تاریخ : شنبه, 15 اردیبهشت , 1403 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024

اخبار داغ

جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

1

فیلترینگ در نقش آزار مردم

  • کد خبر : 39164
  • 19 فروردین 1403 - 17:50
فیلترینگ در نقش آزار مردم
بحران فیلترینگ در ایران هر روز ابعاد جدید‌تری از خود به نمایش می‌گذارد. بحرانی از جنس شکل‌گیری بازاراقتصادی فیلترشکن‌ها، اشکالات امنیتی، پولشویی و افزایش نارضایتی در میان کاربران اینترنت که تنها حقوق اولیه خود در استفاده از شبکه‌های اجتماعی را طلب می‌کنند.

به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛ بزرگمهری، کارشناس فناوری اطلاعات، درباره پایان فیلترینگ گفت: تا دو سال آینده شما با موبایل‌های عادی می‌توانید اینترنت را از ماهواره دریافت کنید. قطعاً این اتفاق رخ می‌دهد، این‌ها تا چه زمان توانستند ویدئو را محدود کنند؟ تا زمانیکه ماهواره فراگیر شد و تکنولوژی آن خیلی راحت و کوچک شد. ماهواره را تا چه زمان محدود کردند؟ تا زمانیکه شبکه‌های آنلاین زیاد و آسان شد. عزیزان فیلترکننده دو زحمت بزرگ در کشور ما می‌کشند، اول اینکه مردم را آزار می‌دهند و هزینه وحشتناکی را تحمیل می‌کنند، دوم اینکه ظرفیت فیلترینگ بسیار زیاد است و سرعت اینترنت روز به روز کاهش می‌یابد و عملاً بر یک کاری تلاش دارند که نتیجه‌ی خاصی به دنبال ندارد و صرفاً جنبه آزاردادن دارد.

بحران فیلترینگ در ایران هر روز ابعاد جدید‌تری از خود به نمایش می‌گذارد. بحرانی از جنس شکل‌گیری بازاراقتصادی فیلترشکن‌ها، اشکالات امنیتی، پولشویی و افزایش نارضایتی در میان کاربران اینترنت که تنها حقوق اولیه خود در استفاده از شبکه‌های اجتماعی را طلب می‌کنند.

علیرضا بزرگمهری، کارشناس فناوری اطلاعات، درباره چالش‌های فیلترینگ برای شهروندان در ایران به «انتخاب» گفت: واقعیت امر این است که موضوع فیلترشکن‌ها روز به روز با پیشرفت مواجه می‌شود و راه‌های دور زدن فیلترینگ بیشتر می‌شود. در دیگر کشور‌ها سایت‌های فیلترشده مربوط به پورن و خرید و فروش مواد مخدر هستند و توسط مردم نیز احترام گذاشته می‌شود، چون نیاز‌های ضروری مردم محدود نشده است. در ایران به خاطر اینکه برای نیاز‌های عادی، ارتباط با خارج و… ناچار به استفاده از فیلترشکن هستیم، عملاً حرمت قانون و فیلترینگ از بین رفته است.

او افزود: در گذشته عده خیلی محدودی برای دسترسی به یک سری از سایت‌ها سراغ فیلترشکن می‌رفتند اما الان هر آدمی اطرأفتان می‌شناسید، ناچار به استفاده از فیلترشکن است. این مسأله در ذات خود مشروعیت قانون را زیرسؤال می‌برد و ناکارآمدبودن مقابله با تکنولوژی را بیشتر نشان می‌دهد.

وی در ادامه در رابطه با عدم نتیجه فیلترینگ در ایران بیان کرد: برخی از آرزو‌هایی که داریم متا در ایران دفتر نمایندگی تشکیل دهد اصلاً درست نیست. سهم مالی ایران در متا اینقدر ناچیز است که صفر‌های زیر اعشار آن خیلی زیاد است. هیچ شرکت بین‌المللی این کار را در ایران نمی‌کند. فیلترینگ در ایران نقش آزار مردم را دارد و هیچ نقش ممانعتی ندارد. فیلترینگ باعث ایجاد یک بیزینس بسیار بزرگ برای عده‌ای شده است که روش‌های دور زدن این آزار را به مردم ارائه می‌دهند. اشکالات امنیتی بی شماری نیز با فیلترینگ برای مردم ایجاد می‌شود. دوستان در شورای عالی فضا مجازی و نقاط دیگر کلاً بر نشنیدن اصرار دارند.

بزرگمهری درباره پایان فیلترینگ گفت: تا دو سال آینده شما با موبایل‌های عادی می‌توانید اینترنت را از ماهواره دریافت کنید. قطعاً این اتفاق رخ می‌دهد، این‌ها تا چه زمان توانستند ویدئو را محدود کنند؟ تا زمانیکه ماهواره فراگیر شد و تکنولوژی آن خیلی راحت و کوچک شد. ماهواره را تا چه زمان محدود کردند؟ تا زمانیکه شبکه‌های آنلاین زیاد و آسان شد. عزیزان فیلترکننده دو زحمت بزرگ در کشور ما می‌کشند، اول اینکه مردم را آزار می‌دهند و هزینه وحشتناکی را تحمیل می‌کنند، دوم اینکه ظرفیت فیلترینگ بسیار زیاد است و سرعت اینترنت روز به روز کاهش می‌یابد و عملاً بر یک کاری تلاش دارند که نتیجه‌ی خاصی به دنبال ندارد و صرفاً جنبه آزاردادن دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=39164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی