تاریخ : دوشنبه, 17 اردیبهشت , 1403 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

اخبار داغ

تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیئت مدیره شرکت اعتباری ملل ارائه طرح “پیش ‌درآمد” با هدف توانمندی‌سازی مالی جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

4

آغاز هفته بورس با چراغ قرمز

  • کد خبر : 32616
  • 15 مهر 1402 - 18:47
آغاز هفته بورس با چراغ قرمز
بورس تهران در واکنش به ملتهب شدن امنیت منطقه و از دست رفتن سطح 50 هزار تومانی دلار، بیش از 16 هزار واحد ریزش را طی جریان معاملات روز آغازین هفته تجربه کرد.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه، بورس تهران پس از تعطیلات آخر هفته، با خبر آغاز جنگ میان نیروهای مقاومت غزه و اسرائیل از ابتدای معاملات، شروع به کار کرد. در پی این موشک‌باران از سوی نیرو‌های مقاومت غزه، اسرائیل نیز وضعیت جنگی صادر کرد. این خبر در کنار از دست رفتن سطح 50 هزار تومانی اسکناس آمریکایی که طی معاملات آخر هفته میدان فردوسی، به آن دست یافته بود، بورس تهران موشک‌بارانی از عرضه‌ها را تجربه کرد.

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز چهارشنبه هفته گذشته خود رفتار کرد و کاهش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با افت 16 هزار و 864 واحدی که معادل 0.81 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 52 هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد و بیشتر از 6 هزار و 710 واحد کاهش ارتفاع داد. به این ترتیب این شاخص با افت 0.94 درصدی به سطح 709 هزار و 268 واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 189 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

فرار سرمایه حقیقی‌ها در سایه تیره جنگ

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 982 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

این درحالی است که طی معاملات هفته گذشته، جریان خروج سرمایه حقیقی‌ها به تدریج کاهش یافته بود تا جایی که روز چهارشنبه، این شاخص به رقم 46 میلیارد تومانی رسیده بود.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم شپنا، وبملت و سصفها بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

سصفها با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، زملارد نیز با افت 6.91 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فروس، حپرتو و حتاید تعلق گرفت. نکته جالت این است که در میان تمام نماد‌های بورسی سه صندوق درآمدثابت فیروزا، صایند (ق.م) و تصمیم نیز در جریان معاملات امروز در صدر فیلتر ورود پول هوشمند قرار گرفتند. این موضوع نشان می‌دهد فاکتور ترس در بازار بالا گرفته و بر سنتیمنت بازار حکم‌فرمایی می‌کند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای کارا، شپنا و یاقوت خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فلات، وثخوز و معیار رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد آینده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=32616

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی