این اظهار نظرها در کنار خواسته مشتریان در بازار برای واردات خودرو، نشان می دهد برخلاف تصور برخی از سودجویان در این بازار، واردات خودرو مانعی برای توسعه تیراژ خودروسازان نیست.
باتوجه به اظهار نظر رئیس مجمع تشیخص مصلحت نظام در خصوص واردات خودرو، بالاخره سرنوشت این موضوع چه خواهد شد؟
وارداتی انجام نخواهد شد، آنچه در خصوص واردات در ازای صادرات گفته می شود، انجام نشدنی است. این موضوع را چگونه باید عنوان کرد؟ در حال حاضر توان تامین نیاز بازار داخل توسط دو خودروساز بزرگ وجود ندارد. چه چیزی را می خواهند صادر کنند؟ بازار داخل کشور نیاز به یک میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو دارد، اما سخن از برنامه صادرات گفته می شود. این درحالی است که کارنامه سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل بود. محصولات چینی که در کشور مونتاژ می شود، قابلیت صادرات ندارد. زیرا قیمت این خودروها غیرقابل قیاس در بازارهای منطقه است. بنابراین چه خودرویی را می خواهند صادر کنند؟
دلیل اصلی این حجم از مخالفت و مقاومت برای واردات خودرو در کشور چیست؟
عده ای هستند که علاقه ای به رفاه مردم و کاهش قیمت ها در این بازار ندارند، اصلا به این موارد توجهی ندارند. نتیجه آن مقاومت و فضاسازی شرایط حال حاضر بازار است، راه حلی نیز برای این موضوع متصور نیستند. خودروسازان نیز از فضای موجود باری می بندد، تلاش دارند هر روز قیمت ها را افزایش دهند. خودروسازان بیشتر به شعار تا عمل دقت دارند، هدف آن ها افزایش قیمت بوده و با کمبود محصول در حال موفقیت هستند. به هر حال مسئولی نیز برای ایستادگی در خصوص این مورد وجود ندارد.
انتهای پیام/