تاریخ : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

اخبار داغ

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی

1

آشنایی با عملکرد اعلان ها در سامسونگ

  • کد خبر : 37887
  • 13 اسفند 1402 - 13:04
آشنایی با عملکرد اعلان ها در سامسونگ
اگر گوشی‌های قدیمی را به‌ یاد داشته باشید امکانات سفارشی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها محدود‌ بود و معمولاً نمی‌توانستیم تنظیمات دقیقی را انجام دهیم ولی با ظهور گوشی‌های هوشمند، امکانات بیشتری برای سفارشی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها در اختیارمان قرار گرفته است تا بتوانیم آن‌ها را براساس نیازهایمان تنظیم کنیم.

به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛ اگر گوشی‌های قدیمی را به‌ یاد داشته باشید، امکانات سفارشی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها محدود‌ بود و معمولاً نمی‌توانستیم تنظیمات دقیقی را انجام دهیم؛ اما با ظهور گوشی‌های هوشمند، امکانات بیشتری برای سفارشی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها در اختیارمان قرار گرفته است تا بتوانیم آن‌ها را براساس نیازهایمان تنظیم کنیم.

فهرست مطالب
  • ۱. پاک کردن گروهی اعلان‌ها
  • ۲. به تعویق انداختن نوتیفیکیشن‌ها
  • ۳. روشن کردن فلش
  • ۴. تغییر سبک پا‌پ‌آپ اعلان
  • ۵. تغییر تعداد اعلان‌ها در نوار وضعیت
  • ۶. تغییر سبک نشان اعلان‌ها
  • ۷. مشاهده‌ تاریخچه اعلان‌ها
  • ۸. فعال کردن پنجره‌های شناور
  • ۹. بررسی اعلان‌ها با حسگر اثر انگشت
  • ۱۰. سفارشی کردن دسته‌بندی اعلان‌ها برای هر برنامه

تنظیمات شخصی‌سازی نوتیفیکیشن در گوشی‌های مختلف مثل گوشی سامسونگ و شیائومی و آیفون متفاوت است. در مقاله‌ی حاضر، قصد داریم به شخصی‌سازی بخش‌های مختلف نوتیفیکیشن سامسونگ بپردازیم.

۱. پاک کردن گروهی اعلان‌ها

اگر پنل اعلان‌هایتان با نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن بیش‌ازحد شلوغ شده است و باعث می‌شود تمرکزتان به‌هم بریزد، به‌جای اینکه هر نوتیفیکیشن را به‌صورت جداگانه پاک کنید، پنل اعلان‌ها را به طرف پایین بکشید و روی دکمه‌ی Clear در گوشه‌ی پایین ضربه بزنید تا تمام اعلان‌ها حذف شوند.

گزینه‌ی Clear در نوار وضعیت

البته پیش از این کار توصیه می‌شود اعلان‌ها را بررسی کنید یا اگر اعلان مهمی دارید از قابلیت تعویق استفاده کنید تا در زمان دیگری به‌شما یادآوری شود.

۲. به تعویق انداختن نوتیفیکیشن‌ها

چنانچه اعلان مهمی دارید و فعلاً نمی‌توانید آن را بررسی کنید، با استفاده‌ از قابلیت تعویق زمان دیگری را برای یادآوری اعلان تعیین کنید. برای این کار، روی فلش رو به پایین یکی از اعلان‌ها ضربه بزنید و سپس نماد زنگ را لمس کنید. در اینجا می‌توانید زمان نمایش مجدد اعلان را به ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت دیگر موکول کنید.

تعیین زمان به‌ تعویق انداختن اعلان‌ها
نماد زنگ در نوار وضعیت سامسونگ

برای اینکه هرکدام از اعلان‌ها را جداگانه به تعویق نیندازید، می‌توانید در بخش Advanced settings گزینه‌ی Notification reminders را فعال و دوره‌ی زمانی مدنظرتان را برای تعدادی از برنامه‌ها یا همه‌ی آن‌ها تعیین کنید.

۳. روشن کردن فلش

اگر می‌خواهید هنگام دریافت نوتیفیکیشن‌ها نمایشگر یا فلش دوربین چشمک بزند، Flash notification را در تنظیمات جست‌وجو و یکی از گزینه‌های Camera flash یا Screen flash را انتخاب کنید.

تغییر رنگ نور فلش
تنظیمات Flash notification
تنظیمات Advanced

در بخش دوم می‌توانید با انتخاب نماد رنگ، رنگ نور را تغییر دهید و برای اینکه بدانید چگونه به‌نظر می‌رسد می‌توانید روی Preview ضربه بزنید. به‌علاوه، هردو گزینه را می‌توان برای تمام برنامه‌ها یا برخی از برنامه‌های خاص تنظیم کرد.

۴. تغییر سبک پا‌پ‌آپ اعلان

گوشی‌های سامسونگ در حالت پیش‌فرض معمولاً جزئیات کاملی از محتوای پیام را به‌نمایش می‌گذارند. اگر دوست دارید نمایش اعلان‌ها را کوتاه‌تر کنید، به Notifications و سپس Notification pop-up style بروید و سبک اعلان‌ها را به Brief تغییر دهید. در بخش Apps to show as brrief نیز می‌توانید سبک فعلی را روی تمام برنامه‌ها یا برنامه‌های خاصی اعمال کنید.

تعیین رنگ اعلان کلمه کلیدی
تنظیمات Color by keyword
تنظیمات Edge lighting style
تنظیمات Notification pop-up style

امکان شخصی‌سازی سبک اعلان نیز وجود دارد. می‌توانید در قسمت Edge lighting style رنگ، جلوه و روشنایی اعلان را تعیین کنید یا حتی رنگ نوتیفیکیشن‌ها را براساس کلمه‌های کلیدی تغییر دهید. در این صورت وقتی محتوای اعلان با کلمه یا جمله‌ای که در این بخش وارد کرده‌اید، مطابقت داشته باشد، رنگ نوتیفیکیشن براساس رنگ انتخابی شما تغییر خواهد کرد.

برای این کار، باید به Color by keyword بروید و کلمه‌های مدنظرتان را وارد و سپس روی نماد ضربه بزنید. در انتها با انتخاب نماد رنگ روبه‌روی کلمه، می‌توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

۵. تغییر تعداد اعلان‌ها در نوار وضعیت

نوار وضعیت گوشی در حالت عادی اعلان‌های اخیر را نشان می‌دهد؛ ولی می‌توانید این تنظیمات را به‌گونه‌ای تغییر دهید که تمام اعلان‌ها نمایش داده شوند یا هیچ نوتیفیکشنی نمایش داده نشود. همچنین می‌توانید فقط تعداد نوتیفیکیشن‌ها را بدون جزئیات خاصی مشاهده کنید.

تنظیمات Show notification icon
تنظیمات Advanced

برای این کار به تنظیمات و سپس Notifications بروید و Advanced settings را انتخاب کنید. حالا در قسمت Show notification icons می‌توانید گزینه‌ی مدنظرتان را انتخاب کنید.

۶. تغییر سبک نشان اعلان‌ها

اگر دقت کرده باشید، وقتی از اپلیکیشنی مثل تلگرام یا واتساپ نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، مادامی که آن را بررسی نکرده باشید، تعداد پیام روی نماد اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. این نماد را می‌توان به نقطه تغییر داد. برای این کار به Advanced settings بروید. روی App icon badges ضربه بزنید و سبک دلخواهتان را اعمال کنید.

منوی برنامه‌ها
تنظیمات App icon badges
تنظیمات Advanced setting

همچنین می‌توانید با روشن‌کردن Notification on app icons، چند ثانیه نماد عدد یا نقطه را لمس کنید تا بدون باز کردن برنامه، جزئیات پیام‌ها به‌ شما نمایش داده شود.

۷. مشاهده‌ تاریخچه اعلان‌ها

چنانچه می‌خواهید تاریخچه‌ی اعلان‌های قبلی را ببینید، فقط کافی است در بخش Advanced settings به Notification history بروید و این قابلیت را فعال کنید. این قابلیت در شرایطی‌ که اعلان‌ها را بدون بررسی کردن حذف کرده باشید به کارتان خواهد آمد.

۸. فعال کردن پنجره‌های شناور

چنانچه ترجیح می‌دهید بدون بستن برنامه‌ای که در حال اجرا است، به پیام‌هایتان در اپلیکیشن‌های دیگر نیز پاسخ بدهید، پیشنهاد می‌کنیم پنجره‌های شناور را برای برنامه‌هایی مثل تلگرام، واتساپ و پیام‌رسان سامسونگ فعال کنید. گوشی‌های سامسونگ از دو نوع اعلان شناور پشتیبانی می‌کنند که با رفتن به Floating notifications می‌توان یکی را به‌دلخواه فعال کرد.

پنجره شناور تلگرام
تنظیمات Floating notification
تنظیمات Advanced

در هردو حالت، پس از دریافت اعلان، نماد اپلیکیشن روی نمایشگر قرار می‌گیرد و با ضربه‌زدن روی آن می‌توانید به پنجره‌ی شناور برنامه دسترسی داشته باشید.

۹. بررسی اعلان‌ها با حسگر اثر انگشت

با کشیدن انگشت به طرف بالا یا پایین روی حسگر اثر انگشت، می‌توانید پنل اعلان‌ها را در گوشی سامسونگ باز یا پنهان کنید. برای فعال‌کردن این ویژگی، در برنامه تنظیمات به Advanced features بروید و در بخش Motions & gestures گزینه Finger sensor gestures را فعال کنید. حالا وقتی انگشتتان را روی حسگر به طرف پایین بکشید پنل اعلان‌ها باز می‌شود و با کشیدن به طرف بالا، اعلان‌ها پنهان خواهند شد.

ویژگی مذکور فقط برای گوشی‌هایی که از حسگر اثر انگشت کناری بهره می‌برد در دسترس است؛ پس اگر در گوشی هوشمندتان حسگر روی نمایشگر قرار دارد، به دنبال آن نباشید.

۱۰. سفارشی کردن دسته‌بندی اعلان‌ها برای هر برنامه

افزون‌بر اینکه می‌توانید در تنظیمات App notification برای هر برنامه نوتیفیکیشن‌ها را به‌شیوه‌ای که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید، این امکان را دارید که در بخش Notification categories برای برنامه‌های خاصی مثل اینستاگرام که نوتیفیکیشن لایک‌ها، کامنت‌ها، درخواست‌های جدید، پیام‌های دایرکت و هر اعلانی را ارسال می‌کند، اعلان‌ها را تنها برای برخی از قسمت‌ها فعال کنید.

تنظیمات Notification categories
تنظیمات نوتیفیکیشن اینستاگرام
تنظیمات App notification

مثلاً اگر حوصله‌ی تماشای ویدیوهای زنده‌ی دیگران را ندارید، می‌توانید این بخش را غیرفعال کنید. دسته‌بندی اعلان‌ها برای تمام برنامه‌ها در دسترس قرار دارد؛ ولی گزینه‌های موجود برای هر برنامه ممکن است متفاوت باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=37887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی