تاریخ : سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

اخبار داغ

انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود تسهیلات میلیاردی بانک تجارت در خدمت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران بانک پارسیان طلایه‌دار حمایت از نهادهای حمایتی پرداخت بیش از ۸۰۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در بهمن ماه مروری بر افتخارات داخلی و بین‌المللی بانک پاسارگاد در سال 1402 افزایش پذیرندگان طرح کالانو بانک تجارت

6

پیش بینی بورس فردا 11 بهمن

  • کد خبر : 23535
  • 10 بهمن 1401 - 18:05
پیش بینی بورس فردا 11 بهمن
شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با افت 2500 به کار خود پایان داد تا در ادامه روند نزولی سنگین روزهای پیشین همچنان در مسیر نزولی و افت باقی بماند. در حال حاضر جو بازار سرمایه سنگین و منفی است.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه، ارزش معاملات روز جاری بورس تهران در محدوده 6 هزار و 459 میلیارد تومان قرار داست و ارزش بازار بورس نیز به رقم 5 هزارو 665 همتی رسید. شاخص بورس تهران پس از سقوط بی‌سابقه روز گذشته همچنان در مسیر نزولی گام بر می‌دارد. با اینکه در بعضی از گروه‌ها، نمادها با استقبال خریداران مواجه شدند اما همچنان جو حاکم بر بازار سرمایه سنگین و منفی است و برگشت شاخص به مسیر صعودی تنها ملزوم مخابره خبر های خوب از سوی دولتی ها به بازار است. هر چند که هنوز داستان نرخ خوراک گاز ، عرضه خودرو در بورس کالا ، بدهی اوره سازمان به عنوان دغدغه های اهالی بازار سرمایه است.

خبرهای روز

پس از اتفاقاتی که طی روزهای اخیر درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظرات شورای رقابت در رسانه‌ها منتشر شد و موجی از نگرانی در میان سهامداران بازار سرمایه به وجود آمد، عصر امروز جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی بورس، اعضای شورای رقابت، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس پیرامون این موضوع برگزار می‌شود.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا در بازدید نمایندگان مجلس از شرکت سایپا این موضوع را عنوان کرد که در چند سال اخیر مهمترین مانع در حوزه تولید خودروهای سواری قیمت گذاری دستوری بوده است و این سیاست گذاری دستوری باعث شده که حجم بالایی از خودروهای تولیدی در منازل مردم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای احتکار شود.

اما پس از مدت‌ها کش و قوس در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا، حال به نظر می‌رسد شورای رقابت نیز در بحث تعیین قیمت خودرو وارد شده است و زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت‌های درب کارخانه به گوش می‌رسد.

معاون بین الملل بانک مرکزی هم اعلام کرد که در بانک مرکزی قرارداد پولی-بانکی میان ایران و روسیه امضا شده است. با اجرای این قرارداد، ۵۲ شعبه بانک ایرانی و ۴ بانک خارجی در بستر سپام از سمت ایران و ۱۰۶ بانک نیز از طریق SPFS از سمت روسیه متصل می‌شوند. کریمی این اقدام را تحریم ناپذیر و غیرقابل توقف توسط دشمنان هر دو کشور دانست.

معاون بین الملل بانک مرکزی این موضع را تأکید کرده که بانک‌ها در یک زمین بازی ساخته شده توسط بانک‌های مرکزی دو کشور با یکدیگر تعامل دارند و زیرساخت‌ها به هیچ عنوان غربی و وابسته به نظام سلطه نیست.

در انتهای معاملات امروز گروه بانکی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت و تا اعداد و ارقام مثبت 5 و 6 درصدی هم معامله شدند. همچنین گروه حمل و نقلی از دیگر گروه‌های بازار سرمایه بود که از نیمه دوم بازار با استقبال خود خریداران همراه شد.

تحلیل تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران به طور کلی همچنان در مفروضات روزهای قبل قرار دارد و با مثبت شدن بازار در نیمه دوم کمی از فشار عرضه‌ها کاسته شد. اما همچنان شاخص ممکن است در همین محدوده‌ها تا کنار رفتن جو سنگین حاکم بر بازار در حال نوسان باقی بماند و شاخص برای مثبت شدن نیاز به زمان دارد.

شاخص هم وزن هم به محدوده 480 هزار واحدی رسید جایی که در چند هفته گذشته به عنوان یک سطح مقاومتی قوی عمل کرده بود و با شکست این مقاومت به سمت بالا شاخص هم وزن توانست به اعداد و ارقام بالاتری دست پیدا کند.

شاخص هم وزن در این محدوده حمایتی (480 هزار واحدی) می‌تواند مورد حمایت قرار بگیرد البته هم چون شاخص کل از جو منفی و سنگنی برخودار است و باید دید بازار می‌تواند از پس غم سقوط سنگین یکشنبه سیاه برآید یا نه.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
  1. سلام عامل اصلی در بورس دولت نا کارآمدی اقتصاد حقوق‌ها سبد گردانان مگر میشود دلار ۴۳ تمان باشد آن شر کتی صاداراتش با دلار است هروز افت کند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی