تاریخ : یکشنبه, 16 اردیبهشت , 1403 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024

اخبار داغ

جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

3

هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می‌شود؟

  • کد خبر : 31740
  • 14 شهریور 1402 - 15:45
هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می‌شود؟
بیمه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری است. به همین دلیل بر اساس قانون دارندگان وسایل نقلیه موتوری به ازای هر روز نداشتن این بیمه‌نامه باید جریمه‌ای به نام جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند

افق سرمایه؛ بیمه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری است. به همین دلیل بر اساس قانون دارندگان وسایل نقلیه موتوری به ازای هر روز نداشتن این بیمه‌نامه باید جریمه‌ای به نام جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند. بنابراین هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث را به صورت روزشمار محاسبه می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد هزینه جریمه دیرکرد و طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به شما بدهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جریمه تاخیر و پرداخت نکردن بیمه شخص ثالث چقدر است؟ (راهکار بخشودگی)

 بررسی اهمیت خرید بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث وظیفه جبران خسارات اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی به عهده دارد. بر اساس قانون خرید بیمه شخص ثالث برای همه اجباری است. از آن‌جایی که خسارات اشخاص ثالث بر اساس نرخ دیه تعیین می‌شود، تعهدات بیمه شخص ثالث نیز بر اساس نرخ دیه مشخص می‌شود. حداقل تعهد مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۰ میلیون و حداکثر میزان ۶۰۰ میلیون تومان است. تعهد جانی این بیمه‌نامه با توجه به نرخ دیه در ماه‌های حرام برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام برابر با ۹۰۰ میلیون تومان است.

محاسبه هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث و معافیت صد در صدی از جرایم دیرکرد بیمه نامه

در تعیین هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث مولفه‌هایی مانند نوع خودرو، ظرفیت بار، تعداد سیلندر و شرکت بیمه‌گر تاثیر بسزایی دارند. از آن‌جایی که حق بیمه پایه در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، یکسان نیست میزان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث شرکت‌‌های بیمه نیز با هم فرق دارد. اما به طور کلی میزان هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث را از فرمول زیر محاسبه می‌کنند:

حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث بدون در نظر گرفتن تخفیفات بیمه‌نامه تقسیم بر تعداد روزهای سال (۳۶۵ روز)

جریمه دیرکرد برای وسایل نقلیه‌ای که تخفیفات عدم خسارت آن‌ها صفر است در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نوع وسیله نقلیه میزان جریمه دیرکرد به تومان
سواری کمتر از ۴ سیلندر ۸۳۴۹
سواری پیکان، پراید و سپند ۹۸۸۸
سواری ۴ سیلندر ۱۱۶۲۲
سواری بیش از ۴ سیلندر ۱۳۰۰۸
موتورسیکلت گازی ۲۰۷۲٫۸۸
موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر ۲۵۳۲٫۳۳
موتورسیکلت دو سیلندر به بالا ۲۷۸۱٫۶۵
موتورسیکلت سه چرخ ۲۹۹۱٫۷۹
بارکش تا یک تن ۱۰۲۹۹٫۰۵
بارکش بیش از یک تن تا ۳ تن ۱۲۳۱۶٫۱۷
بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن ۱۵۵۸۹٫۳۲
بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن ۱۹۹۷۳٫۷۰
بارکش بیش از ۱۰ تن تا ۲۰ تن ۲۳۲۴۳٫۲۹
بارکش بیش از ۲۰ تن ۲۴۶۳۲٫۳۳

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث چه تفاوتی با جریمه خودرو دارد؟

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای نداشتن بیمه‌نامه در نظر گرفته شده اند. اما جرایم خودرو برای تخلفات خودرویی مانند سبقت، سرعت غیرمجاز و مواردی از این دست است. البته در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث علاوه بر جریمه دیرکرد بیمه نامه، باید جریمه دیگری را نیز پرداخت کنید که مربوط به تخلف نداشتن بیمه نامه است.

لازم است بدانید جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به حساب صندوق تامین خسارات بدنی واریز می‌شود، به همین دلیل این جرایم جز در زمان اعلام طرح بخشودگی قابل حذف نیستند.

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه مرکزی در هر سال به مناسبت‌های مختلفی طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را اعلام می‌کند. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به پیشنهاد صندوق تامین خسارات بدنی و تایید وزیر اقتصاد و امور دارای و با اعلام بیمه مرکزی به مرحله اجرا در آمده است. اهداف اجرای طرح بخشودگی در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر هستند:

  • هفته دولت
  • تردد زائران اربعین حسینی در شهریور ۱۴۰۲
  • آغاز موج دوم سفرهای تابستانی در شهریور
  • تحریم‌های خارجی و فشار اقتصادی موجود
  • تشویق افراد برای خرید بیمه شخص ثالث

زمان اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۲ الی ۱۸ شهریور به مدت ۱۷ روز به مرحله اجرا در آمده است. برای شرکت در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه با خرید بیمه شخص ثالث یکساله جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به طور کامل بخشیده می‌شود. بنابراین تمام افراد دارای جریمه دیرکرد می‌توانند با خرید یک بیمه نامه شخص ثالث به طور کامل از پرداخت جرایم دیرکرد معاف شوند.

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام و شرکت در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه

خرید اینترنتی بیمه یکی از روش‌های صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. برای خرید اینترنتی بیمه انتخاب کارگزاری‌های معتبر اهمیت زیادی دارد. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های معتبر در زمینه فروش بیمه است که بیمه شخص ثالث را نیز به فروش می‌رساند. برای خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از بیمه دات کام باید به سامانه Bimeh.com وارد شوید و بعد از انتخاب بیمه شخص ثالث و دریافت استعلام، شرکت بیمه مدنظر خود را انتخاب کنید و بیمه شخص ثالث یک ساله خود را در چند مرحله ساده خریداری کنید.

خرید بیمه از بیمه دات کام دارای مزایای زیادی به شرح زیر است:

  • امکان خرید قسطی بیمه بدون نیاز به چک و سفته
  • پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته بیمه دات کام
  • امکان برخورداری از مشاوره رایگان قبل از خرید بیمه
  • ارسال رایگان بیمه نامه به آدرس مدنظر بیمه گزاران

هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث و هر آنچه که باید بدانید

هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث جریمه‌ای است که برای افراد بدون بیمه‌نامه در نظر گرفته شده است. بنابراین باید بدانید که در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث حتما باید به ازای هر روزی که می‌گذرد، باید جریمه‌ای را پرداخت کنید. در این مقاله در مورد هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث، نحوه محاسبه جرایم دیرکرد، طرح بخشودگی و نحوه خرید آسان و سریع بیمه شخص ثالث برای شرکت در طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث به شما اطلاعاتی دادیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود و در اولین فرصت ممکن بیمه شخص ثالث خود را تمدید و خریداری کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=31740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3
  1. سلام. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث باز هم اجرا میشه؟ میشه تاریخشو بگید؟

  2. سلام. وقت سما بخیر. این طرح بخشودگی بازم اجرا می شه؟ زمانش رو می دونین؟

  3. سلام. طرح بخشودگی بازم اجرا میشه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی