تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اخبار داغ

ثبت‌نام آسان خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات ایران ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت نرخ حق‌الوکاله بانک سامان حداکثر 3 درصد تعیین شد همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد تسهیل در ثبت نام خودروهای برقی با حساب وکالتی موسسه اعتباری ملل آغاز انتشار اوراق «گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام)» (معاف از مالیات) در بانک پاسارگاد از تاریخ 1403/03/01 تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان روابط‌عمومی بانک صادرات ایران روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت وارد مرحله جدیدی از زیست بانک سپه شده ایم/ کسب رتبه برتر در رشد منابع از تامین مالی تا گردشگری و صنایع خلاق / سخنرانی مدیران گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان آیدکس 2024 مانور آتش‌نشانی در بانک گردشگری برگزار می‌شود دیدارهای مدیرعامل بانک تجارت با مدیران ارشد صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش پرچم ملل را سربلند نگه داریم سهامداران شرکت اقتصادی نگین گردشگری در انتظار نتایج سرمایه‌گذاری‌های تازه رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت طی فروردین ماه 1403 رشد ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد

1

بیمه سبز رانندگان ایرانی همچنان معلق

  • کد خبر : 40135
  • 17 اردیبهشت 1403 - 18:23
بیمه سبز رانندگان ایرانی همچنان معلق
رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران همچنین از تداوم مشکلات در پوشش بیمه سبز رانندگان ماشین‌های سنگین تجاری خبر داد و دلیل آن را متعهد نبودن بیمه مرکزی به تعهدات خود عنوان کرد.

به گزارش سرویس بیمه افق سرمایه؛: رضا رستمی، رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران درباره چالش‌های تجارت از مسیرهای آبی گفت و توضیح داد: آنچه بیش از هر چیز حمل بارهای تجاری صادرکنندگان بخش خصوصی را از مسیرهای آبی با چالش روبه‌رو می‌کند، بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه‌ای است که از سوی وزارتخانه‌ها صادر می‌شود و به طور کلی بی‌ثباتی قوانین موضوعی است که بر تجارت کالا از مسیرهای مختلف از جمله مسیرهای آبی بیش از هر چیز تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: می‌توان گفت که بنادر کشور به طور نسبی از تجهیزات مناسبی برای حمل کالا برخوردار هستند و به باور من در همکاری سازمان بنادر با تاجران بخش خصوصی کشور می‌توان نمره قابل قبولی به این سازمان داد.

رستمی اظهار کرد: به طور کلی جریان کار با سازمان بنادر نسبت به سازمان‌های راهداری، راه آهن و هواپیمایی کشور از سهولت بیشتری برخوردار است.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: با این حال، حمل دریایی در بنادر شمالی با چالش لایروبی نشدن بنادر روبه‌رو است و این اتفاق به کاهش تراز آب در این بنادر انجامیده است؛ در سال ۱۴۰۲ دریا ۳۰ متر عقب‌نشینی داشته و در پی این اتفاق اسکله‌ها باید لایروبی شود و اگر برای این مشکل چاره‌اندیشی نشود در سال‌های آینده مشکلات جدی برای حمل دریایی ایجاد می‌شود؛ این موضوع امروز به عنوان یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی مطرح است.

تجارت با افریقا اکنون تنها یک شعار است

رستمی درباره زیرساخت‌های موجود برای تجارت با افریقا با توجه به تاکیداتی که بر توسعه تجارت با این قاره در اکسپوی۲۰۲۴ شد، گفت: آشکار شدن دستاورد نمایشگاه‌ها و بازتاب آنها در تجارت کشور پس از یک سال مشخص می‌شود با این حال آنچه که در زمینه توسعه تجارت با افریقا در روزهای اخیر و همزمان با برگزاری اکسپو۲۰۲۴ در کشور مطرح شد، امروز تنها صورت شعاری دارد و برای عملیاتی شدن این شعارها زیرساخت‌های لازم باید اجرا شود و وقتی این زیرساخت‌ها فراهم شود می‌توانیم ادعا کنیم که در زمینه تجارت با افریقا کاری انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در توسعه تجارت با افریقا ایجاد یک مسیر حمل و نقل آبی ضروری است که اکنون چنین مسیری وجود ندارد و کشتی‌های ایرانی به سواحل افریقایی نمی‌روند آن هم در شرایطی که تجارت با این قاره تنها از مسیرهای آبی ممکن است و تجارت از مسیرهای دیگر شدنی نیست.

بیمه سبز رانندگان ایرانی همچنان معلق است

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران همچنین از تداوم مشکلات در پوشش بیمه سبز رانندگان ماشین‌های سنگین تجاری خبر داد و دلیل آن را متعهد نبودن بیمه مرکزی به تعهدات خود عنوان کرد.

وی در توضیح بیشتر گفت: مدت زمان تعلیق پوشش بیمه سبز برای رانندگان ایرانی تا ماه آینده میلادی به شش ماه می‌رسد و تاکنون کار مثمرثمری که دولت و وزارت امور خارجه باید در زمینه رفع تعلیق ایران انجام دهند، صورت نگرفته است.

رستمی خاطرنشان کرد: کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران در مکاتباتی که با بیمه مرکزی داشته این پاسخ را دریافت کرده که یکی از شرکت‌های بیمه کشور مامور این کار شده است اما تاکنون که همچنان پوشش بیمه سبز رانندگان ایرانی در حالت تعلیق قرار دارد و گرهی از این مشکل باز نشده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=40135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی