تاریخ : دوشنبه, 31 اردیبهشت , 1403 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024

اخبار داغ

مدیرعامل بانک سپه شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفت پیام تسلیت مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در پی شهادت رئیس جمهور محبوب، سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان استقبال گسترده از خدمات بانک پارسیان در نمایشگاه ایران هلث 1403 پیام تسلیت بانک سامان به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران مسابقه بزرگ ” از نگاه من”، جلوه‌ای از شعار “مشتری ذات بانک است” تجلیل از چهره ماندگار روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» ثبت‌نام آسان خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات ایران ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت نرخ حق‌الوکاله بانک سامان حداکثر 3 درصد تعیین شد همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد تسهیل در ثبت نام خودروهای برقی با حساب وکالتی موسسه اعتباری ملل آغاز انتشار اوراق «گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام)» (معاف از مالیات) در بانک پاسارگاد از تاریخ 1403/03/01 تقویت زیر ساخت‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی استان روابط‌عمومی بانک صادرات ایران روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت وارد مرحله جدیدی از زیست بانک سپه شده ایم/ کسب رتبه برتر در رشد منابع از تامین مالی تا گردشگری و صنایع خلاق / سخنرانی مدیران گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان آیدکس 2024 مانور آتش‌نشانی در بانک گردشگری برگزار می‌شود دیدارهای مدیرعامل بانک تجارت با مدیران ارشد صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش پرچم ملل را سربلند نگه داریم

10

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن در اسفند

  • کد خبر : 9296
  • 28 بهمن 1400 - 12:20
شرایط دریافت وام ودیعه مسکن در اسفند
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا به امروز، ۸۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مردم پرداخت شده و ۱۳۰۰ میلیارد تومان هم در دست اقدام برای پرداخت است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه،  شهرزاد دانشمندی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در سال جاری گفت: حسب مصوبات ستاد کرونا در ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، مقرر شده بود که بانک ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان (۱۰۰ هزار میلیارد ریال) تسهیلات ودیعه اجاره مسکن پرداخت کنند. بنابراین سقفی که ستاد کرونا برای این تسهیلات تعیین کرده بود، بیش‌تر از ۱۰ هزار میلیارد تومان نبوده است.

وی افزود: تا به امروز ۸۷۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است و ۱۳۰۰ میلیارد تومان هم در دست اقدام برای پرداخت است. این در حالی است که قرار بود ثبت نام متقاضیان بر اساس این سقف، انجام شود اما ثبت‌نام‌هایی که انجام شده تا سقف ۲۳۴ هزار میلیارد ریال یعنی بیش از دو برابر سهمیه‌ای که ستاد کرونا تعیین کرده، ثبت انجام شده است. بنابراین بدیهی است که قطعا عده‌ای ناراضی خواهند بود زیرا ثبت نام بیش از دو برابر سهمیه‌ای است که قرار است پرداخت شود. در نتیجه این بودجه دولت نیست و از طریق منابع بانک ها و بخشی هم از محل آزادسازی سپرده قانونی است.

به گفته این مقام مسئول در بانک مرکزی؛ ستاد کرونا در سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای تسهیلات ودیعه مسکن تعیین کرده بودند، که عملا به خاطر تعداد کم متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، ۴۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شد. این در حالی است که بعد از آن، پرداخت تسهیلات به دلیل نبود متقاضی ثبت نامی، متوقف شد.

دانشمندی یادآور شد: منابعی که ستاد کرونا تعیین کرده، دو سوم از محل منابع عادی بانک‌ها و یک سوم هم از محل آزادسازی سپرده قانونی است. یعنی به ازای هر پرداختی که انجام می‌شود، یک سوم از محل افزایش نقدینگی انجام می‌شود. بنابراین در سال گذشته، به خاطر شرایط کرونا، ستاد کرونا تشخیص داد که حتما این حمایت از متقاضیان آسیب دیده از کرونا چه بابت ودیعه مسکن و چه برای سایر رسته‌های شغلی انجام شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی در ادامه در خصوص افزایش این سقف تسهیلات گفت: ما فراتر از مصوبات ستاد کرونا نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم و این در حالی است که بر اساس مصوبه ستاد، تاکنون همان سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

دانشمندی در پایان گفت: همچنین در خصوص افزایش سقف این تسهیلات گفت: با توجه به تبعات افزایش نقدینگی به دلیل آزادسازی سپرده قانونی بانک‌ها، موضوع افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن در کارگروه تخصصی ستاد کرونا، تا به حال رای نیاورده و تایید نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=9296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی