تاریخ : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

اخبار داغ

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی

1

دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه

  • کد خبر : 38661
  • 03 فروردین 1403 - 10:53
دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه
کشور ترکیه همواره سعی داشته تا با استانداردهای علمی روز دنیا همراه باشد و از این روی این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و دولتی بوده که با ارائه تمامی امکانات هر ساله دانشجو می‌پذیرد.

افق سرمایه؛ کشور ترکیه همواره سعی داشته تا با استانداردهای علمی روز دنیا همراه باشد از این روی این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و دولتی بوده که با ارائه تمامی امکانات هر ساله دانشجو می پذیرد. تحصیل در کشور ترکیه به نسبت دیگر کشورها بسیار مقرون به صرفه بوده و مدرک دریافتی از آن نیز ارزش بسیار بالایی دارد. همسایگی این کشور و مسافت کم آن با ایران سبب شده تا بسیاری از متقاضیان ایرانی به جهت تحصیل و اخذ مدرک معتبرتحصیلی به این کشور سفر کنند از این روی در ادامه ی این مقاله به بررسی چندین دانشگاه دولتی برتر کشور ترکیه پرداخته و نکاتی کلیدی در این زمینه را بررسی خواهیم کرد. با توران آکادمی همراه باشید:

دانشگاه دوکوز ایلول

 دانشگاه دوکوز ایلول یا به اختصار DEU یکی از قدیمی ترین و البته مشهورترین دانشگاه های کشور ترکیه بوده که در شهر ازمیر واقع شده و از سال 1982 میلادی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه دولتی دوکوز ایلول در تمامی این سال ها با شعار ( آینده ای درخشان در زمینه های مختلف علمی)  فعالیت کرده و با داشتن طیف وسیعی از رشته های تحصیلی توانسته استعدادهای درخشان و افراد نخبه را تربیت کند.

رشته های تحصیلی DEU

این دانشگاه دارای 9 دانشکده بوده که می توان از دانشکده علوم، دانشکده پرستاری، دانشکده ادبیات، دانشکده معماری، دانشکده پزشکی، دانشکده مهندسی و دانشکده دامپزشکی نام برد. هم چنین از میان پرطرفدارترین رشته های تحصیلی این دانشگاه می توان به مهندسی معماری، الکترونیک، مدیریت، پزشکی، دامپزشکی، فیزیک، حقوق، شیمی و غیره اشاره کرد.

 موقعیت مکانی دانشگاه دوکوز ایلول

این دانشگاه در سومین شهر بزرگ کشور ترکیه (ازمیر) و محله آلسانجاک واقع شده و دیگر پردیس های آن نیز در بالچووا و بوجا قرار دارد.

اخذ پذیرش DEU در سال 2024

متقاضیان می توانند به جهت اخذ پذیرش این دانشگاه از طریق شرکت در آزمون یوس و یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند. متقاضیان در زمان انتخاب رشته بر اساس اولویت و علاقه ی خود، حق انتخاب 8 رشته  را داشته و فرآیند انتخاب رشته نیز به صورت اینترنتی انجام می شود. به جهت ثبت نام نیز به همراه داشتن مدارکی چون چند قطعه عکس، اسکن گذرنامه، ترجمه مدرک دیپلم، اصل مدرک دیپلم و غیره الزامی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول

دوکوز ایلول یک دانشگاه دولتی بوده از این روی شهریه ی مقرون به صرفه تری به نسبت دانشگاه های خصوصی این کشور دارد. بیشترین مقدار شهریه در دانشگاه دوکوز ایلول متعلق به رشته ی پزشکی و دندان پزشکی (100000 لیر) می باشد.

دانشگاه جمهوریت

این دانشگاه واقع در شهر زیبای سیواس بوده و فعالیت خود را از سال 1974 میلادی آغاز کرده و  با ارائه فرصت های بی نظیر تحصیلی به دانشجویان خود توانسته به یکی از بهترین و البته مشهورترین دانشگاه های کشور ترکیه تبدیل شود. دانشگاه جمهوریت دارای 18 دانشکده و 4 موسسه تحصیلات تکمیلی بوده و با ارائه برنامه های تبادل دانشجو نظیر اراسموس پلاس، مولانا، فارابی و غیره فرصت های تحصیلی بی نظیری به دانشجویان خود ارائه می دهد.

https://touran.academy/cumhuriyet-university/

امکانات رفاهی دانشگاه جمهوریت

این دانشگاه تمامی امکانات رفاهی لازم را دارا بوده که از میان آن ها می توان به سالن های ورزشی پیشرفته، خوابگاه با ظرفیت بیش از 1600 دانشجو، کتابخانه و سالن های مطالعه، اینترنت پر سرعت، کافه تریا و غیره اشاره کرد.

رنکینگ دانشگاه جمهوریت سیواس

این دانشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه برنامه های تحصیلی متنوع به جایگاه بزرگی در جهان دست پیدا کند. جالب است بدانید که رتبه ی جهانی این دانشگاه 1500+ می باشد.

نحوه اخذ پذیرش دانشگاه جمهوریت

متقاضیان می توانند به جهت اخذ پذیرش این دانشگاه در آزمون های ورودی کشور ترکیه نظیر یوس شرکت کرده و بعد از اخذ نمره ی قبولی، در این دانشگاه ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که دروس این دانشگاه به زبان ترکی ارائه شده از این روی تسلط کافی بر این زبان و داشتن مدرک معتبر الزامی است در غیر این صورت دانشجویان می توانند در دوره آموزش زبان یکساله این دانشگاه شرکت کنند.

هزینه ی تحصیل در دانشگاه جمهوریت

هزینه ی تحصیل در دانشگاه جمهوریت به نسبت دانشگاه های خصوصی این کشور پایین تر بوده هم چنین هزینه ها در هر رشته با دیگری متفاوت است اما به طور کلی حداقل شهریه  این دانشگاه 4000 و حداکثر 14000 لیر می باشد.

دانشگاه آبانت عزت بایسال

این دانشگاه توسط فردی به نام عزت بایسال در سال 1992 و در شهر زیبای بولو تاسیس شده است. جالب است بدانید که بولو بین دو شهر بزرگ آنکارا و استانبول واقع شده و هر ساله بسیاری از گردشگران به جهت تفریح به این شهر سفر می کنند.

معرفی دانشکده ها و رشته های تحصیلی

دانشگاه آبانت عزت بایسال دارای 10 دانشکده بوده و رشته های تحصیلی این دانشگاه نیز به زبان ترکی، عربی و انگلیسی تدریس می شود. از جمله رشته های تحصیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توان به آموزش موسیقی، مهندسی مکانیک، آناتومی، هنر، پزشکی اورژانس، روانشناسی، فیزیولوژی و غیره اشاره کرد.

امکانات دانشگاه آبانت عزت بایسال

  • خوابگاه های دانشجویی با امکانات متعدد نظیر سالن های غذاخوری و تغذیه رایگان، اینترنت نامحدود و غیره در محوطه ی اصلی این دانشگاه واقع شده که به تعداد زیادی از دانشجویان اسکان می دهد.
  • این دانشگاه دارای تعداد زیادی سالن های ورزشی مجهز (سالن بدن سازی، استخر، زمین والیبال و…) بوده که امکان دنبال کردن رشته های ورزشی گوناگون را برای دانشجویان فراهم می کند.

https://touran.academy/abant-izzet-baysal-university/

قبولی در دانشگاه آبانت عزت بایسال

متقاضیان می توانند به جهت قبولی در دانشگاه آبانت عزت بایسال در آزمون یوس (مقطع کارشناسی) و آزمون آلس یا GRE (تحصیلات تکمیلی) شرکت کنند. همچنین مانند بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه به همراه داشتن مدرک زبان تومر الزامی است و در غیر این صورت دانشجو میبایست در کلاس های آموزش زبان دانشگاه شرکت کند.

سخن آخر:

در سال های اخیر بسیاری از ایرانیان برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه با یکدیگر رقابت می کنند. دانشگاه های دولتی این کشور علاوه بر داشتن امکانات متعدد، هزینه ی مقرون به صرفه ای به همراه دارد شما عزیزان می توانید از طریق شرکت در آزمون و یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های کشور ترکیه ثبت نام کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=38661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی