تاریخ : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

اخبار داغ

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی

2

سفر دوربین معروف نیکون به ماه

  • کد خبر : 37851
  • 12 اسفند 1402 - 19:30
سفر دوربین معروف نیکون به ماه
نیکون با ناسا برای ساخت دوربینی بدون آینه همکاری می‌کند که فضانوردان از این دوربین در طول مأموریت آینده آرتمیس 3 ناسا برای مستندسازی سفر به ماه استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛ نیکون با ناسا برای ساخت دوربینی بدون آینه همکاری می‌کند. فضانوردان از این دوربین در طول مأموریت آینده آرتمیس 3 ناسا برای مستندسازی سفر به ماه استفاده خواهند کرد. ناسا و نیکون قصد دارند دوربینی به نام HULC را توسعه دهند که برای ثبت تصاویر در نور کم مناسب باشد و در فضای خشن ماه نیز دوام بیاورد.

براساس اعلام رسمی ناسا، شرکت نیکون در ساخت دوربینی برای استفاده در مأموریت آرتمیس 3 با آژانس فضایی ناسا همکاری خواهد کرد. دوربین HULC درواقع نسخه اصلاح‌شده Z9 نیکون خواهد بود که در تست‌های حرارتی، خلاء و تشعشع آزمایش خواهد شد. در دوربین جدید HULC، ناسا از کاورهایی حرارتی استفاده خواهد کرد تا از دوربین در برابر گردوغبار، دمای شدید و تشعشعات محافظت کند. همچنین برای آسان‌ترکردن تصویربرداری، دکمه‌های HULC اصلاح شده‌اند تا بتوان با دستکش فضانوردی آن‌ها را فشار داد.

نیکون و ناسا

دوربین نیکون برای مأموریت آرتمیس 3 ناسا

هدف ماموریت آرتمیس 3 که احتمالاً در سال 2026 انجام می‌شود، کاوش قطب جنوبی ماه است؛ منطقه‌ای از ماه که حاوی یخ‌آب در دهانه‌های آن است. شرایط نوری و دمایی شدید این منطقه مسائل فنی خاصی را برای تجهیزات آژانس‌های فضایی ایجاد می‌کند، به‌همین دلیل ساخت دوربین HULC از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته نیکون، از زمان مأموریت آپولو 15 در سال 1971، دوربین‌های این شرکت بر روی تمام پروازهای فضایی دارای سرنشین وجود داشته است. بااین‌حال، دوربین‌های بدون آینه در آخرین‌باری که در مأموریت آپولو 17 در سال 1972 فضانوردان به ماه رفتند، وجود نداشتند. فضانوردان درعوض از دوربین‌های اصلاح‌شده و بدون نمایاب یا Viewfinder استفاده می‌کردند.

حالا HULC دارای نمایاب است و با قابلیت‌های نیکون Z9، فضانوردان آرتمیس این امکان را خواهند داشت که هم عکس و هم ویدیو را در یک دستگاه ضبط کنند. پیش‌ازاین اعضای خدمه آپولو مجبور بودند از دوربین‌های جداگانه برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=37851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی