهای عمومی میشود.
راد با بیان اینکه 263 میدان و بازار میوه و تره بار تهران از مهمترین مراکزی هستند که شهروندان به صورت روزانه و هفتگی به آنها مراجعه میکنند و نسبت به تأمین ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود از آنها اقدام مینمایند، تصریح کرد: علاوه بر مناسبسازی میادین و بازارهای موجود برای حضور کودکان در 3 سال گذشته، بازارهای جدید طبق استاندارد و با رعایت ملاحظات مربوط به امکان حضور آسان و ایمن کودکان احداث شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه با توجه به همهگیری کرونا، در حال حاضر حضور کودکان به همراه مادرانشان در میادین میوه و تره بار توصیه نمیشود، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و ایجاد الگوی تغذیه سالم و استفاده روزانه از انواع میوه، سبزیجات و صیفیجات تازه، نیازمند همکاری بین بخشی است و این سازمان با وجود اِعمال تحریمها و گسترش ویروس کرونا به سهم خود، تلاش کرده تا همزمان با حفظ فاصله قیمتی با سطح شهر، خرید انواع میوه، سبزی و صیفی را برای خانوادهها امکانپذیر کند.
انتهای پیام/