تاریخ : سه شنبه, 11 اردیبهشت , 1403 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024

اخبار داغ

همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی

2

رشد نسبی در معاملات بورس

  • کد خبر : 39358
  • 29 فروردین 1403 - 16:01
رشد نسبی در معاملات بورس
در تاریخ ۲۹ فروردین ماه، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید و تجربه افزایش قابل توجهی به میزان بیش از ۶ هزار واحد را داشت. این افزایش نشانگر روند مثبت در بازار بورس تهران است. همچنین، ارزش کلی بازار بورس در این تاریخ نسبتاً افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بورس و اراق بهادار افق سرمایه؛ در تاریخ ۲۹ فروردین ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل و افزایش قیمت سهام بود. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش شد. رنگ سبز نشانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این روند ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند اخبار اقتصادی مثبت، رشد شرکت‌ها، یا تقاضای بالا از سهام باشد. این اطلاعات نشان می‌دهد که در روز ۲۹ فروردین ماه، بازار سرمایه در بورس ایران در حال رشد و رونق بود.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای  ۲ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا، تاپیکو و نوری تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

نقشه-بازار
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۳۷۸ واحدی به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی رضایت دهد.
شاخص-کل
در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۳۲۴.۶۸۰.۷۴۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۰,۳۷۹.۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۲۹۶ میلیارد سهم است.
نمادهای-بورسی

    نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، هرمز، خاور، انتخاب، وسپهر و فزر هستند.

    خبرهای مهم بورسی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

    از ابتدای سال تا روز ۲۹ فروردین ماه جاری، ۹۰ هزار و ۶۰۰ نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند تا تعداد کل اعضای حاضر در این سامانه ملی به عدد ۴۶ میلیون و ۱۵ هزار نفر برسد.

    سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا به اختصار «سجام» در روز ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رونمایی شد. هدف از راه‌اندازی این سامانه، شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران بود که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» فقط یک بار برای همیشه در این سامانه اطلاعات خود را ثبت می‌کنند و پس از احراز هویت حضوری و یا غیرحضوری می‌توانند از سرویس‌های الکترونیک و متنوع درگاه یکپارچه ذینفعان استفاده کنند.

    دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، پیگیری سهام عدالت متوفی، حضور در مجامع به صورت الکترونیک، شرکت در پذیره‌نویسی الکترونیکی حق‌تقدم، مشاهده و گزارش دارایی، گزارش سودهای پرداخت شده و دریافت گواهی سهام از مهمترین مزیت‌های ثبت‌نام در سامانه سجام است.

    انتهای پیام/

    لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=39358

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    بایگانی شمسی