تاریخ : شنبه, 29 اردیبهشت , 1403 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024

اخبار داغ

تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان روابط‌عمومی بانک صادرات ایران روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت وارد مرحله جدیدی از زیست بانک سپه شده ایم/ کسب رتبه برتر در رشد منابع از تامین مالی تا گردشگری و صنایع خلاق / سخنرانی مدیران گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان آیدکس 2024 مانور آتش‌نشانی در بانک گردشگری برگزار می‌شود دیدارهای مدیرعامل بانک تجارت با مدیران ارشد صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش پرچم ملل را سربلند نگه داریم سهامداران شرکت اقتصادی نگین گردشگری در انتظار نتایج سرمایه‌گذاری‌های تازه رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت طی فروردین ماه 1403 رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد سرکوب نرخ بهره بین بانکی با افزایش تزریق پول بانک مرکزی هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان برگزار شد حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه صنعت پخش ایران تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیئت مدیره شرکت اعتباری ملل ارائه طرح “پیش ‌درآمد” با هدف توانمندی‌سازی مالی

1

گلایه وزیر ارتباطات از مودم های تولید داخل

  • کد خبر : 40056
  • 15 اردیبهشت 1403 - 18:43
گلایه وزیر ارتباطات از مودم های تولید داخل
وزیر ارتباطات به‌تازگی از کیفیت پایین مودم های تولید داخل گلایه و انتقاد کرده است.

به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛ یکی از چالش‌های همیشگی پیش روی کاربران ایرانی، ضعف اینترنت بوده که طی سال‌های اخیر نه‌تنها بهبود نیافته، بلکه بدتر هم شده است. سرعت و کیفیت پایین اینترنت همواره یکی از دغدغه‌های کسب و کارهای اینترنتی و کاربرانی بوده که زندگی اجتماعی و اقتصادی آنها وابسته به اینترنت است.

اگرچه طی یکی دو سال اخیر، طرح و برنامه اینترنت فیبر نوری بر سر زبان‌ها افتاده، اما به‌نظر می‌رسد مودم‌های فعلی که در بازار موجود است، قابلیت پشتیبانی از نسل جدید را ندارد. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صراحتا اعلام کرده در شهرهایی که فیبر نوری راه افتاده، کاربران قادر به استفاده از اینترنت پرسرعت هستند؛ اما احتمالا مودم‌های آنها از این قابلیت پشتیبانی نکند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با زیر سوال بردن کیفیت مودم های تولید داخل، خاطرنشان کرده که باید برای استفاده از قابلیت‌های جدیدی که تدارک دیده شده از تجهیزات به‌روز و مدرن بهره گرفت. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، چند سالی است که واردات مودم های خارجی مثل سایر کالاها به کشور ممنوع شده و در این بازه زمانی، تولیدکنندگان داخلی در تلاش بوده‌اند که مودم‌های خود را با کیفیت مطلوب روانه بازار کنند.

متاسفانه نیاز امروز بازار بیشتر از عرضه‌ای است که شرکت‌های تولیدکننده مودم دارند و از طرف دیگر، مودم‌های قاچاق هم‌اکنون تا دلتان بخواهد در بازار یافت می‌شوند. مسئله اینجاست که وزارت ارتباطات در سال‌های اخیر، بودجه کلان و تلاش فراوانی در راستای تبلیغ پروژه فیبر نوری کرده و انتظار می‌رود که کاربران بتوانند از قابلیت جدیدی که به‌منصه ظهور رسیده استفاده کنند؛ ولی شوربختانه نتیجه زحمات این وزارتخانه با مودم‌های سطح پایین از بین رفته است. جالب است بدانید که دی ماه سال گذشته اعلام شد که خرید اشتراک فیبر نوری تنها با پرداخت هزینه مودم امکان‌پذیر است؛ اما کدام مودم؟

عیسی زارع پور در سخنرانی‌های اخیر خود تأکید کرده که برخی از مودم های تولید داخل از بعضی فرکانس‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. مدتی پیش، رئیس هیئت مدیره گروه شاتل از کیفیت پایین مودم های تولید ملی انتقاد کرده و گفته بود که استفاده از تجهیزات بی‌کیفیت داخلی، اجباری است.

سندیکای صنعت مخابرات هم در برابر انتقاد تند رئیس هیئت مدیره شاتل واکنش تندتری نشان داده و گفته بود ما بدون داشتن دلایل موجه، مانع از ورود کالای خارجی نمی‌شویم! با این حال، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، انتقادات آقای شانه‌ساززاده را قابل بررسی دانسته بود. محمدحسن شانه‌ساززاده چندی پیش گفته بود:

متاسفانه جلوی واردات مودم را گرفته‌اند و مجبوریم از مودم‌های بی‌کیفیت استفاده کنیم. شب عید ۵۰ درصد مودم‌ها را جمع‌آوری کردیم و مودم جدید تحویل دادیم. امروز به آقای وزیر عرض کردیم که مودم بی‌کیفیت، تمام زحمت‌های ما را از بین می‌برد. انشالله دولت و وزارتخانه فکری بکنند. مردم چرا باید تاوان بی‌کفایتی یک واحد را پس بدهند؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=40056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی