تاریخ : شنبه, 15 اردیبهشت , 1403 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024

اخبار داغ

جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

3

قیمت‌ طلا و سکه در روند کاهشی

  • کد خبر : 29286
  • 15 تیر 1402 - 13:52
قیمت‌ طلا و سکه در روند کاهشی
قیمت طلا و سکه در هفته جاری در مجموع کاهشی بود. قیمت دلار روز گذشته به کانال 49 هزار تومان رفت. در این شرایط پیش‌بینی‌ها از آینده بازار طلا چیست؟

به گزارش سرویس بازار افق سرمایه، قیمت طلا و قیمت سکه در هفته‌ای که رو به پایان است با وجود نوساناتی که تجربه کرد، در مجموع کاهشی بود. حتی سکه امامی کانال 29 میلیون تومانی را از دست داد و به کانال 28 میلیون تومانی رفت. البته قیمت دلار هم که مدتی در محدوده 50 هزار تومانی مانده بود، روز گذشته به کانال 49 هزار تومانی رفت. قیمت اونس هم این روزها نوساناتی دارد و گاه روند افزایشی را نیز تجربه می‌کند، اما در مجموع همچنان به نسبت یک ماه گذشته نزولی است. حتی پنجشنبه هفته گذشته برای ساعاتی کانال 1900 دلاری را از دست داد و به سطح 1800 دلاری سقوط کرد. در این شرایط قیمت طلا و سکه در بازار ایران روند کاهشی دارد.

بازارساز در مدت اخیر تلاش کرده است که با خبردرمانی و انتشار اخباری از مذاکرات هسته‌ای و آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده، بازارهای مالی (دلار، طلا و سکه) را کنترل کند. امروز اما بازار در انتظار نتایج جلسه شورای امنیت سازمان ملل است.

روز گذشته سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل با اعلام اینکه نشست دوره‌ای شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص ایران روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه برگزار می شود، بار دیگر تهران را در خصوص جنگ اوکراین به نقض این قطعنامه متهم کرد.

ایرنا نوشت: «باربارا وودوارد» سفیر انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک، به مناسبت ریاست دوره‌ای کشورش در ماه جاری میلادی بر شورای امنیت در پاسخ به سوالی درباره نگرانی لندن از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و ادعای نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای با تکرار ادعاهای غرب افزود: ما نگران این اقدامات ایران هستیم. این کشور سه برابر بیشتر از حداقل مقدار مورد نیاز اورانیوم غنی شده برای ساخت یک سلاح هسته‌ای، اورانیوم ذخیره کرده است

سفیر انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: ما در ۶ جولای (۶ ژوئیه / ۱۵ تیرماه) یک جلسه شورای امنیت با موضوع ایران خواهیم داشت و به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواهیم پرداخت.

در این شرایط بازارها ممکن است از نتیجه این جلسه، تاثیر بپذیرند. اما کارشناسان از آینده بازار چه می‌گویند؟

کشتی‌آرا: روند قیمت طلا افزایشی است

محمد کشتی‌آرا کارشناس بازار طلا و جواهر و فعال این بازار با اشاره به اخبار و رویدادهای سیاسی اعلام کرد نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است. وی در این باره به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر بازار طلا و ارز با آرامش همراه است؛ عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است.»

وی همچنین درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: «پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند و تا اخبار جدیدی در خصوص مذاکرات برجام منتشر نشود، نوسانات بازار طلا و ارز به مانند روزهای گذشته است.»

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده قیمت طلا در سطح جهانی گفت: «میزان ذخایر طلای دنیا محدود است و ۸۵ درصد آن استخراج شده است. بنابراین در کره زمین بیشتر از ۱۵ درصد طلا نیست. به همین دلیل تبدیل سرمایه‌ها به طلا، تقاضا را ایجاد خواهد کرد و منجر به بالا رفتن قیمت طلا خواهد شد.»

وی ادامه داد: «قیمت طلا ممکن است به صورت موقتی کاهش داشته باشد اما این کاهش قیمت، دائم و همیشگی نخواهد بود و روند صعودی خواهد داشت.»

بذرافشان: بازار کاملا در رکود است

همچنین، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند روزهای اخیر قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «در روزهای گذشته با وجود اعیاد و مناسبت‌‌ها، اما بازار کاملا در رکود بود. این رکود از ابتدای سال بر بازار حاکم شده و طی هفته‌های اخیر نیز تشدید شده است.»

وی به کاهش قیمت انس جهانی طلا اشاره کرد و افزود: «در بازارهای داخلی نوسانات بازار ارز نتوانست قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد؛ تقاضا نیز در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و تقریبا سطح معاملات به صفر رسیده است.»

این مقام مسئول صنفی تاکید کرد: «در حال‌ حاضر بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته به ثبات رسیده است.»

وی افزود: «بعید به نظر می‌رسد افزایش یا کاهش خاصی در بازار داشته باشیم. بنابراین مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند، زیرا التهاب در بازار وجود ندارد.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=29286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی