تاریخ : دوشنبه, 17 اردیبهشت , 1403 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

اخبار داغ

تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیئت مدیره شرکت اعتباری ملل ارائه طرح “پیش ‌درآمد” با هدف توانمندی‌سازی مالی جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

1

نخستین سامانه ذخیره‌ساز انرژی گروه مپنا بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 39653
  • 05 اردیبهشت 1403 - 11:58
نخستین سامانه ذخیره‌ساز انرژی گروه مپنا بهره‌برداری شد
سامانه ذخیره‌ساز انرژی Battery Energy Storage System گروه مپنا با حضور مدیرعامل مپنا در محوطه ساختمان میرداماد شرکت مپنا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه؛ سامانه BESS گروه مپنا، دارای ظرفیت 250 کیلووات و انرژی یک مگاوات ساعت است که از توانایی برق‌‎رسانی به میزان 4 ساعت برخوردار است.

این سامانه دارای قابلیت ذخیره انرژی برق در زمان کاهش تقاضا و تزریق برق به شبکه در زمان مورد نیاز بوده و متشکل از چهار کلاستر باتری، مبدل الکترونیک قدرت، سوییچ‌گیر، سیستم اعلان و اطفاء حریق و … است.

انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بیشتر شبکه برق، توازن تولید و مصرف برق در شبکه در ساعات اوج مصرف و ساعات عادی، افزایش راندمان خطوط انتقال و راندمان نیروگاه‌ها و کاهش مصرف سوخت‌های نیروگاهی از جمله قابلیت‌ها و مزایای سامانه BESS محسوب می‌شود.

در نشست مقدماتی مراسم افتتاح این پروژه مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) گفت: برای نخستین بار در کشور، دانش طراحی و ساخت سامانه BESS در شرکت مکو بومی شده است و این سامانه دارای استانداردها و گواهینامه‌های معتبر است.

محمدحسین رفان افزود: از جمله کاربردهای این سامانه می‌توان به امکان استفاده در مزارع خورشیدی و بادی، مراکز تجاری و …اشاره کرد و ما آماده تحویل این سامانه به متقاضیان و مشتریان هستیم.

همچنین معاون منابع انسانی شرکت مپنا خاطرنشان کرد: ساختمان شرکت مپنا از همه امکانات لازم برای مصرف برق محیط از جمله برق شهری، دیزل ژنراتور و CHP برخوردار است، با این حال رویکرد مپنا آن است که از این پس به ویژه در فصول گرم و تابستان از برق شبکه استفاده نکنیم.

غلامحسین سمندگانی گفت: استفاده از BESS در همین راستا هدف‌گذاری شده و این سامانه به صورت پایلوت در ساختمان میرداماد شرکت مپنا نصب و بهره‌‎برداری شد. او افزود: برق تولیدی BESS پاک و پایدار بوده و آلودگی زیست محیطی ندارد.

مدیرعامل گروه مپنا نیز در این نشست به طرح موضوعات مختلف در زمینه طراحی، ساخت و وجوه گوناگون سامانه BESS و نیز مزیت‌های اصلی آن پرداخت.

محمد اولیاء اظهار کرد: سامانه ذخیره‌ساز انرژی برق BESS می‌تواند بخشی از نیاز شبکه را به صورت پایدار و پاک تامین کند.

مدیرعامل گروه مپنا تاکید کرد: سرمایه‌گذاری برای ساخت سامانه BESS با هدف توسعه شبکه برق کشور در برنامه مپنا قرار دارد.

سیستم BESS مبتنی بر شارژ و دشارژ باتری‌های لیتیوم یون، با طراحی و ساخت شرکت برق و کنترل مپنا برای نخستین بار در ایران انجام شده است. این سامانه در زمان‌های کم بار با اخذ توان از شبکه و ذخیره آن در باتری‌ها، امکان مشارکت در تزریق توان به شبکه برق را در شرایط پربار به ویژه در فصل تابستان فراهم می‌کند و احتمال بی‌برقی شبکه را کاهش می‌دهد.

این سیستم علاوه بر امکان استفاده مستقل در صنایع و شبکه‌های توزیع، می‌تواند در مولدهای تجدیدپذیر از جمله مزارع بادی و خورشیدی امکان حصول حداکثر انرژی از منابع تجدیدپذیر را فراهم کند. از کاربردهای دیگر سیستم BESS تامین مصارف داخلی شبکه‌های جزیره‌ای مستقل از شبکه سراسری برق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=39653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی