تاریخ : جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

اخبار داغ

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳

4

پیش بینی بورس فردا 19 بهمن

  • کد خبر : 23928
  • 18 بهمن 1401 - 19:20
پیش بینی بورس فردا 19 بهمن
شاخص کل بورس تهران پس از افت سنگین روزهای قبل خود، به محدوده یک میلیون و 556 هزار واحدی رسید و در چند قدمی «خط میانی کانال صعودی» قرار گرفت .

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه؛ گروه بانکی  در غیاب نمادهای  خساپا  و خودرو توانست بیشترین ارزش معاملاتی روز جاری را به خود اختصاص دهد و با ارزش معاملاتی حدود 546 میلیارد تومانی در رتبه اول ایستاد و  خودرو  با 387 میلیارد تومان در جایگاه دوم قرار داشت.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ نیز در روز جاری به خبرنگاران اعلام کرد که کمیسیون تلفیق تصویب کرده که شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند از ابتدای سال آینده خودروهای تولیدی خود را از طریق  بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند،  شورای رقابت  موظف است تا پایان فروردین‌ماه سال آینده قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه تمام شده مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا به‌روز رسانی کنند.

اما نکته ‌ای که در صحبت‌های سخنگوی کمیسیون نمود داشت این موضوع بود که  اختصاص 85 درصد از مابه‌تفاوت قیمت کشف شده خودرو در  بورس  کالا بود که به بخش حمل و نقل عمومی باید اختصاص یابد.

بر همین اساس شرکت‌ بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه‌‌تفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

به عبارت ساده‌تر تنها 15 درصد از مابه‌‌تفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت پایه خودروها برای کلیه محصولات سایپا و ایران خودرو، به خودروسازان متعلق خواهد گرفت.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت هم در این خصوص اعلام کرده که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق‌ سازو‌کار بورس کالا همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما این مصوبه نیاز به تصویب در صحن مجلس را دارد.

رئیس سازمان بورس هم در روز گذشته در این خصوص مطالبی را ارائه کرد از جمله اینکه راهی که شورای رقابت در پیش گرفته، مسیری است که طی ۷ تا ۸ سال گذشته رفته شده و به دیوار خوردیم. عشقی این موضوع را اضافه کرد که با ورود شورای رقابت،  عرضه خودرو در بورس کالا  متوقف شد و این سیگنال خیلی بدی برای بازار بود؛ ریزش بی‌سابقه بورس پس از توقف عرضه بوده است.

پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، هم در روز جاری عنوان کرد که بانک‌مرکزی در حال ایجاد حساب واسط ریالی است و حداکثر تا سه هفته آینده با فراهم شدن شرایط و ایجاد سازوکار مورد نیاز، افرادی که به طور قانونی رمزارز استخراج کرده‌اند و همچنین صادرکنندگانی که در برابر صادرات خود رمزارز دریافت کرده‌اند، می‌توانند از رمزارز خود برای واردات استفاده کنند و یا رمزارز خود را به واردکنندگان بفروشند.

خبر دیگری که می‌تواند برای گروه لبنیاتی بازار سرمایه دارای حائز اهمیت باشد این است که وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی از موافقت ژاپن با درج نام ایران در فهرست واردات مجاز محصولات لبنی به این کشور خبر داده است.

شاخص کل بورس تهران  پس از افت سنگین روزهای قبل خود، به محدوده یک میلیون و 556 هزار واحدی رسید و در چند قدمی «خط میانی کانال صعودی» قرار گرفت . خطی که از نظر خیلی از تکنیکالیست‌ها با محدوده 38 درصد موج قبلی صعودی همپوشانی دارد و ممکن است شاخص بخواهد تا این محدوده افت کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23928

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی