تاریخ : یکشنبه, 16 اردیبهشت , 1403 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024

اخبار داغ

جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

3

سبز پوشی بازار بورس امروز 15 اسفند

  • کد خبر : 38028
  • 15 اسفند 1402 - 13:25
سبز پوشی بازار بورس امروز 15 اسفند
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز روند صعود افزایش یافت تا با رشد ۳۹۷۱ واحدی به ۷۳۹ هزار و ۷۵۴ واحدی رضایت دهد.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه؛ در تاریخ ۱۵ اسفند ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز درآمدند. رنگ سبز در نمادها نشانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این روند ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند اخبار اقتصادی مثبت، رشد شرکت‌ها، یا تقاضای بالا از سهام باشد. این اطلاعات نشان می‌دهد که در روز ۱۵ اسفند ماه، بازار سرمایه در بورس ایران در حال رشد و رونق بود.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۳۰ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، شپنا، شبندر، شتران، تاپیکو، وغدیر و شپدیس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۵ اسفند 1402

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۳۹۷۱ واحدی به ۷۳۹ هزار و ۷۵۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۳۹۷۱ واحدی به ۷۳۹ هزار و ۷۵۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۳۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۳۵۹.۹۹۳.۹۱۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۸۱,۶۷۳.۰۶۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۴.۰۴۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، هرمز، آریا، فزر، آریان، شاوان و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد: کارآمد شدن نظام تامین مالی و عدالت اقتصادی در برنامه هفتم توسعه یکی از اهداف راهبردی و ویژه است.

دبیر شورای عالی بورس: در راستای کمک به مدیریت نقدینگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، شورای عالی بورس نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت را از حداقل ۲۵ درصد به حداقل ۲۰ درصد تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ کاهش داد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها ضمن به‌روزرسانی زیرساخت‌های تولید و دارایی شرکت‌ها بر روند تامین مالی این واحدها تاثیر مثبت و قابل توجهی خواهد داشت.

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، ۲ صکوک به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از طریق بورس تهران از روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری عرضه عمومی خواهد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه

مرتضی افقه، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در یادداشتی درباره «ضرورت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه» نوشت: مناسب‌ترین و سالم‌ترین چرخه برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه می‌گذرد و اگر بسترها برای این موضوع مهم، فراهم شود، اقتصاد کشور در مسیر درست قرار می‌گیرد.

 ادامه رایزنی‌ها برای دریافت سود سهام عدالت از ناشران

محمد باغستانی گفت: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته، همچنان ۹ شرکت‌ سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های این شرکت واریز نکرده‌اند.

سپرده‌گذاری مرکزی آخرین مکاتبات و رایزنی‌های خود را با این ۹ شرکت انجام داده تا بتوان هرچه سریع‌تر با دریافت سودها، محاسبات و اقدامات لازم را برای پرداخت سود مشمولان سهام عدالت انجام دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=38028

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی