تاریخ : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

اخبار داغ

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳

4

مزایا صرافی نوبیتکس نسبت به صرافی های ایرانی + 5 ویژگی مهم

  • کد خبر : 20686
  • 08 آذر 1401 - 10:51
مزایا صرافی نوبیتکس نسبت به صرافی های ایرانی + 5 ویژگی مهم
صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس از قدیمی ترین و با سابقه ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که روز به روز به محبوبیتش افزوده می‌شود.

افق سرمایه؛ آیا می‌دانستید صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس بیش از ۳.۵ میلیون کاربر دارد و ۷۰ درصد بازار ارز دیجیتال ایران را در اختیار دارد؟ این صرافی از قدیمی ترین و با سابقه ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که روز به روز به محبوبیتش افزوده می‌شود. اگر می‌خواهید که ارز دیجیتال خریداری کنید یا در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید صرافی نوبیتکس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. با همراه باشید تا این صرافی را بررسی کنیم.

صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده و جزو اولین صرافی‌های ایرانی است که با پلتفرم همتا به همتا (P2P) است. نوبیتکس از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی است و از حجم معاملات روزانه قابل قبولی برخوردار است و در حال حاضر بیشترین میزان حجم مبادلات را در میان صرافی‌های ایرانی دارا است و با اختلاف زیادی با سایر رقیبان در حال پیشتازی است.

معتبر بودن صرافی نوبیتکس

حجم معاملات بالا نشان از پویایی و اعتبار این صرافی می‌دهد و اعتماد کاربر را به خود افزایش می‌دهد در نتیجه کاربر با اعتماد به صرافی و با کمترین ریسک در مورد امنیت دارایی خود اقدام به معامله در آنجا می‌کند. صرافی نوبیتکس در این سال‌هایی که مشغول به فعالیت بوده هیچ‌گونه شکایت یا بازخواستی مبنی بر کلاهبرداری یا پولشویی ندیده است و فعالیتی سالم در این مدت داشته که باعث اعتماد روز افزون مشتریان قدیمی و جدید شده است.

شرکت نوبیتکس در سال 1397 توانسته گواهی شرکت دانش بنیان کسب کند و در سال 1400 مجوز خود را مجددا تمدید کرد.

کارمزدها در نوبیتکس

کارمزد هر صرافی معمولا متفاوت از دیگری است . میزان کارمزد دریافتی صرافی نوبیتکس از مبلغ کل خرید یا فروش رمزارز صورت می‌گیرد. به یاد داشته باشید که فارغ از معامله در هر صرافی دو طرفین معامله یعنی هم خریدار و هم فروشنده باید کارمزد معامله خود را پرداخت کنند. میزان کارمزد معاملات از دارایی در خواستی گرفته می‌شود. برای مثال اگر شخصی ارز دوج‌کوین خود را بخواهد ریال کند باید کارمزد معامله را به صورت ریال پرداخت کند و برعکس اگر شخصی بخواهد با ریال خود دوجکوین بخرد باید کارمزد را به صورت دوج بدهد اما نکته اصلی این است که کارمزدها بر اساس حجم معامله محاسبه خواهد شد.

در صرافی نوبیتکس کارمزدها به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

  • 0.2% کارمزد برای ارزش معاملات بیش از 100 میلیون تومان در 30 روز گذشته
  • 0.25% کارمزد برای ارزش معاملات بین 50 تا 100 میلیون تومان در 30 روز گذشته
  • 0.3% کارمزد برای ارزش معاملات بین 10 تا 50 میلیون تومان در 30 روز گذشته
  • 0.35% کارمزد برای ارزش معاملات کمتر از 10 میلیون تومان در 30 روز گذشته

امکانات صرافی نوبیتکس

این صرافی امکان استفاده از سفارش گذاری را به وسیله پلتفرم همتا به همتای خود فراهم کرده و کاربران می‌توانند سفارش‌های موجود و انجام شده و همچنین سفارش داده شده خود را مشاهده کنند. از امکانات خوب این صرافی داشتن دو بازار مجزای ریالی و دلاری است. یعنی اگر شما شخص عادی هستید که میخواهید با ریال، ارز دیجیتال بخرید یا ارز دیجیتال‌تان را میخواهید بفروشید می‌توانید در بازار ریالی معامله کنید و اگر شخص حرفه ای هستید که می‌خواهید با استیبل کوین‌ها اقدام به خرید با فروش کنید می‌توانید در بستر بازار حرفه‌ای نوبیتکس مشغول به فعالیت شوید.

همچنین این صرافی برای معامله گران حرفه ای و تریدرها که روزانه خرید و فروش‌های زیادی انجام می‌دهند امکان فعالسازی حساب تریدر را فراهم کرده است که کارمزدهای کمتری در هر معامله پرداخت می‌کند اما برداشت‌ها همگی ریالی هستند و اجازه برداشت هیچ نوع ارز دیجیتالی را نمی‌دهد.

خوب است به این ویژگی هم اشاره کنیم که نوبیتکس امکان باز کردن حساب دمو(آزمایشی) را فراهم کرده است تا افراد تازه‌کار پیش از شروع سرمایه گذاری در این بازار با شیوه خرید و فروش و انجام معاملات آشنا شوند.این امکان باعث کاهش ریسک سرمایه گذاری در زمان فومو(FOMO) شدن و آشنایی کاربر با امکانات و مزایا و معایب صرافی می شود.

از دیگر امکانات نوبیتکس می‌توان به نحوه سفارش گذاری سریع(خرید و فروش سریع) و حرفه‌ای(شبیه به صرافی های بزرگ خارجی) اشاره کرد.

پشتیبانی نوبیتکس

پشتیبانی این صرافی 24 ساعته و همه روزه هم از طریق چت آنلاین وب‌سایت و اپلیکیشن و هم تماس تلفنی پاسخگوی کاربران خود هستند. همچنین نحوه برخورد و سرعت پاسخگویی آن‌ها قابل قبول است.

ثبت‌نام و احراز هویت در نوبیتکس

ثبت نام در این صرافی به آسانی انجام می‌گیرد. کاربر در ابتدا با خواندن قوانین و مقررات با شرایط و ریسک های موجود موافقت می‌کند و سپس با ثبت ایمیل و رمز عبور ثبت‌نام شخص انجام می‌گیرد.

انجام معاملات بدون احراز هویت در این صرافی ممکن نیست و شخص بنا به نیاز خود می‌تواند سطوح احراز هویت را انجام دهد. طبیعتا با بالا رفتن هر سطح، اختیارات، حجم معاملات، میزان واریز و برداشت شخص نیز افزایش می‌یابد.

احراز هویت سطح اول تنها با شماره همراه، کد ملی و شماره حساب(شماره کارت) انجام می‌شود و محدودیت واریزی ۵۰۰ هزار تومانی در ۲۴ ساعت دارد.

احراز هویت سطح دو علاوه بر مدارک سطح یک، تصویر سلفی و شماره تماس ثابت را نیاز دارد. همچنین محدودیت واریزی سطح قبل را به ۱۰۰ میلیون تومان در شبانه‌روز افزایش می‌دهد.

کاربرانی هم که گردش حساب ماهانه بالای ۲.۵ میلیارد و حداقل واریز ۵۰۰ میلیونی داشته باشند می‌توانند با ارتباط برقرار کردن با پشتیبانی درخواست احراز هویت سطح سه را داشته باشند. در این سطح تقریبا اکثر محدودیت های سطح های پایین‌تر را نخواهند داشت.

امنیت صرافی نوبیتکس

این صرافی از امنیت خوبی برخوردار است و تا به امروز گزارشی مبنی بر هک، پولشویی یا کلاهبرداری منتشر نشده است. کاربران این صرافی موظف به انجام احراز هویت دو‌عاملی (Google authenticator) هستند. این کار باعث افزایش ضریب ایمنی انتقال و ورود و خروج دارایی معامله گران می‌شود.

همچنین تاریخچه ورود به اکانت و نشست‌های فعال را می‌توانید در بخش امنیت این پلتفرم مشاهده کنید. این کار باعث رصد و پایش اکانت توسط خود کاربر می‌شود و موارد مشکوک قابل مشاهده هستند.

محدودیت در واریز و برداشت

این صرافی مانند اکثر صرافی ها محدودیت‌هایی برای حداقل واریز و برداشت چه ریالی و چه ارز دیجیتال دارد. شما میتوانید برای اطلاع از این محدودیت ها و جزییات بیشتر به صفحه بررسی صرافی ایرانی نوبیتکس در سایت مراجعه کنید.

امکانات پلتفرم‌های وب و موبایل نوبیتکس

وبسایت این صرافی از رابط کاربری زیبا و راحتی بهره می‌برد و کاربر مشکل خاصی برای انجام معاملات ندارد. همچنین تمام امکانات وبسایت در اپ های موبایل وجود دارند و تجربه کاربر از استفاده اپلیکیشن های موبایلی نوبیتکس نیز مطلوب بوده است.لازم به ذکر است که اپلیکیشن نسخه سیستم عامل اندروید در تمام استورهای خارجی و داخلی وجود دارد اما در نسخه سیستم عامل IOS در اپ استور اپل وجود ندارد و تنها در استورهای داخلی برای استفاده موجود است.

خرید، فروش و مدیریت ارز دیجیتال

برای خرید یا فروش سریع دارایی دیجیتال خود می‌توانید به بخش سفارش سریع بروید و فارغ از قیمت لحظه‌ای آن ارز و در کمترین زمان اقدام به معامله کنید. همچنین اگر معامله گر حرفه ای هستید با مراجعه به بخش بازار معاملات، تجربه دیدن نمودارهای آن ارز و تحلیل تکنیکال را بدست آورید. همچنین این بخش قابلیت دیدن کتابچه سفارشات(Order Book) را دارد و کاربر امکان ثبت سفارش شرطی (OTC) را خواهد داشت. این نوع سفارشات در تعیین حد‌ضرر (Stop Loss) حیاتی هستند.

برای دیدن تمام دارایی‌های خود کافی است به بخش کیف پول وارد شوید و دارایی های خود اعم از دارایی ارز دیجیتال و ریالی خود را مشاهده کنید. همچنین برای انتقال دارایی یا واریز و برداشت هم از همین بخش می‌توانید اقدام کنید.

در مورد واریز و برداشت دارایی کریپتویی‌تان ذکر این نکته الزامی است که به دلیل حساسیت‌های تحریمی ایران لازم است که دارایی خود را بین صرافی ایرانی و خارجی مستقیم ارسال نکنید و حتما از یک کیف پول واسطه استفاده کنید.

تنوع رمزارز‌ها صرافی نوبیتکس

تنوع ارزهای دیجیتال در این صرافی در رده مناسبی قرار دارد. از بین ارزهای دیجیتال تا به امروز بالای ۴۰ نوع ارز دیجیتال شناخته شده در این صرافی معامله می‌شود که از جمله آنها می‌توان به بیتکوین(Bitcoin)، اتریوم(Ethereum)،دوج کوین(Dogecoin)، ترون(Tron)، سولانا(Solana) و … را نام برد. همچنین از بین استیبل کوین ها، ارزهای usdt، usdc، busd و dai را موجود دارند.

جمع بندی

برای فعالیت در بازار نوپای ارز دیجیتال باید ابتدا ماهیت آن را بشناسید و آموزش های لازم را ببینید سپس برای خرید و فروش یا معامله‌گری در این حوزه نیاز به صرافی در درجه اول ایمن و شناخته شده دارید.

صرافی نوبیتکس یکی از بهترین و با سابقه ترین صرافی‌های ایرانی است که از ابتدای شروع فعالیت خود در این حوزه تلاش کرده است تا کمبودها و محدودیت‌های معامله‌گری در این حوزه را بین ایرانیان و در کشور خودمان برطرف کند. در بین این سال‌ها امنیت بالای این صرافی مانع از به سرقت رفتن یا هک شدن دارایی هموطنان ما شده و این نکته‌ای قابل تقدیر است. هیچ صرافی بی‌نقص نیست اما می‌توان به جرات گفت که نوبیتکس جزو 3 صرافی برتر ایران است.
برگرفته شده از سایت: iranbroker.org

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=20686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی