تاریخ : دوشنبه, 10 اردیبهشت , 1403 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار داغ

رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار

1

مایکروسافت قربانی تازه هکرهای روس

  • کد خبر : 38315
  • 21 اسفند 1402 - 13:15
مایکروسافت قربانی تازه هکرهای روس
مایکروسافت با انتشار یک بیانیه رسمی از حمله یک گروه هکر روس به نام Midnight Blizzard به سرورهای این شرکت و به سرقت رفتن حجم بالایی از اطلاعات از جمله برخی کد منبع‌ها خبر داد. علاوه بر این، گفته شده که حملات همچنان ادامه داشته و مایکروسافت در تلاش برای جلوگیری از ورود هکرها به سرورهای دیگر است.

به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛ مدتی قبل یک گروه هکرهای روس به سرورهای مایکروسافت حمله کرد و توانست اطلاعات حساس زیادی از جمله حساب‌های ایمیل سازمانی برخی از مدیران ارشد این غول فناوری را به سرقت ببرند.

حالا مشخص شده که روز گذشته این هکرها با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده یک بار دیگر به سرورهای مایکروسافت حمله کرده و این بار بخشی از کدهای منبع این شرکت را به سرقت برنده‌اند. در بیانیه منتشر شده توسط مایکروسافت توضیح داده شده که این حملات همچنان ادامه داشته و آن‌ها در تلاش برای جلوگیری از هرگونه نشت اطلاعاتی هستند.

انتشار اخبار مربوط به این حادثه باعث نگرانی برخی از تحلیلگران شده و آن‌ها نسبت به ایمنی سیستم‌ها و خدمات مایکروسافت نگران شده‌اند، چرا که این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نرم‌افزار در جهان شناخته شده که خدمات دیجیتال و زیرساخت‌های قابل توجهی را در اختیار دولت ایالات متحده قرار می‌دهد.

حمله توسط یک گروه هکر روس به نام Midnight Blizzard انجام شد

در بیانیه منتشر شده توسط مایکروسافت گفته شده که یک گروه تحت حمایت دولت روسیه به نام Midnight Blizzard یا Nobelium پشت پرده این حملات و نفوذ آن‌ها به سرورها است.

در بخش‌هایی از بیانیه Microsoft آمده است:

در هفته‌های اخیر شواهدی مشاهده شده که نشان می‌دهند گروه Midnight Blizzard از اطلاعاتی که مدتی قبل از سیستم‌های ما استخراج شده بود، برای دسترسی غیرمجاز به سرورهای حساس استفاده می‌کند. ما روند سرمایه‌گذاری در بخش‌های امنیتی خود را افزایش داده‌ایم، توانایی خودمان در ایمن ساختن و استحکام محیط در برابر این تهدید مداوم تقویت شده و نظارت‌های امنیتی را به طور پیوسته استفاده خواهیم کرد تا از تکرار این‌گونه موارد جلوگیری شود.

اولین نفوذ گروه هکر فوق سال گذشته رخ داده و آن‌ها توانستند حجم قابل توجهی از رمزهای عبور مورد نیاز برای ورود به حساب برخی مدیران این شرکت را به سرقت ببرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=38315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی