تاریخ : جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

اخبار داغ

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳

4

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۴ آبان ۱۴۰۱

  • کد خبر : 20092
  • 23 آبان 1401 - 20:22
پیش‌ بینی بورس فردا ۲۴ آبان ۱۴۰۱
نماگرهای بورسی، روز دوشنبه برای دومین روز متوالی کاهشی بودند و خروج پول ادامه یافت. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه، برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس امروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.
بورس امروز در ادامه فشار عرضه‌ها در معاملات یکشنبه، به روند کاهشی خود ادامه داد و پس از دو هفته روند صعودی متوالی، با عملکردی ضعیف‌تر از روز گذشته همراه شد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای طی معاملات امروز بازدهی منفی ۰.۷۷ درصدی را به ثبت رساند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز ۰.۷۵درصد از ارتفاع خود را از دست داد تا شاهد کاهش هم‌زمانی در نمادها و صنایع کوچک و بزرگ بازار باشیم. البته در این بین برخی صنایع همچون پتروشیمی‌ها، به دلیل خبر احتمال کاهش نرخ خوراک، با تقاضای بهتری از دیگر صنایع همراه بودند و توانستند روند مثبت خود را تا انتهای معاملات حفظ کنند.

ارزش معاملات نیز که چند روزی است از رکود اخیر خود عقب‌نشینی کرده است، به این روند کاهشی ادامه داد و عدد ۳۷۵۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند و خروج پول نیز با ثبت ۷۶۵ میلیارد تومانی، شدت بیشتری نسبت به روزهای قبل داشت. عقب‌گرد قیمت دلار در بازار آزاد از سقف تاریخی، شناسایی سود توسط برخی از سهامداران پس از افزایش قیمت‌های اخیر و همچنین وجود مقاومت‌هایی در نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس، از دلایل اصلاح امروز بورس تهران بود که می‌تواند پس از استراحتی کوتاه مدت، بازار را به مدار صعودی بازگرداند.

همراهی بورس با دلار؟

عقب‌گرد قیمت دلار بازار آزاد از سقف ۳۶۸۰۰ تومان تا زیر ۳۵ هزار تومان در ابتدای معاملات امروز، به عنوان یکی از دلایل عقب‌نشینی گروهی از خریداران شناخته می‌شود که صرفا به دید تورمی و افزایش نرخ دلار، دست به خرید سهام در روزهای گذشته زده بودند. این افراد اکنون با کاهش قیمت دلار فردوسی در نقش خریدار ظاهر می‌شوند و با شناسایی سودی که طی روزهای گذشته کسب کرده‌اند، در انتظار یک افزایش دیگر برای نرخ ارز می‌نشینند.

در این میان اما باید توجه کرد که نرخ دلار زمان نگارش این گزارش در حوالی ۳۵۵۰۰ تومان قرار دارد که با وجود کاهش ۱۳۰۰ تومانی از سقف تاریخی خود، همچنان نزدیک به ۳ هزار تومان بالاتر از نرخی است که تا دو هفته گذشته معامله می‌شد. به هرحال نوسانات قیمت ارز در بازه کوتاه‌مدت همواره تاثیری هرچند اندک بر معاملات بازار سهام داشته است اما بنابر نظر بسیاری از کارشناسان، نرخ ارز در میان‌مدت روندی صعودی را طی خواهد کرد که می‌تواند افزایش نماگرهای بورس تهران را نیز در پی داشته باشد.

شروع متفاوت کامودیتی‌ها

بازار جهانی امروز و در شروع هفته جدید میلادی، کار خود را در بسیاری از کالاها منفی آغاز کرده و این درحالیست که انتظار می‌رفت پس از انتشار تورم اکتبر و خوش‌بینی به کاهش شدت سیاست‌های فدرال رزرو، برای مدتی شاهد رنگ سبز در معاملات کامودیتی‌ها باشیم. نفت طی معاملات امروز بدون تغییر زیر کانال ۹۶ دلاری قرار دارد، ‌ طلا با کاهش نیم درصدی به ۱۷۶۰ دلار عقب نشسته است و مس نیز با عقب‌گرد نزدیک به یک درصدی حوالی ۸۵۰۰ دلار معامله می‌شود. روی اما ۱.۷ درصد گران‌تر قیمت خورد. قیمت‌های ذکر شده همچنان در سطوح بالاتری از میانگین ماه‌های قبل قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهد که فعلا می‌توان از نگرانی بابت کاهش قیمت‌های شدید دور بود.

همانطور که در گزارش‌های قبلی نیز اشاره شده بود، با وجود کاهش شتاب سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی، این اقدامات تا رسیدن تورم به هدف ۲ درصدی ادامه خواهد داشت و این موضوع می‌تواند برای مدتی فشار را بر بازارها حفظ کند اما برآیند نکات گفته شده نشان می‌دهد که در بازار کامودیتی‌ها، نه می‌توان انتظار افزایش‌های چشمگیر داشت و نه نگران کاهش‌هایی با شدت گذشته بود. از این رو در بخش جهانی نیز تهدید مهمی برای معاملات بورس تهران وجود ندارد و اصلاح رخ داده می‌تواند مقطعی باشد.

توقف بورس در پشت مقاومت‌های تکنیکالی

همانطور که در تصویر زیر پیداست، شاخص کل بورس در نمودار تکنیکالی خود مسیر پرمانعی را در ادامه صعود خواهد داشت و طبق تحلیل امروز با برخورد به یکی از مقاومت‌های مشخص شده، روندی کاهشی به خود گرفت. پس از صعود پرشتاب بورس تهران و ثبت یک بازدهی ۱۵ درصدی برای نماگر اصلی بازار، بعید به نظر نمی‌رسد که بازار سهام برای مدت کوتاهی به استراحت نیاز داشته باشد و دوباره به مسیر صعودی خود بازگردد. همانطور که در اندیکاتورها نیز پیداست، می‌توان اندک اصلاحی را برای شاخص کل بورس در روزهای پیش رو متصور بود. در اندیکاتور RSI یک مقاومت داینامیک وجود دارد که با توجه به حضور در محدوده بالای مرز ۷۰، قدرت بیشتری نیز خواهد داشت و می‌تواند روند صعودی را متوقف کند. در ایچی‌موکو نیز کندل‌ها از خط کیجنسن فاصله گرفته‌اند و ابرکومو در حال تشکیل یک دره است که می‌تواند در نقش یک آهنربا عمل کرده و کندل‌ها را به سمت خود بکشاند. بنابراین در صورتی که در معاملات روز آینده شاهد افزایش عرضه‌ها باشیم، احتمال یک اصلاح تا محدوده ۱.۳۵ میلیون واحدی نیز دور از ذهن نیست.

پیش بینی بورس فردا

بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بورس تهران طی چند روز آینده معاملاتی همراه با حرکت هم‌زمان عرضه و تقاضا داشته باشیم اما می‌توان تا حدی برتری را به سمت فروشندگان داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=20092

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی