تاریخ : یکشنبه, 16 اردیبهشت , 1403 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024

اخبار داغ

تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیئت مدیره شرکت اعتباری ملل ارائه طرح “پیش ‌درآمد” با هدف توانمندی‌سازی مالی جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

2

پیش‌بینی بورس فردا 20 اسفند

  • کد خبر : 38208
  • 19 اسفند 1402 - 16:23
پیش‌بینی بورس فردا 20 اسفند
در بازار روز جاری شاید مهترین خبری که برای اهالی بازار حائز اهمیت بود خبر توقف معاملات در بازار فرابورس تهران بود. خبری که دست خوش اعتراض و حتی طنز و کنایه اهالی بازار سرمایه در فضای مجازی شد.

به گزارش سرویس بورس و اراق بهادار افق سرمایه؛ در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران اطلاعیه ای از سوی فرابورس ایران منتشر شد مبنی بر اینکه اختلال در هسته معاملاتی فرابورس رخ داده است. البته که در ساعات پایانی جلسه معاملاتی در بازار مدیرفناوری اطلاعات سازمان بورس از سهامداران بابت اختلال در هسته معاملاتی فرابورس عذرخواهی کرد.

اما نکته‌ای که اهالی بازار به آن اشاره کرده بودند این موضوع است که دیروز پایگاه خبری سنا گزارشی منتشر کرده است با این عنوان که تقویت سامانه‌ها یکی از اهداف راهبردی سازمان بورس اوراق بهادار تهران است و طی مراسمی به تعدادی از افراد شرکت کننده در مراسم جوایزی اهدا شد!

مهران موحد، معاون زیرساخت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت‌ و گو با «سنا» اعلام کرده است که با توجه به مشکل پیش آمده در بازار، متاسفانه بازار امروز را از دست دادیم (البته باید گفت که اهالی بازار بازار سال جاری را از دست داده‌اند).

اما این موضوع در کنار سایر موارد این شایعه را در بازار ایجاد کرده است که صحبت‌های عشقی رییس سازمان بورس که روند رو به رشد در بازار جای نگرانی دارد (صحبتی که اوایل سال جاری مطرح شده بود) دوبار بر سر زبان‌ها قرار بگیرد.

سازمان بورس هم در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر بوده است. این رقم با تعداد کدهای فعال ابتدای نیمه دوم سال (مهر و  آبان ماه) چندان تغییر چندانی را به خود دیده است و این تعداد در ماه‌های گذشته حوالی 340 هزار کد فعال بوده است.

اما این پایان ماجرا برای سرمایه گذاری در این روزهای بازار ایران نیست و بانک مرکزی مبالغی را که از افراد ثبت نام کننده در حراج سکه دریافت کرده است را هنوز آزاد نکرده است و این افراد نه تنها به سکه‌های حراج شده دست پیدا نکردند بلکه هنوز مبالغ واریزی خود را نمی‌توانند برداشت کنند.

با گذشت نزدیک ‌به یک هفته از زمان برگزاری اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، هنوز هم بسیاری از متقاضیان که در این حراج شرکت کرده اما برنده نشدند، نتوانستند پول خود را دریافت کنند. بدین‌صورت که پولشان در کیف پول بلوکه شده و نه امکان شرکت در حراجی‌های دیگر را داشتند و نه امکان برگشت پولشان به حساب بانکی‌شان وجود داشته است.

همچنین بانک مرکزی در تازه ترین گزارش، اعلام کرد «نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۰۱ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۵۷ درصد رسید».

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری با افت 1994 واحدی کار را تمام کرد البته که شاخص هم وزن نسبتا روز خوبی را داشت تا نشان دهد عملکرد این بازار از ابتدای سال تا کنون نسبت به بزرگان بازار سرمایه بهتر بوده است.

در بازار امروز نمادهای مبین و نماد بفجر بودند که با معاملات خود سعی در مثبت کردند بازار را داشتند و تاثیر مثبتی را بر روی بازار سرمایه گذاشتند .

ارزش معاملات نیز در بازار امروز رقم خوبی بود و6300 میلیارد تومان رقمی بود که در پایان جلسه معاملاتی روز جاری در بازار گزارش شد.

عملا می‌توان گفت که شاخص نسبت به روز های گذشته تغییر خاصی را به چشم ندیده است و تمامی فاکتور ها از منظر تکنیکالی همچنان پابرجاست است، اتفاقی که برای سال جاری به دفعات تکرار شده است.

کل

انتهای‌پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=38208

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی