تاریخ : دوشنبه, 17 اردیبهشت , 1403 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

اخبار داغ

تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیئت مدیره شرکت اعتباری ملل ارائه طرح “پیش ‌درآمد” با هدف توانمندی‌سازی مالی جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

6

پیش بینی بورس فردا 16 فروردین

  • کد خبر : 25840
  • 15 فروردین 1402 - 17:25
پیش بینی بورس فردا 16 فروردین
از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران از سقف مقاومت تاریخی خود رو به بالا عبور کرده است و این موضوع از درجه اهمیت بالایی برای روز های آینده برخوردار است.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه؛ ارزش معاملات روز جاری در بورس تهران به رقم 11 هزار و 700 میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش بازار  بورس تهران  در پایان معاملات روز جاری روی رقم 7 هزار و 842 همت قرار گرفت.

در بازار امروز نماد های گروه شیمیایی تمام قد مثبت بودند و پرچم دار این گروه را می‌توان نماد  فارس  و  شفن  و زاگرس دانست. در بین بانکی ها نماد بانک صادرات بود که تا اخرین لحظات بازار همچنان بر مدار مثبت معامله می شد و گروه مخابراتی (همراه و اخابر) از جمله نماد هایی مثبت بازار تا دقایق پایانی بودند .

فولاد،  فملی ، ذوب از بازار امروز نمره صفر را گرفتند و بدون تغییر خاص کار را تمام کردند.

اولین نماد قرارداد آتی شمش طلا با سررسید ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تابلوی بازار مشتقه بورس کالای ایران درج شد که این معاملات از یکشنبه ۲۰ فروردین ماه آغاز می شود. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از کالا خبر، وجه تضمین قرارداد آتی شمش طلا که هر قرارداد آن معادل یک گرم طلاست، یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

فردا چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در نماد پی‌پاد به قیمت مبنای ۵۰۰ تومان در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم اعلام شده است که حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این  عرضه اولیه  (با توجه به سقف ۵۵۰ تومانی قیمت)، ۲۷۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

واکنش کاخ سفید به تصمیم اوپک برای  کاهش تولید نفت  خود این گونه در خبر گزاری‌های منتشر شده است که آمریکا معتقد نیست که کاهش  نفت اوپک  با توجه به ابهامات موجود در بازار نفت، مناسب باشد و این موضوع را برای اوپک توضیح داده‌ایم. واشنگتن در همه موارد با عربستان موافق نیست، اما ریاض همچنان شریک آمریکا است.

از سویی هم اعلام شده است که شمخانی در مذاکره با عربستان جایگزین امیرعبدالهیان شد، و علت این موضوع را این طور عنوان کرده اند که دولت سعودی این درخواست را داشته است. کیهان در باره دلیل جایگرین شدن  دبیر شورای عالی امنیت  ملی به جای وزیر خارجه در مذاکره با عربستان نوشت: اولاً ارتقای سطح مذاکرات به سطح دبیری شورای عالی امنیت ملی، به درخواست طرف سعودی بود. به ماجرا از زاویه واقعی‌تری هم می‌توان نگریست و آن اینکه آقای شمخانی در دولت قبل نیز در سمت فعلی فعالیت داشت، اما این هنر دولت فعلی بود که توانست از ظرفیت آقای شمخانی نیز در پیشبرد سیاست خارجه استفاده مطلوب بکند.

اما مدیر مالی پتروشیمی بوعلی سینا د ر خصوص تغییر نرخ ارزی تعیین خوراک پتروشیمی های این گونه عنوان کرده است که  تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با نرخ 28500 تومانی نگران کننده نیست. محمد رحیمی پور مدیر مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص خبر اخیر پیرامون نرخ عرضه محصولات در بورس کالا گفت: با توجه به اینکه عرضه محصولات پتروشیمی در  بورس کالا  بر اساس قیمت رقابتی تعیین می شود از طرفی حدود ۹۵ درصد بهای تمام شده محصولات این شرکت هزینه خوراک و نفت و میعانات گازی است و نرخ خوراک هم با قیمت نیمایی ۲۸۵۰۰ تومان محاسبه می گردد لذا به نظر می رسد تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با  نرخ نیمایی  ۲۸۵۰۰ برای سهامداران نگران کننده نباشد.

در جریان معاملات امروز شاخص بورس تهران سقف تاریخی مرداد ماه 1399 خود را رو به بالا شکست و به رقم 2 میلیون و 119 هزار واحدی رسید. اما این رشد در نیمه دوم بازار دوام چندانی نداشت و با عرضه های نسبتاً سنگین نقشه بازار بورس رخ سنگینی را به خود گرفت.

اندیکاتور RSI  شاخص بورس تهران در محدوده های 85 واحدی در حال حرکت است و این نشان از هیجان خرید بالا در بازار است. از سویی عبور شا خص کل بورس تهران از مقاومت تاریخی پیش روی باعث شده است که امید در دل سهامداران برای روز های بهتر پر رنگ‌تر شود. اما این نکته را نیز مد نظر قرار می‌دهند که در این هیجان خرید هر سهمی قابلیت رشد را ندارد و تعداد از نمادهای بازار سرمایه هستند که نسبت به رشد  شاخص همچنان در عقب مانده‌اند و جای برای رشد و جبران این فاصله را دارند.

بازار همچنان منتظر تعیین  قیمت خودرو  توسط  شورای رقابت  است و تا لحظه تدوین این گزارش هنوز قیمتی از سوی شورای رقابت اعلام نشده است. در طول بازار امروز شایعاتی در بین اهالی بابت تعیین قیمت خودروها دست به دست می شد که بازار  گروه خودرویی  را  کمی به هم ریخت و امروز خبری از صف‌های خرید روی های قبل نبود.

به هر حال از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران از سقف مقاومت تاریخی خود رو به بالا عبور کرده است و این موضوع از درجه اهمیت بالایی برای روز های آینده برخوردار است. موضوعی که نشان می‌دهد کمتر کسی در بازار سرمایه انتظار افت را دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=25840

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی