تاریخ : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

اخبار داغ

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی

1

ایموجی‌های پرکاربرد در میان کاربران ایرانی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 38794
  • 08 فروردین 1403 - 15:10
ایموجی‌های پرکاربرد در میان کاربران ایرانی در سال ۱۴۰۲
بررسی اموجی‌های پرتکرار ایرانی‌ها نشان می‌دهد که کاربران در پیام‌ها و نوشته‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اند شاد بوده‌اند و به یکدیگر عشق ورزیده‌اند.

به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛ شاید شما هم موافق باشید که بدون استفاده از اموجی، پیام‌هایی که می‌فرستید یا متن‌هایی که با دیگران به اشتراک می‌گذارید، بیش از حد خشک و رسمی می‌شوند؛ در بعضی موقعیت‌ها هم استفاده نکردن از اموجی‌ها باعث می‌شود لحن پیام، مثلا شوخی یا جدی بودن آن، مشخص نشود و سوء‌تفاهم ایجاد شود. به‌همین‌دلیل، اموجی‌ها یک ابزار کاربردی در کیبورد گوشی‌های هوشمند هستند و برای انتقال عواطف و احساسات از آن‌ها استفاده می‌شود.

لایف‌وب با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی، پرتکرارترین اموجی‌های فارسی‌زبانان شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایکس(توییتر سابق) و تلگرام را در کنار هم قرار داده است؛ نتایج این بررسی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در سال ۱۴۰۲ از کدام اموجی‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند.

لایف‌وب تمام اموجی‌ها را به ۹ دسته تقسیم کرده است. از اموجی‌های مربوط‌به شکلک و احساسات تا نمادها، اشیا، حیوانات و طبیعت، مکان‌ها و خوراکی‌ها در این دسته‌بندی قرار گرفته‌اند. نتایج این بررسی‌ نشان می‌دهد شکلک‌ها و احساسات با ۲۶% از مجموع محتوا بیشترین تکرار را در میان همه‌ی اموجی‌ها دارند. در دسته‌ی شکلک‌ها و احساسات، شکلک خنده و قلب پرتکرارتر از سایر اموجی‌ها هستند.

نمادها با ۲۲ درصد دومین دسته‌ی پرتکرار اموجی‌ها هستند و اموجی‌های مربوط به افراد و اعضای بدن نیز با ۱۴ درصد سومین رتبه را دارند. اموجی مربوط به اشیا نیز با ۱۳ درصد در رتبه چهارم اموجی‌هایی قرار دارند که ایرانی‌ها در سال ۱۴۰۲ در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

در نمودار زیر دسته‌بندی‌ها به تفکیک موضوع نمایش داده شده و پنج اموجی سمت چپ نیز پرتکرارترین اموجی هر دسته را نشان می‌دهد.

نمودار اموجی‌ها

در بخش دیگری از گزارش لایف‌وب پنج اموجی‌ پرتکرار در هر شبکه اجتماعی به تفکیک نمایش داده شده است. در این بررسی شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق)، اینستاگرام، کانال‌های تلگرام و گروه‌های تلگرام بررسی شده‌اند.

نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که در سال گذشته، در ایکس و گروه‌های تلگرامی شکلک خنده بیشتر توسط کاربران ایرانی استفاده شده است. در اینستاگرام شکلک چشم قلبی پرتکرارتر بوده و در کانال‌های تلگرامی، شاید به‌این‌دلیل که بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی و خبری دارند نمادها پرتکرارتر هستند و هیچ خبری از شکلک‌ها در میان پنج اموجی پرتکرار نیست.

اموجی‌های پرتکرار شبکه‌های اجتماعی

اموجی قلب دومین اموجی بوده که کاربران ایرانی در اینستاگرام و ایکس بیشتر از آن استفاده کرده‌اند. در گروه‌های تلگرامی هم اموجی قلب سومین اموجی محبوب کاربران بوده است. به طور کلی، اموجی‌هایی که قلب در آن‌ها به کار رفته محبوب کاربران ایرانی اینستاگرام بوده‌اند و در میان پنج اموجی پرتکرار در این شبکه اجتماعی سه اموجی قلب‌دار است!

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=38794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی