تاریخ : یکشنبه, 16 اردیبهشت , 1403 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024

اخبار داغ

جزئیات جدید از حذف چک کاغذی اعلام جزییات نحوه دریافت و میزان ارز دانشجویی چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد رشد قابل توجه 237درصدی درآمد تسهیلات اعطایی “وپاسار” در فروردین ماه‌1403 رشد نقدینگی تحت کنترل بانک مرکزی رشد شدید سهم بدهی بانکها در ترازنامه بانک مرکزی از ابتدای دولت بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید چالش نرخ بهره بانکی ۴۰ درصدی و نبود نقدینگی بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

4

طرح‌های کارآفرینی عجیب

  • کد خبر : 30417
  • 09 مرداد 1402 - 17:28
طرح‌های کارآفرینی عجیب
کارآفرینی‌های عجیب در سراسر دنیا رخ داده است. در ابتدا، این کسب و کارها فاقد ارزش بودند ولی همین طرح‌های احمقانه، پول ساز شدند. این طرح‌ها در زمینه‌های مختلفی اجرا شده اند و همین طرح‌های کارآفرینی با ایده‌های ناب کسب و کار در سراسر دنیا اجرا شدند.

افق سرمایه؛ در این مقاله، چندین کسب و کار شخصی با ایده ها و طرح های عجیب و غریب بررسی شده است. کارآفرینی بایستی بر پایه نیاز و تقاضا باشد ولی کارآفرینی های عجیب و غریب بر پایه عدم نیاز می باشند. یعنی نیازی به خلق یک محصول یا کالا نیست ولی کارآفرین، آن را می آفریند و وارد بازار می کند. دکتر میثم شکری ساز مدیرعامل هولدینگ پارس پندار نهاد معتقد است که استقبال از طرح های کارآفرینی عجیب و غریب در سراسر دنیا، به صورت خارق العاده می باشد. با ما در ادامه مقاله، همراه باشید تا با عجایب کارآفرینی خارق العاده آشنا شوید.

معرفی کارآفرینی های عجیب

1- تولید پتوی آستین دار: یکی از ایده های میلیاردی، طراحی و تولید پتوی گرم و نرم آستین دار است. ایده تولید پتوی آستین دار، طراح را میلیاردر کرد. تبلیغات پتوی آستین دار به شکل خنده داری طراحی شده بود و به صورت گسترده منتشر شد. یکی از کسب و کارهای عجیبی که با تبلیغات خاص، پول ساز شد، تولید پتوی آستین دار بود. شاید باور نکردی باشد ولی در سال اول تولید، 20 میلیون عدد از این پتوها به فروش رفت. 20 میلیون پتوی آستین دار با تبلیغات گسترده در سال اول به فروش رفت. این یعنی موفقیت در یک کسب و کار عجیب و غریب!

2- فروش هوای تازه: درست خواندید! فروش هوای تازه! یکی از کارآفرینی های عجیب و غریبی که به تازگی شکل گرفته است، فروش هوای تازه است. در گذشته، فروش آب بسته بندی شده، کمی عجیب بود. حالا هم فروش هوای تازه، کمی غیر قابل باور است. این ایده ناب توسط دو شخص کانادایی شکل گرفت و کم کم در سراسر دنیا، به فروش رسید. همین ایده مسخره، طراحان را میلیاردر کرد. ایده های میلیاردی همیشه عاقلانه نیستند و در اکثر مواقع مسخره و احمقانه هستند. ایده فروش هوای تازه، با “شعار هوای تازه، چیزی که باید تجربه کرد!” وارد بازار شد. ماهانه 10 هزار بطری هوای تازه در چین به فروش می رسد.

ایده های کارآفرینی عجیب و غریب

3- جایگزینی سنگ خانگی به جای حیوان خانگی: نمونه کارآفرینی های عجیب، یکی دو مورد نیست! جایگزینی سنگ خانگی به جای حیوان خانگی یکی از ایده های کارآفرینی عجیب و احمقانه می باشد. ایده های ناب کسب و کار شخصی، یک شبه به ذهن کارآفرین خطور می کند. همین ایده مسخره جایگزینی سنگ های صیقلی کوچک به جای حیوانات خانگی، کارآفرین و طراح را میلیاردر کرد!

ایده های ناب کسب و کار شخصی

·       فلوبی

دکتر شکری ساز اعتقاد دارد که فلوبی یکی از ایده های کارآفرینی های عجیبی است که در دنیا اجرا شده است. این دستگاه به جاروبرقی متصل می شود و بعد از اتصال به جاروبرقی، قادر به کوتاهی مو می باشد. فلوبی یک وسیله ساده برای کوتاهی مو به اندازه مشخص می باشد. موهای کات شده (کوتاه شده یا قطع شده) به داخل کیسه جاروبرقی می روند و عملیات کوتاهی مو، به صورت تمیزی انجام می شود. فلوبی دستگاه محبوب آمریکایی است که فروش بالایی داشته و دارد.

·       اسلینکی

اسلینکی یک فنر جادویی است که جزو کارآفرینی های عجیب و غریب به شمار می آید. اسلینکی یک فنر اسباب بازی است که سال ها پیش خلق شد. فنر جادویی در لیست ایده های میلیاردی مسخره قرار دارد که کارآفرین در کوتاه ترین زمان ممکن به سرمایه حسابی رسید.

·       جاروبرقی کفشی

جاروبرقی کفشی، کفشی است که مجهز به یک جاروبرقی کوچک می باشد. بیشترین استقبال از جاروبرقی کفشی از سمت مادران و زنان خانه دار بوده است. با پوشیدن این کفش، کافی است که در خانه راه بروید تا جاروبرقی تعبیه شده در داخل کفش، کف منزل را تمیز کند. پاشنه کفش با برخورد به زمین، گرد و غبار و خرده ریزهای کف زمین را جمع می کند. جاروبرقی کفشی، کفشی سبک وزن است که برای افراد تنبل، مهیج می باشد.

·       تجارت برف

باور دکتر میثم شکری ساز که کسب و کارهای موفق زیادی در کارنامه خود دارد این است که یکی دیگر از طرح های کارآفرینی پول ساز، تجارت برف می باشد. این ایده اولین بار توسط یک زوج آمریکایی، مطرح شد. آن ها با بسته بندی برف جلوی در منزلشان در جعبه های عایق، توانستند به درآمد میلیاردی برسند. در ابتدا این ایده برای این زوج آمریکایی، یک شوخی بود ولی با انتشار برف بسته بندی شده در فضای مجازی، با استقبال مردم روبه رو شدند.

کارآفرینی های عجیب

ایده های پول ساز کارآفرینی

1- هولاهوپ: حلقه هولا، یک حلقه اسباب بازی است که برای بازی و ورزش کاربرد زیادی دارد. هولاهوپ توسط دو دوست خلق شد. ایده خلق هولاهوپ زمانی که بچه های مدرسه استرالیایی در حال بازی با حلقه های چوبی بامبو بودند، به ذهن کارآفرینان خطور کرد. ایده خلق هولاهوپ فوق العاده پول ساز بوده است و به این ترتیب، وسیله جدیدی برای بازی و ورزش وارد دنیا شد.

2- هندوانه مکعبی: کارآفرینی های عجیبی در زمینه کشاورزی رخ داده است. یکی از این ایده ها، خلق هندوانه مکعبی می باشد. شاید شما هم ویدیویی از تولید محصولات کشاورزی با اشکال هندسی خاص دیده باشید. اصولا این ویدیوها به ژاپن و چین برمی گردد. هندوانه های مکعبی، گوجه های قلبی، خیارهای مکعبی و توت فرنگی های قلبی، همگی جزو ایده های خاصی هستند که اجرا شده اند. شاید در ظاهر، هدف از تولید محصولات کشاورزی خاص، خوشگل کردن ظاهر محصولات باشد ولی باید گفته که ژاپن، کشور استفاده بهینه از فضا می باشد. هدف از خلق هندوانه های مکعبی، حمل و نقل راحت این محصولات می باشد. چیدمان هندوانه های مکعبی بر روی یکدیگر راحت تر از چیدمان هندوانه های کروی است. این ایده فوق العاده پول ساز بوده است و توسط خیلی از کشورها مورد استقبال قرار گرفته است.

ایده های منحصر به فرد کسب و کار

3- موزه هنرهای زشت: پیش تر راجب ایده های ناب کسب و کارهای عجیب و غریب صحبت شد. یکی دیگر از این ایده های ناب، راه اندازی موزه هنرهای زشت است. اولین بار، در ایالت ماساچوست، موزه هنرهای زشت افتتاح شد. از این رو، موقعیتی پیش می آید تا هنرهای زشت و بد هم توسط مخاطب دیده شوند. تا به این جا، 10 ایده کارآفرینی عجیب و غریب پول ساز به شما عزیزان معرفی شده است.

سایر ایده های کارآفرینی ناب

کارآفرینی های عجیب تنها شامل موارد ذکر شده فوق نیست! بلکه شامل پمپ بنزین سیار، خلق جوراب های لنگه به لنگه، کافی شاپ های سیار، ارائه خدمات اجاره محصولات و کالاهای متنوع می شود. ایده های عجیب و غریب نه تنها شکست نمی خورند ولی پول ساز هستند و کارآفرین را میلیاردر می کنند. اگر شما هم به دنبال کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار شخصی خود هستید، بهتر است به سراغ کتاب های کارآفرینی بروید و پیشینه کارآفرینان موفق را مطالعه نمایید. با مطالعه گذشته و ذهنیت کارآفرینان می توانید ایده پردازی کنید و به ایده های ناب و منحصر به فردی برسید.

جمع بندی کارآفرینی های عجیب

باور دکتر شکری ساز این است که طرح های کارآفرینی های عجیب و غریب بر مبنای عدم نیاز، ایجاد می شوند. ایده ها یک شبه و با یک جرقه به ذهن کارآفرین می رسند. تمام ایده هایی که در این مقاله، بررسی شده اند، دارای گذشته پیشینه هستند و می توانید از آن ها، ایده بگیرید. هر چه میزان مطالعه خود را بالا ببرید، می توانید ذهنیت خود را تقویت کنید و به ایده ها نابی دست یابید.

برای آشنایی با دیدگاه های دکتر شکری ساز و سبک زندگی ایشان، محتوای کارآفرینی امید را حتما بررسی نمایید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=30417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی