تاریخ : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024

اخبار داغ

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی

4

فرم ds 260 چه زمانی باید تکمیل شود؟

  • کد خبر : 37376
  • 30 بهمن 1402 - 20:28
فرم ds 260 چه زمانی باید تکمیل شود؟
فرم ds 260 یک فرم الکترونیکی است که توسط افرادی که قصد دارند ویزای مهاجرت به آمریکا را دریافت کنند، پر می‌شود. این فرم شامل اطلاعات شخصی، آدرس، تحصیلات، سابقه کاری، سوابق جنایی و سلامتی درخواست‌کننده ویزاست

افق سرمایه؛ فرم ds 260 یک فرم الکترونیکی است که توسط افرادی که قصد دارند ویزای مهاجرت به آمریکا را دریافت کنند، پر می‌شود. این فرم شامل اطلاعات شخصی، آدرس، تحصیلات، سابقه کاری، سوابق جنایی و سلامتی درخواست‌کننده ویزاست. این فرم باید به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت CEAC1 ارسال شود. این فرم یکی از مراحل ضروری در روند دریافت ویزای مهاجرت به آمریکاست و باید بادقت و صداقت تکمیل شود. فرم DS 260 باید زمانی استفاده شود که شما قصد دارید ویزای مهاجرت به آمریکا را دریافت کنید.

فرم ds 260 چیست؟

فرم ds 260 یا Online Immigrant Visa and Alien Registration Application یک فرم الکترونیکی است که برای درخواست ویزای مهاجرت آمریکا باید توسط هر فردی که قصد دارد به‌عنوان مهاجر دائمی وارد این کشور شود، تکمیل و ارسال شود. این فرم شامل اطلاعات شخصی، تحصیلی، حرفه‌ای، خانوادگی، سابقه جنایی و سلامتی درخواست‌کننده است. این فرم برای ارزیابی صلاحیت درخواست‌کننده برای دریافت ویزای مهاجرت، توسط سفارت یا کنسولگری آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای فرم ds 260

فرم DS-260 دارای کاربردهای مختلفی است. برخی از این کاربردها عبارت‌اند از:

  1. درخواست ویزای مهاجرت از طریق برنامه مهاجرتی خاصی، مانند لاتاری گرین کارت، حمایت خانوادگی، حمایت کارفرما، ویزای سرمایه‌گذاری و … .
  2. درخواست ویزای مهاجرت از طریق تغییر وضعیت (Adjustment of Status) با فرم ds 260 برای افرادی که درحال‌حاضر در آمریکا به‌صورت موقت اقامت دارند و می‌خواهند به مهاجر دائمی تبدیل شوند.
  3. درخواست ویزای مهاجرت از طریق تنظیم مجدد (Refugee Resettlement) برای افرادی که به‌عنوان پناهنده یا مورد حمایت بین‌المللی توسط آمریکا شناخته شده‌اند و می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند.
  4. درخواست ویزای مهاجرت از طریق تبادل فرهنگی (Cultural Exchange) برای افرادی که در برنامه‌های تبادل فرهنگی شرکت کرده‌اند و می‌خواهند به‌عنوان مهاجر دائمی در آمریکا بمانند.

چه زمانی باید از فرم 260 ds استفاده شود؟

فرم 260 ds باید پس از اینکه درخواست‌کننده از طریق برنامه مهاجرتی خاصی شماره پرونده (Case Number) دریافت کرده باشد، تکمیل و ارسال شود. این فرم باید قبل از مصاحبه ویزای مهاجرت انجام شود. درخواست‌کننده باید از طریق سایت Consular Electronic Application Center (CEAC) به آدرس Immigrant Visas.state.gov وارد شده و بااستفاده از شماره پرونده و شماره شناسایی (Invoice ID Number) خود، فرم DS-260 را پر کند.

بخش‌های مختلف فرم 260 ds

فرم DS-260 شامل چندین بخش است که باید به زبان انگلیسی پر شوند. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

  • Personal Information: شامل نام، تاریخ و محل تولد، جنسیت، شماره پاسپورت، شماره تلفن، آدرس ایمیل، نام و آدرس مرجع در آمریکا و … .
  • Personal Information: شامل وضعیت تاهل، نام و تاریخ تولد همسر و فرزندان، نام و تاریخ تولد پدر و مادر، نام و تاریخ تولد نامزد یا همسر آینده و … .
  • Address and Phone Information: این مورد در فرم ds 260، شامل آدرس محل سکونت فعلی، آدرس‌های قبلی، آدرس محل کار، شماره تلفن‌های تماس و .. .
  • Family Information: Relative: شامل نام، تاریخ تولد، جنسیت، رابطه، آدرس و وضعیت مهاجرتی اقوام خونی و غیرخونی در آمریکا و .. .
  • Family Information: Spouse: شامل نام، تاریخ و محل تولد، جنسیت، شماره پاسپورت، تاریخ و محل ازدواج، تاریخ و محل طلاق (در صورت وجود)، وضعیت مهاجرتی همسر و .. .
  • Work/Education/Training Information: شامل سوابق تحصیلی، حرفه‌ای، نظامی و .. .
  • Security and Background: شامل سوالاتی در مورد سابقه جنایی، امنیتی، سیاسی، ایدئولوژیک، اخلاقی و .. .
  • Social Security Number: شامل درخواست یا عدم درخواست شماره امنیت اجتماعی (Social Security Number) در آمریکا.
  • Photograph: شامل بارگذاری عکس دیجیتالی درخواست‌کننده با رعایت استانداردهای مشخص شده.

پس از پر کردن فرم 260 ds، درخواست‌کننده باید فرم را ذخیره و ارسال کند. سپس یک صفحه تأییدی با کد بارکد برای درخواست‌کننده نمایش داده می شود. درخواست‌کننده باید این صفحه را چاپ کرده و همراه با سایر مدارک مورد نیاز به مصاحبه ویزای مهاجرت ببرد.

نکات مهم در مورد پر کردن فرم 260 ds

در هنگام پر کردن فرم DS-260 باید به نکات زیر توجه شود:

  1. اطلاعات خود را بادقت و صداقت وارد کنید و از درج اطلاعات نادرست یا مغایر با واقعیت خودداری کنید. این مسئله ممکن است باعث رد شدن درخواست ویزای شما شود.
  2. فرم 260 ds باید به زبان انگلیسی پر شود. اگر درخواست‌کننده مشکلی در پر کردن فرم به زبان انگلیسی دارد، می‌تواند از کمک یک مترجم یا یک وکیل مهاجرت استفاده کند.
  3. اطلاعات خود را با اسناد معتبر مانند گذرنامه، شناسنامه، تحصیلات، سوابق کاری و جنایی و سلامتی تطبیق دهید و از همخوانی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  4. فرم 260 ds باید با صفحه تأییدی و کد بارکد مطابقت داشته باشد. درخواست‌کننده باید از صحت اطلاعات خود در فرم و صفحه تأییدی اطمینان حاصل کند. همچنین باید کد بارکد را به خوبی نگه دارد و در روز مصاحبه ویزا به‌همراه داشته باشد.
  5. از پر کردن فرم به‌صورت ناقص یا نامرتب خودداری کنید و از پاسخ دادن به تمام سوالات اجباری اطمینان حاصل کنید.
  6. از ذخیره کردن فرم ds 260 در هر مرحله از تکمیل آن اطمینان حاصل کنید و از ازدست‌دادن اطلاعات خود جلوگیری کنید.
  7. از ارسال فرم قبل از بررسی دقیق آن خودداری کنید و از صحت و کامل بودن اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.
  8. از چاپ کردن صفحه تأیید فرم و نگهداری آن برای مصاحبه حضوری اطمینان حاصل کنید.
  9. این فرم باید در موعد مقرر ارسال شود. اگر درخواست‌کننده فرم را با تاخیر ارسال کند، ممکن است مصاحبه ویزای مهاجرت خود را از دست بدهد یا باید مدت زمان بیشتری منتظر بماند.
  10. این فرم باید با عکس دیجیتالی مناسب همراه باشد. عکس باید با استانداردهای مشخص شده در سایت CEAC سازگار باشد. عکس باید روشن، واضح، بدون فیلتر، بدون عینک، با پس‌زمینه سفید و با نگاه مستقیم به دوربین باشد.

سخن پایانی

فرم DS-260 یک فرم الکترونیکی است که برای درخواست ویزای مهاجرت آمریکا باید توسط درخواست‌کننده تکمیل و ارسال شود. این فرم دارای کاربردهای مختلفی است و باید قبل از مصاحبه ویزای مهاجرت انجام شود. درخواست‌کننده باید به نکات مهمی در مورد پر کردن و ارسال فرم 260 ds توجه کند تا از هرگونه مشکل یا تأخیر در دریافت ویزای مهاجرت جلوگیری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرم و امور مهاجرتی به وب‌سایت کارت سبز مراجعه کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=37376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی