تاریخ : شنبه, 15 اردیبهشت , 1403 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024

اخبار داغ

جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

3

بررسی مشکل میوه و گل ندادن نهال بادام

  • کد خبر : 28072
  • 20 خرداد 1402 - 19:28
بررسی مشکل میوه و گل ندادن نهال بادام
نهالستان پالیز به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهالستان ایران، عرضه‌کننده نهال به اکثر نهالستان‌های کشور است.

افق سرمایه؛ هدف باغداران از سرمایه‌گذاری روی پرورش نهال بادام رسیدن به مرحله برداشت و محصول‌دهی است. با این حال، گاهی اوقات درخت بادام دچار مشکلاتی مثل عدم تولید گل و میوه میشه. کارشناسان نهالستان پالیز عقیده دارن دلیل این امر به گرده‌افشانی و آبیاری نامناسب و همچنین نرسیدن مواد مغذی به درخت ارتباط داره. این مجموعه به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهالستان ایران، عرضه‌کننده نهال به اکثر نهالستان‌های کشور است.

چرا درخت بادام من میوه تولید نمی‌کنه؟

عدم تولید میوه از طرف درخت بادام یک شکست تجاری برای باغدار محسوب میشه. یکی از دلایل این مشکل می‌تونه مربوط به نوع بادام شما باشه. یعنی شاید نهال بادام شما به زمان بیشتری برای میوه دادن نیاز داره. عموما این گیاه از سن 3 سالگی  شروع به بارور شدن می کنه و تا سال هفتم به بالاترین سطح بازدهی می‌رسه.

دلیل دیگه شاید به گرده‌افشانی ارتباط داشته باشه. هر بادام بر اثر گرده‌افشانی (که معمولا توسط زنبورها انجام میشه) به وجود میاد. اکثر درختان بادام خود عقیم هستن و نیاز به گرده‌افشانی متقاطع از درختانی دارن که در همان زمان شکوفا می‌شن. اگر ترکیب مناسبی از گونه‌های مختلف در باغ خود نداشته باشید، نمی‌تونید بادام برداشت کنید.

گرده گل بادام، سنگین و چسبنده است و معمولا حشرات باید انتقال آن را انجام بدن. در بیشتر موارد، گرده‌افشانی از طریق باد تاثیر چندانی نداره، به همین دلیل بعضی از پرورش‌دهنده‌های بادام از کلنی‌های زنبور عسل برای این منظور استفاده می کنن. گونه‌های خود بارور برای دستیابی به نرخ گرده‌افشانی خوب به زنبورهای کمتری در هر هکتار نیاز دارن.

مشکل گل ندادن نهال بادام

درخت بادام به‌عنوان یک گیاه خود ناسازگار شناخته می‌شه. یعنی این درخت توانایی بارور شدن با گرده خودش رو نداره. برای گرده‌افشانی موفق، یک گرده‌افشان (مانند زنبور عسل) باید انتقال گرده بین دو درخت از گونه‌های مختلف که در یک زمان شکوفا می شن رو انجام بده.

درختان بادام معمولا در ماه‌های اسفند و فروردین شکوفا می‌شن. در این مدت، زنبورها از درختی به درخت دیگه پرواز می‌کنن و در طول مسیر، شکوفه‌های بادام رو گرده‌افشانی می‌کنن. زنبورهای عسل از نظر اقتصادی باارزش‌ترین گرده‌افشان محصولات در سراسر جهان به‌حساب میان. مطالعه‌ای در سال 2007 نشان داد که 35 درصد از محصولات غذایی جهان به گرده‌افشان‌های حیوانی از انواع مختلف وابسته هستن. از دیگر حشراتی که به گرده‌افشانی درختان بادام کمک می‌کنن، می‌شه به زنبورهای آبی باغ و زنبورهای وحشی اشاره کرد.

از طریق سایت پالیزنهال می‌تونید برای خرید نهال بادام و … و همچنین استعلام قیمت نهال بادام اقدام کنید.

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، این نهال‌های بادام گرمادوست را از دست ندهید

هرس غیراصولی

یکی دیگه از دلایل گل ندادن نهال بادام ممکنه به هرس نامناسب ارتباط داشته باشه. معمولا درخت بادام رو بعد از شکوفه دادن، زمانی که جوانه‌های جدید شروع به رشد نکردن، هرس می‌کنن. هرس درختان بادام در اوایل بهار یا در پاییز ممکنه منجر به حذف جوانه‌های گلی بشه که قبلا تشکیل شده‌اند. اثبات شده که هرس مکرر درخت بادام در طی سال‌ها، باعث کاهش عملکرد محصول‌دهی درخت میشه.

بادام برای زنده موندن به مقدار زیادی آب نیاز داره. اگر درخت آب کافی دریافت نکنه، ممکنه برای ذخیره انرژی و منابع خود، گل‌دهی رو متوقف کنه. علاوه بر این، امکان داره دلیل گل ندادن درخت بادام شما، یک بیماری زمینه‌ای باشه. پوسیدگی قهوه‌ای و سوختگی سرشاخه، هر دو بیماری‌های قارچی هستن که درختان بادام رو درگیر می‌کنن. این بیماری‌ها باعث پژمرده شدن و ریزش شکوفه‌ها و در نهایت از بین رفتن میوه درخت بادام میشن.

برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه کاشت و پرورش نهال بادام می‌تونید به منابع معتبر اینترنتی مثل ویکی‌پدیا، پالیز نهال، ویکی چگونه (Wikki How) و … مراجعه کنید.

دلیل مرگ ناگهانی درخت بادام

گیاهان به‌عنوان موجودات زنده برای رشد به مواد مغذی، هوا و آب نیاز دارن. وقتی این منابع حیاتی از آن‌ها دریغ بشن، از گرسنگی می‌میرن. متوسط طول عمر درخت بادام بین 20 تا 25 سال است. با این حال، عوامل خاصی می‌تونن باعث مرگ زودرس درخت بشن.

دلایل زیادی برای مرگ ناگهانی درخت بادام وجود دارن از جمله آسیب ریشه، عوامل بیماری‌زای میکروسکوپی، کود دهی بیش از حد، خشکی و غیره. اغلب، آب دلیل اصلی مرگ درخت بادام محسوب میشه. بادام یک محصول همیشه تشنه است که در تمام طول سال به آب نیاز داره. وقتی رطوبت خیلی کم باشه، درختان پژمرده می‌شن. آب ناکافی می‌تونه باعث بروز باکتری‌ها هم بشه.

Xylella fastidiosa یک بیماری باکتریایی گیاهان است که توسط ارگانیسمی (Xylella) که در آوند چوبی گیاهان زندگی می‌کنه، به‌وجود میاد. وقتی که آوندهای چوبی مسدود میشن، ممکنه آب در سلول‌های گیرنده اطراف از بین بره. در نهایت این اتفاق منجر به پژمردگی می‌شه.

درخت در حال مرگ، چوب‌های مرده فراوان و پوست شکننده‌ای داره. این درخت ممکنه به‌طور ناگهانی شکل لاغری پیدا کنه و علائم آسیب ریشه رو نشان بده. اگر این نشانه‌ها رو روی درخت بادام خود مشاهده کردید، باید از یک متخصص برای نجات آن کمک بگیرید.

روش خرید نهال بادام مرغوب

برای اطمینان از محصول‌دهی مناسب درخت بادام، باید نهال‌ها رو از مراکز معتبر تهیه کنید. با خرید نهال از مراکز نامطمئن ممکنه پس از سال‌ها متوجه عدم کیفیت آن‌ها بشید. این کار ضرر مالی و زمانی زیادی به شما وارد می‌کنه. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم نهال بادام رو از نهالستان پالیز تهیه کنید. این مجموعه به کمک کارشناسان و متخصصین حرفه‌ای، تونسته بهترین انواع بادام رو برای کاشت در ایران پرورش بده.

امکان خرید نهال از نهالستان پالیز، هم به‌صورت حضوری و هم اینترنتی وجود داره. می تونید از طریق وب‌سایت پالیز نهال برای استعلام قیمت نهال بادام و همچنین خرید نهال بادام و سایر انواع نهال‌ها هم اقدام کنید.

شماره تماس کارشناسان جهت دریافت مشاوره: 09144501007 / 09144501008

آدرس فروشگاه نهال: paliznahal.ir

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=28072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی